• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Noelani
    Vickan31 skrev 2023-07-24 16:47:32 följande:
    Ja men precis, vi får se när jag tar steget in dit. Jag är lite rädd att jag inte kommer att hänga med om jag hoppar in mitt i och att jag inte kommer att hinna läsa ikapp när det skrivs så mycket där 😅 Men jag ska erkänna att jag har tjuvkikat in där och det verkar vara en jättebra grupp också!

Exakt, jag såg den här artikeln nu: Fler provrörsbarn (IVF) med ägg som plockas under sommaren - DN.SE

Hoppas att mina april-ägg ska vara okej ändå, men du har ju som sagt perfekt utgångsläge med embryot du ruvar på nu då 🥰

Jag förstår verkligen om det känns som att tiden går långsamt till fredag, och jag hoppas av hela mitt hjärta att det bara var för tidigt att testa och att du ska få ett positivt besked på nästa test Hjärta
    Vad gulligt av dig! Hoppas verkligen detsamma för dig när ni kör igång igen! Själv tycker jag eg inte tiden går så värst sakta och föredrar veckorna mellan ET och TD framför tiden fram till ET... Känt mig helt lugn sista tiden konstigt nog  <3 
  • Vickan31
    Noelani skrev 2023-07-24 21:48:09 följande:
    Vad gulligt av dig! Hoppas verkligen detsamma för dig när ni kör igång igen! Själv tycker jag eg inte tiden går så värst sakta och föredrar veckorna mellan ET och TD framför tiden fram till ET... Känt mig helt lugn sista tiden konstigt nog  <3 
    Tack snälla Hjärta Men vad skönt att höra, och vi hoppas in i det sista att du inte ska behöva gå igenom den jobbiga tiden fram till ET igen 🤞💕
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-07-24 16:43:36 följande:
    Alltså det låter verkligen som att de hade dålig koll och engagemang, hoppas att du har bättre tur den här gången för de borde ju hålla stenkoll tycker man! Om inte så har man ju rätt att byta klinik, men det beror kanske på hur långt man är villig att åka och vänta. Men vi hoppas såklart att de ska sköta sig utomordentligt så att du ska kunna lita på dem och känna dig väl omhändertagen 🥰 Om du är orolig för det så tycker jag att det låter bra att försöka få till en äggledarspolning för att antingen hitta något om det skulle vara så eller för att lugna dig i att allt ser bra ut Hjärta Börja med att fråga din klinik och skulle de säga nej kan du som sagt kolla upp privata alternativ Glad

Vad spännande med både temphöjning, ont i ländryggen och avsaknad av PMS-symptom! Kroppen har ju lurat en förut, absolut, men jag hoppas att det bara var för tidigt att ta ett test 🤞💕

Skönt att höra att du känner dig mer positiv, där på hemmaplan har du din sambo som stöttar och här inne har du oss som hejar på för fullt! Det ska gå, och vi hoppas att det är snart 🥰
    Dom var mkt trevliga att träffa (läkaren på andra/sista VUL var dock väldigt fåordig och ngt burdus vilket va jobbig, men bra på äggplocksdagen iallafall). Ja hoppas på ett uppsving till omgång två! 
    Som förväntat fick jag ett andra nej för spolning av RMC, men har fått tag i en privat klinik som efter att ha blivit insatta i situationen har sagt ja till att genomföra spolningen! Så om en vecka blir det koll, bara till att hålla tummarna för bra resultat. Hjärta 
    Ja det var spännande, men tyvärr kom mensen som beräknat! Mår förövrigt betydligt bättre, inga deppiga känslor i allmänhet längre! Väldigt tacksam för! {#emotions_dlg.flower} 
    Ja vilket team vi skapar oss tillsammans, både hemma och här HjärtaHjärta 
    Kommer hålla alla tummar och tår för den där optimeringen så du kan åka med ditt FET på semester! Kommer vara blå om händer och fötter tills det är dags Flört
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-07-24 21:48:09 följande:
    Så härligt att höra! Kan ändå förstå det (har dock inte upplevt ruvardagar än så får se hur jag reagerar), men just tiden fram till ET är tuff ja! Håller tummarna för dig!! Hjärta
  • Rosen3

Jag är gravid!! Tog ett test nu på äl+10 och det visade ett streck till, ganska svagt så ska ta om om några dagar. Har haft molande värk flera dagar (brukar bara få molande värk i en dag när det är mensvärk). Känner även en del illamående  . Snälla hoppas detta vill hålla sig denna gång med progesteronet, måste vara vår tur! 

