Nejlika08 skrev 2022-02-22 07:13:38 följande:
Gud, jag mår så himla dåligt just nu. Måste skriva av mig lite här för jag kan ju inte prata med någon om graviditeten ännu. Jag är bara i v.7 men illamåendet har slagit till med full kraft. Sedan en vecka tillbaka ungefär så är jag illamående HELA dagarna. Jag ligger i princip i soffan hela dagen, orkar inte jobba. Släpar mig upp för att göra sysslor. Jag undrar om det är en biverkning av Lutinus som jag tar mot missfall? Förutom illamåendet så har jag dessa hemska humörsvängningar och en trötthet som känns som en baksmälla. Jag försöker bara ta mig igenom dag för dag känns det som. Symtom av coviden har jag kvar också, lite hosta och snuva och inte så bra luktsinne, andfådd. Trots att det har gått två veckor sedan jag blev sjuk. Bläää, vill bara klaga lite känner jag, ursäkta för om jag framstår som otacksam eller något, det är jag inte. Men jag har inte mått så här dåligt på länge. Just nu funderar jag på att kontakta läkare och få Lergigan Comp utskrivet. Men det ger ju också biverkningar, vill inte ta en massa mediciner. Är det någon mer som mår illa hela dagarna? Man blir så less och deppig, tänk om det håller i sig i fem veckor till.
*Räcker upp handen* Kan relatera! Mitt började i tisdes förra veckan och har hållit i sen dess, hela dagarna mer eller mindre. Vid något enstaka tillfälle har jag fått paus, kanske en timme eller två men det är typ 2 gånger! Orkar heller inget, min sambo säger att jag är som ett moln. Men illamåendet och magen påverkar mig såå mycket. Ska försöka ta mig till apoteket idag och köpa postafen som Bm tipsade om, receptfritt mot åksjuka. Gillar inte mediciner över huvud taget men är nog beredd att testa en och se. Har också beställt sånt där armband som ska kunna hjälpa, man kan ju hoppas!
Tycker inte det är "otacksamt" att gnälla, du mår ju som du mår och det betyder inte att du inte glädjs åt graviditeten. Så bara skriv av dig, det känns skönt att inte vara ensam om att må såhär

( Är också i v.7 )