• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-16 08:46:28 följande:

Grattis! Är själv i samma vecka (första barnet) och har BF 17 oktober :) 
    Har med inskrivning nästa vecka. Har lite värk då och då på nätterna som mensvärk. Lite illamående på natten ibland, öm i brösten men annars mår jag bra. 

Kan inte heller förstå att man är gravid. 

Hur gammal är du ska det såklart stå Förvånad blev fel i förra inlägget 
  • mammamalin
    Kallamakka skrev 2022-02-16 10:20:56 följande:

Hej allesammans 

Har följt er lite på håll. Så många det är som ska ha barn i oktober, skoj!

Själv är jag också gravid. Idag vecka 6+6 tror jag. Är gravid efter min fjärde IVF, med första barnet. Och har tidigare haft sex missfall i varierande veckor mellan graviditetsvecka 5-20. Försökt sedan 2016.

I förra veckan var jag på tidigt ultraljud vecka 5+5 och hon såg tydliga hjärtslag. Imorgon är det dax igen, hoppas det fortfarande är bra där inne.

I övrigt har jag rätt mycket symtom vilket gör mig lite lugnare. Hoppas kanske gå med i en Facebook grupp framöver, dock var det rätt många i den redan såg jag. Så då kanske man hänger här, fler som tänkt så isåfall? 

Grattis, håller alla tummar för dig! :) Sååå många är vi inte, kanske 27 eller så. 
  • Kallamakka
    mammamalin skrev 2022-02-16 12:39:59 följande:
    Grattis, håller alla tummar för dig! :) Sååå många är vi inte, kanske 27 eller så. 
    Hihi ja det kunde ju varit fler.. jag var med i en grupp för några år sedan och då var det så mysigt för vi var bara åtta. Men man kanske har koll på varann fast man är fler? Har ingen upplevelse av det hihi. Vem vet, kanske kikar in
  • mammamalin
    Kallamakka skrev 2022-02-16 13:05:40 följande:
    Hihi ja det kunde ju varit fler.. jag var med i en grupp för några år sedan och då var det så mysigt för vi var bara åtta. Men man kanske har koll på varann fast man är fler? Har ingen upplevelse av det hihi. Vem vet, kanske kikar in
    Kan tänka mig det :) i bf-gruppen med dottern som föddes 2018 är vi typ 150 st. Låter mkt men den har faktiskt varit jättefin den gruppen Hjärta men hade jag fått bestämma hade denna inte blivit så stor Drömmer jaaa du är välkommen!!
  • NIML
    Kallamakka skrev 2022-02-16 13:05:40 följande:
    Jadå! vi har koll på varann ändå :) 
    Med min yngsta var jag med i en och då var vi över 100. Det var lite mysigt :) fler att diskutera med och jämför symptom osv ????
  • Mangal

Grattis till alla nya som har hoppat in i gruppenSkrattande
     Är det någon mer än jag som är så varm H E L A tiden? Känns som värmevallningar och ibland måste jag ut och ta luft för jag får panik. Känns som man är inlåst i en plastpåse ungefär. 

• majarg
    Mangal skrev 2022-02-16 13:22:02 följande:

Grattis till alla nya som har hoppat in i gruppenSkrattande
     Är det någon mer än jag som är så varm H E L A tiden? Känns som värmevallningar och ibland måste jag ut och ta luft för jag får panik. Känns som man är inlåst i en plastpåse ungefär. 

Nej du är inte ensam, är också sjukt varm. får panik av täcket på morgonen och igår vid middagen ville jag ta av mig alla kläder Skrikandes
  • majarg

har två frågor och funderingar! 

1) hur känner ni kring sex? 
    - jag själv är sugen på sex och vill ha det, men jag tycker typ det känns konstigt bara tanken av det. vet inte om det är att jag behöver vänja mig med allt som pågår i kroppen kanske 

2) stickningar/känningar i magen 
    - jag känner extra mycket till höger i magen, stickningar och annat. försökte träna igår (tji fick jag då illamåendet slog till extremt och stickningar till höger vid varje böjning av kroppen) 

hur har ni det kring känningar?

• Nejlika08
    majarg skrev 2022-02-16 13:50:27 följande:

har två frågor och funderingar! 

1) hur känner ni kring sex? 
    - jag själv är sugen på sex och vill ha det, men jag tycker typ det känns konstigt bara tanken av det. vet inte om det är att jag behöver vänja mig med allt som pågår i kroppen kanske 

2) stickningar/känningar i magen 
    - jag känner extra mycket till höger i magen, stickningar och annat. försökte träna igår (tji fick jag då illamåendet slog till extremt och stickningar till höger vid varje böjning av kroppen) 

hur har ni det kring känningar?

Jag tycker också att det känns konstigt med sex, men kanske mest för att jag är så trött och svullen och illamående på morgonen osv. Jag hoppas att det går över inom några veckor. Min förra graviditet så var det så och sen fick jag väldigt stor sexlust i andra trimestern, det är tydligen vanligt. Jag känner faktiskt samma sak med träning just nu, känner mig så trött och konstig i kroppen så jag avstår träning och tar bara promenader just nu. Men jag är bara i v 6, hoppas kunna träna bara kroppen vant sig lite? Jag har en spänd känsla i magen, som en ballong ungefär. 
  • majarg
    Nejlika08 skrev 2022-02-16 14:02:49 följande:
    Jag tycker också att det känns konstigt med sex, men kanske mest för att jag är så trött och svullen och illamående på morgonen osv. Jag hoppas att det går över inom några veckor. Min förra graviditet så var det så och sen fick jag väldigt stor sexlust i andra trimestern, det är tydligen vanligt. Jag känner faktiskt samma sak med träning just nu, känner mig så trött och konstig i kroppen så jag avstår träning och tar bara promenader just nu. Men jag är bara i v 6, hoppas kunna träna bara kroppen vant sig lite? Jag har en spänd känsla i magen, som en ballong ungefär. 
    Åh skönt att höra att det kan vända. jag får lite panik av tanken att ha något i mig.. jätte konstigt. vet ju att det inte är farligt på något sätt. 

fungerar promenader bra? jag är också i v 6 - promenader fungerar ibland och ibland inte, idag stod jag och hulkade när jag kom in. Jag hoppas också att det går och träna ordentligt när kroppen vant sig mer med allt som försegår. 

aah fattar vad du menar, tycker du också att det känns obehagligt/obekvämt att ha kläder som sitter för tajt?
Svar på tråden BF oktober 2022