• Noelani
    Rosen3 skrev 2023-07-31 09:33:14 följande:

Jag är gravid!! Tog ett test nu på äl+10 och det visade ett streck till, ganska svagt så ska ta om om några dagar. Har haft molande värk flera dagar (brukar bara få molande värk i en dag när det är mensvärk). Känner även en del illamående  . Snälla hoppas detta vill hålla sig denna gång med progesteronet, måste vara vår tur! 

Stort grattis!! 🎉🎉

Är det första gången du är gravid och skall ta progesteron? 
  • Rosen3
    Noelani skrev 2023-07-31 11:46:09 följande:
    Stort grattis!! 🎉🎉

Är det första gången du är gravid och skall ta progesteron? 
    Tack! Även om jag inte vågar tro på detta :)

Jag har ju tre missfall bakom mig men detta är första gången jag tar progesteron, började efter äl :)
  • Noelani
    Rosen3 skrev 2023-07-31 13:03:49 följande:
    Tack! Även om jag inte vågar tro på detta :)

Jag har ju tre missfall bakom mig men detta är första gången jag tar progesteron, började efter äl :)
    Gött! Då finns det ju värsta bra chansen här 😊😊
  • Myran1234
    Vickan31 skrev 2023-07-23 12:03:01 följande:
    Åååh så glad jag blir att höra det! 😍 Jag förstår att oron inte bara försvinner och att det kanske känns lite overkligt fortfarande, men vecka 9 är ju fantastiskt bra och det måste vara stort att få höra hjärtljuden och se er lilla lilla bebis! Hjärta Illamåendet låter ju mindre trevligt dock, så typiskt att det skulle dyka upp 😅 Finns det medicin som funkar och som man får ta som gravid? Jag vet att det finns någon medicin man får ta från vecka 13 om man har illamående då, men det finns säkert någonting som man får ta tidigare i graviditeten också. Hoppas att det känns överkomligt i alla fall 😊 Jag mår rätt bra nu, hade en hemsk pms med otroligt mycket tårar och så kom ju mensen i onsdags, men nu känner jag mig bättre och vi har ett försök kvar själva innan vi får göra en återföring av ett av våra frysta embryon i september förhoppningsvis Glad Jag har faktiskt så sen semester att den börjar den 27 juli och den 31 juli får vi flytta in i huset, så det är verkligen nära nu och något vi ser fram emot jättemycket! Hoppas att du får njuta av sommar och semester trots illamåendet 🥰 Kramar! Hjärta
    Hej! 🥰👋 illamåendet är faktiskt ok nu så länge jag äter lite och ofta. Tuggar på knäckebröd och dricker smoothie lite då och då, då håller det sig för det mesta borta. Har bara kräkts två ggr vilket jag är tacksam för. Igår gick jag in i v 11 och idag fick vi se den lilla igen sprattla för fullt med sina små armar. 🥹 Nu väntar vi på resultatet för Nipt som kommer om 1-2 veckor. Väldigt nervös inför det. 😌

Så skönt med semester för dig nu och sååå roligt att ni fått flytta in i huset! 😀 Det är skönt när man får hålla sig sysselsatt med något som känns roligt, då går tiden så mycket snabbare! Och tänk, tar det sig inte på nästa naturliga försöka så är det ju väldigt snart ni får göra FET! 😀🙏
  • Mathilda88
    Rosen3 skrev 2023-07-31 09:33:14 följande:

Stort grattis!! 🥳😍❤️ Håller tummarna!
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet