• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Agis1416

Hej! En till här med BF i oktober ??????? BF den 16/10 så jag går in i v 7 imorgon. Tredje barnet för mig, min sambos första. Har två på 6 och 8 sen innan. Dålig start med konstaterad järnbrist precis innan jag visste om graviditeten samt att jag fick covid för en vecka sen. Så jag vet inte vad som är vad av mina symptom ???? men definitivt trötthet och lätt illamående hela dagarna. Ser fram emot att första trimestern är över när illamående lägger sig ????

• Josefine0811

Hej på er

Här är en till med BF i Oktober, 21:e om allt går som det ska.
    Det var inte alls planerat så det blev en lite chock men ändå välkommet. 
    Vi hade tänkt att börja försöka i April var våran plan.

Jag har tre killar sedan tidigare 13år, 11år och snart 7år.
    Det här blir mitt 4:e och min sambos första.

Jag går gärna med i FB gruppen 

• Drömmenomstort

Hej!

Jag vill också gärna gå med i Facebookgruppen. Jag har bf 24 oktober om allt går som det ska. 

Har missfall i bagaget och har redan haft en blödning jag trodde var mens (2,5 dag) men mina test blir starkare och har total testmani nu under en vecka. Blir besviken när veckorna inte ändrar sig på det digitala samtidigt som plussen verkar bli starkare. 

Har väntat 1,5 år på detta. Hade missfall senast augusti 2020 och efter det har jag vägrat testa, utan tänkt att jag lär ju märka om jag är gravid. Nu några månader har vi skitit i att försöka, ingen letrozol utan bara vara och fokusera på att må bra. Jag ska ändå byta jobb så det är sjukt olägligt.

Konstant oro och testmani. Alla tankar bara snurrar kring om detta kommer gå vägen eller inte. Stickande och spänningar i livmodern, molande värk och sjuk trött och ett svagt illamående som guppar i halsen och dålig aptit men vill småäta hela tiden..

Testen på bilden är från i tors, lör och imorse. 

• Mangal

Jag är i v 7 nu och har börjat få konstiga känningar i typ bäckenet? Eller något i nedre delen i alla fall. Känns som ilningar som sträcker sig från underlivet och bakåt. Någon som har varit med om samma? Kan väl inte vara foglossningen som spökar redan?

• majarg
    Agis1416 skrev 2022-02-20 17:21:04 följande:

Hej! En till här med BF i oktober ??????? BF den 16/10 så jag går in i v 7 imorgon. Tredje barnet för mig, min sambos första. Har två på 6 och 8 sen innan. Dålig start med konstaterad järnbrist precis innan jag visste om graviditeten samt att jag fick covid för en vecka sen. Så jag vet inte vad som är vad av mina symptom ???? men definitivt trötthet och lätt illamående hela dagarna. Ser fram emot att första trimestern är över när illamående lägger sig ????

Grattis :D då är vi beräknade samtidigt 
  • Agis1416
    majarg skrev 2022-02-21 18:47:48 följande:
    Grattis :D då är vi beräknade samtidigt 
    Vad roligt!
  • mammamalin
    Mangal skrev 2022-02-21 18:24:59 följande:

Jag är i v 7 nu och har börjat få konstiga känningar i typ bäckenet? Eller något i nedre delen i alla fall. Känns som ilningar som sträcker sig från underlivet och bakåt. Någon som har varit med om samma? Kan väl inte vara foglossningen som spökar redan?

Tycker det låter som foglossning tyvärr :/
  • mammamalin
    Josefine0811 skrev 2022-02-21 10:21:36 följande:

Hej på er

Här är en till med BF i Oktober, 21:e om allt går som det ska.
    Det var inte alls planerat så det blev en lite chock men ändå välkommet. 
    Vi hade tänkt att börja försöka i April var våran plan.

Jag har tre killar sedan tidigare 13år, 11år och snart 7år.
    Det här blir mitt 4:e och min sambos första.

Jag går gärna med i FB gruppen 

Grattis till ditt plus! Skicka meddelande till mig så får du länken till gruppen :)
  • Nejlika08

Gud, jag mår så himla dåligt just nu. Måste skriva av mig lite här för jag kan ju inte prata med någon om graviditeten ännu. Jag är bara i v.7 men illamåendet har slagit till med full kraft. Sedan en vecka tillbaka ungefär så är jag illamående HELA dagarna. Jag ligger i princip i soffan hela dagen, orkar inte jobba. Släpar mig upp för att göra sysslor. Jag undrar om det är en biverkning av Lutinus som jag tar mot missfall? Förutom illamåendet så har jag dessa hemska humörsvängningar och en trötthet som känns som en baksmälla. Jag försöker bara ta mig igenom dag för dag känns det som. Symtom av coviden har jag kvar också, lite hosta och snuva och inte så bra luktsinne, andfådd. Trots att det har gått två veckor sedan jag blev sjuk. Bläää, vill bara klaga lite känner jag, ursäkta för om jag framstår som otacksam eller något, det är jag inte. Men jag har inte mått så här dåligt på länge. Just nu funderar jag på att kontakta läkare och få Lergigan Comp utskrivet. Men det ger ju också biverkningar, vill inte ta en massa mediciner. Är det någon mer som mår illa hela dagarna? Man blir så less och deppig, tänk om det håller i sig i fem veckor till. 

• Miisery
    Nejlika08 skrev 2022-02-22 07:13:38 följande:

Gud, jag mår så himla dåligt just nu. Måste skriva av mig lite här för jag kan ju inte prata med någon om graviditeten ännu. Jag är bara i v.7 men illamåendet har slagit till med full kraft. Sedan en vecka tillbaka ungefär så är jag illamående HELA dagarna. Jag ligger i princip i soffan hela dagen, orkar inte jobba. Släpar mig upp för att göra sysslor. Jag undrar om det är en biverkning av Lutinus som jag tar mot missfall? Förutom illamåendet så har jag dessa hemska humörsvängningar och en trötthet som känns som en baksmälla. Jag försöker bara ta mig igenom dag för dag känns det som. Symtom av coviden har jag kvar också, lite hosta och snuva och inte så bra luktsinne, andfådd. Trots att det har gått två veckor sedan jag blev sjuk. Bläää, vill bara klaga lite känner jag, ursäkta för om jag framstår som otacksam eller något, det är jag inte. Men jag har inte mått så här dåligt på länge. Just nu funderar jag på att kontakta läkare och få Lergigan Comp utskrivet. Men det ger ju också biverkningar, vill inte ta en massa mediciner. Är det någon mer som mår illa hela dagarna? Man blir så less och deppig, tänk om det håller i sig i fem veckor till. 

*Räcker upp handen* Kan relatera! Mitt började i tisdes förra veckan och har hållit i sen dess, hela dagarna mer eller mindre. Vid något enstaka tillfälle har jag fått paus, kanske en timme eller två men det är typ 2 gånger! Orkar heller inget, min sambo säger att jag är som ett moln. Men illamåendet och magen påverkar mig såå mycket. Ska försöka ta mig till apoteket idag och köpa postafen som Bm tipsade om, receptfritt mot åksjuka. Gillar inte mediciner över huvud taget men är nog beredd att testa en och se. Har också beställt sånt där armband som ska kunna hjälpa, man kan ju hoppas!
    Tycker inte det är "otacksamt" att gnälla, du mår ju som du mår och det betyder inte att du inte glädjs åt graviditeten. Så bara skriv av dig, det känns skönt att inte vara ensam om att må såhär Hjärta ( Är  också i v.7 )
Svar på tråden BF oktober 2022