• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 21:11:00 följande:
    Jag besvarade bara allmänna påhopp.

Jag kollar i princip aldrig på porr. Sjukt tråkigt.

Inte heller sexmissbrukare på något sätt. Runkar numera aldrig men har gärna sex varje dag i någon form. Inte alltid jag kommer heller utan ger min kvinna orgasm. Bra att spara sig ibland nu när man passerat 50;)
    Ja, det behöver du göra. Men när du är TS  bär du ett ansvar för att inriktningen inte hamnar alltför mkt off topic där den hamnat. Du är lika god kålsupare. Av dina ledaregenskaper att döma gör din input t o m en sexriktning i varje tråd där jag går in som berör erotik. 

Passerat 50, jag trodde vi talade om att 70? men jag tror i alla fall att du är mr right guy jag syftar på.

Man kan vara sexberoende på andra sätt än genom runkning och det är jag säker på att du är medveten om.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 21:13:47 följande:

Är du även lat och ohygienisk förutom medioker i sängen?

Har du redan glömt att din definition på bra nyss var "För mig personligen är det viktigt att man gillar kuk i alla hål, är undergiven och gillar smisk mm och har lätt för att kommer"

Utifrån det är jag dålig.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • En manlig man
    New Dawn skrev 2021-10-19 21:29:19 följande:

Har du redan glömt att din definition på bra nyss var "För mig personligen är det viktigt att man gillar kuk i alla hål, är undergiven och gillar smisk mm och har lätt för att kommer"

Utifrån det är jag dålig.

Som du vet så har ett antal kvinnor här skrivit att många män är lata, ohygieniska och mediokra i sängen.

Jag ställde samma fråga tidigare i tråden. Minns inte till vem.

Inte mycket att bli upprörd över.
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (En man) skrev 2021-10-19 21:27:58 följande:
    Jag tycker vissa saker han skriver är vettiga och det är mycket onödiga påhopp från några kvinnor. Jag tycker t.ex själv om kvinnor som kan få orgasm under sex och de flesta jag har legat med har fått det. Ska vi män be om ursäkt för att vi gillar det eller?
    Ja, jag instämmer i att vissa saker mannen skriver är vettiga vilket hänger ihop med mannens profession. Men, om den används på "fel sätt" som blir det riktigt tokigt enligt mig. Alltså beteendet touchar metoo om man "använder" skribenters välvilja (ofta) till att kåta upp sig och till sin satisfaction. Alltså en runktråd! 

Ingen vare sig man eller kvinna ska be om ursäkt för sin orgasm under sex. Inget obekant alls för mig. Det är inte är heller inte min poäng vilket du nog fattar!

Däremot anser jag att manlig man borde be kvinnor här om ursäkt! Det är inte okej att anspela negativt på kvinnor som försöker "förstå" mannens alla tokigheter. Ex vis frågan om New Dawn är lat och ohygiensk i sängen. Ett verkligt lågvattenmärke av mannen men föga förvånande.

• Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 21:35:00 följande:
    Som du vet så har ett antal kvinnor här skrivit att många män är lata, ohygieniska och mediokra i sängen.

Jag ställde samma fråga tidigare i tråden. Minns inte till vem.

Inte mycket att bli upprörd över.
    Jo, därför att du visar på uttalat kvinnoförnedrande beteende! Du söker dig hit förmodar jag av anledning. Inom dagstidningars kultur- eller ledarsidor kunde du aldrig ges minsta utrymme. Här på FL går att leva loppan med alla dina fantasier (de flesta positiva men det är din bedrövliga kvinnosyn jag hakar upp mig på) under inbillat anonymt flagg. 
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-19 21:22:03 följande:
    Jag tror att han sitter och runkar till sina fantasier i sin ensamhet.
    Exakt vad jag tror och föreställer mig.

En del av mig synd om honom pga ensamheten. min upprördhet kommer sig av att jag tycker mannen använder härskartekniker mot kvinnor. Sen vet jag inte om tjejer blir använda om de besvarar mannens ingående sexfrågor - som används i runkning syfte. Hoppas alla vet vad de gör bara. 
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 21:04:56 följande:

Då förstår jag att vissa män skulle tycka det var tråkigt att ligga med dig och få det avklarat snabbt. Men fortsätt öva så släpper kanske blockeringarna du har.

Skulle du vilja ha sex med en man i ett långt förhållande utsn att han kom? Han kunde bara komma själv instängd i ett rum.

Jag har ännu inte träffat någon sån man och har ett aktivt sexliv. Mycket kuk ha det blivit och nu är två par inbokade. Jag klagar inte.

Ja det skulle jag. Min man levde med mig i 25 år han visste innan att jag aldrig kommit. Min första orgasm skedde

samma vecka han meddelade sin flytt faktiskt men det är en annan historia.
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 21:37:25 följande:

Ja, jag instämmer i att vissa saker mannen skriver är vettiga vilket hänger ihop med mannens profession. Men, om den används på "fel sätt" som blir det riktigt tokigt enligt mig. Alltså beteendet touchar metoo om man "använder" skribenters välvilja (ofta) till att kåta upp sig och till sin satisfaction. Alltså en runktråd! 

Ingen vare sig man eller kvinna ska be om ursäkt för sin orgasm under sex. Inget obekant alls för mig. Det är inte är heller inte min poäng vilket du nog fattar!

Däremot anser jag att manlig man borde be kvinnor här om ursäkt! Det är inte okej att anspela negativt på kvinnor som försöker "förstå" mannens alla tokigheter. Ex vis frågan om New Dawn är lat och ohygiensk i sängen. Ett verkligt lågvattenmärke av mannen men föga förvånande.

Hon sa att hon var en dålig kvinna då hon inte nådde upp till mina önskemål i sängen. Men om hon i övrigt är en bra kvinna som håller hemmet fint och är en bra mamma, kul att vara med osv. så är hon ingen dålig kvinna enligt mig iallafall.

Men på samma sätt som män är dåliga kan väl kvinnor vara det.

Jag bad henne förtydliga sin definition av "dålig". Vad jag ser har jag inte gjort något påhopp på någon utan bara ställt frågor till skillnad mot många här i tråden. Och som tidigare påpekats så skriver jag lite provocerande. Det är svårt att hantera för vissa kvinnor.

Måste sluta nu. Ska ner i källaren och knulla:)
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 21:51:13 följande:
    Hon sa att hon var en dålig kvinna då hon inte nådde upp till mina önskemål i sängen. Men om hon i övrigt är en bra kvinna som håller hemmet fint och är en bra mamma, kul att vara med osv. så är hon ingen dålig kvinna enligt mig iallafall.

Men på samma sätt som män är dåliga kan väl kvinnor vara det.

Jag bad henne förtydliga sin definition av "dålig". Vad jag ser har jag inte gjort något påhopp på någon utan bara ställt frågor till skillnad mot många här i tråden. Och som tidigare påpekats så skriver jag lite provocerande. Det är svårt att hantera för vissa kvinnor.

Måste sluta nu. Ska ner i källaren och knulla:)
    Fattar inte varför du inte reder ut ditt psykologiska övertramp direkt med New Dawn. Det vore mest juste av dig.

Att nå upp till dina önskemål i sängen verkar en enkel match när du talar vanilj. Vaginalt, oralt och analt tillhör vanligheter numera.

Du anser en bra kvinna håller hemmet fint, har bra mamma egenskaper och är kul att vara med. I tråden ställer du specifikationer till DN om hur kvinnan "ska" vara i sängen. Om jag inte missminner mig talade du om exakt många gånger varje vecka, under 10-15 minuter som kvinnan "måste" ge dig oralsex. Även om hon mår psykiskt eller fysiskt dåligt eller inte på humör, vilket jag tycker låter oerhört egoistiskt och hänsynslöst av dig. Känner omvänt ingen tjej som har orgasmkrav på sin kille uppspaltade på det sättet. Är mina väninnor och jag mindre egoistiska och hänsynslösa?

Det är väl närmast självklart att vi kvinnor också vill att mannen sköter om hemmet och tar grovstädningen, handlar, lagar goda middagar, dukar, diskar, och är en bra pappa. Utan knorr och med rätt inställning pysslar om oss och grejar. Därutöver är det en fördel om mannen ser bra ut men utan att vara modellsnygg, är någon man tänder till på i sängen och har bra jobb.

`"Lite provocerande"? Hur mår du innerst inne som håller på så, avsiktligt väcker förargelse? Är du i underkuvad roll i någon typ av polyamoröst förhållande eller känner dig mer rebellisk genom provokativt utagerande sätt? Eller i systematisk otrohet?

Vad jag vet finns mest källarförråd och cyklar i områdets källare. men såklart kan du säkert knulla av dig där i dunklet, när mycket annat i tillvaron mörkas... Det passar liksom väldigt bra. Nej allt tål inte att synas i dagsljuset för alla. Så är det bara. Önskar dig en njutningsfull stund som håller i sig till imorgon bitti! Hoppas källaren är någorlunda fräsch.

• En manlig man
    Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 21:50:34 följande:

Jag har ännu inte träffat någon sån man och har ett aktivt sexliv. Mycket kuk ha det blivit och nu är två par inbokade. Jag klagar inte.

Ja det skulle jag. Min man levde med mig i 25 år han visste innan att jag aldrig kommit. Min första orgasm skedde

samma vecka han meddelade sin flytt faktiskt men det är en annan historia.

Kul att du lever loppan nu och trivs med det. Själv tröttnade jag rätt snabbt. Sex är bättre med någon man tycker om och som tycker om en tillbaka. Dessutom lär man känna varandra och då blir det ännu bättre. Du behöver inte ta illa upp för att jag säger min åsikt. Men jag tycker verkligen det är roligare med sex när kvinnan kommer. Jag vet att de flesta män tycker lika som jag. Iallafall män som är erfarna och testat olika. Oerfarna män är nog bara glada att de har någon att ligga med.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?