• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • majarg
    Lilloppan skrev 2022-02-18 21:53:46 följande:
    Jag har också ett utomkveds i bagaget och fick göra mitt första ul 5+4, förra fredagen, då såg vi faktiskt hjärtat slå och ett litet streck som var embryot! :) så hoppas du får göra det också. Har fått ytterligare en tid för ul nästa vecka! Hoppas kunna se den röra sig då. Lycka till och hoppas ditt ultraljud går bra!
    Åååh :D glädjande att höra!  

Kul och höra att det såg bra ut och att det gick bra för din del. bra att de gör ytterligare en uppföljning. vart bor du? :)
  • majarg
    mammamalin skrev 2022-02-17 11:03:06 följande:

Nån annan som haft ömma bröst, men som "tappat" det symptomet? Imorse då jag vaknade var ömheten typ helt borta, såklaaaaaart börjar man noja! V 7+3 idag.

Hur har det gått för dig? 

läst att symtomen kan bete sig lite underligt, komma och gå. Jag upplever tex nu att mina bröst inte är lika fylliga men ömma, känns som det pendlar. likadant med typ alla symtom (förutom svullnaden i magen Tungan ute)

• Lovisaa86

Fick idag provsvar på hcg som går ner från 46000 till 11000 på tre dagar. Så det är definitivt missfall. 

önskar er andra stort lycka till Hjärta

• majarg
    Lovisaa86 skrev 2022-02-19 16:10:22 följande:

Fick idag provsvar på hcg som går ner från 46000 till 11000 på tre dagar. Så det är definitivt missfall. 

beklagar, vad tråkigt att höra Hjärta
    ta hand om dig! 

• majarg
    Kallamakka skrev 2022-02-19 08:46:16 följande:

I veckan var jag på mitt andra ultraljud. Gjorde ju ett i vecka 5+5 där hon kunde tyda ett hjärta som pulserade. I torsdags var det dags igen, i vecka 6+5 istället och det hade hänt mycket på en vecka. Klumpen syntes tydligt och hjärtat slår än. Det enda lite konstiga var området som den lilla ligger i, hinnsäcken, som hon noterade var väldigt lång (och oregelbunden). Men det gjorde mig lite orolig, jag behöver nog inte så mycket för att bli orolig. Det känns i alla fall bra att liten har växt och lever ännu! På torsdag är det dax för ultraljud igen så det känns också bra, att inte behöva vänta så länge.  

För mig blir ultraljuden som små andningspauser, hoppas verkligen att det går att andas lite mer snart utan dem. Kan ju inte springa där vecka ut och in . Så ikväll har vi bokat in oss på bio och ska framöver försöka hitta annat skoj att göra också, distraktion here I come! Håller tummar och tår för er allihopa också!! 

Häftigt att det händer så mycket på en vecka :D
    bra att de är följer upp så tätt inpå. 

du behöver nog verkligen inte oroa dig, men förstår att oron dyker upp 

• Krusbärskompott

Åh nej! Ta hand om dig. Kram. ?
  • Kallamakka

Men neeej! Vad ledsamt att läsa. Skickar Alla mina varmaste kramar åt ditt håll! Det är så orättvist. Kram!
  • Solskensdag

Å nej beklagar jätte mycket :( :( 
    skickar en stor stor kram! Ta hand om dig, få stöd och känn efter vad du behöver <3 Vi är många som har varit med om samma så skriv om du behöver stöd <3
  • Go o gla

Beklagar såå!!! Skickar många styrkekramar och hoppas ni får ert ?? nästa gång!! 
  • Lovisaa86

Tack alla fina. Just nu försöker jag tänka att det ?bara? är ett missfall men det funkar inte tänka så. börjar fundera på vad som är fel. är 35 år och har tre barn men dessa fick jag från 22 års ålder fram till 30. 

min man är 44 år. Funderar på om vi Är för gamla för detta nu. Förra sommaren genomgick jag intersistiell utomkvedshavandeska och fick opereras två gånger, varav sista gången fördes jag med ambulans mot Lund för robotassisterad kirurgi. Intersistiell är när fostret hamnar i livmodershörnan, ca 2% av alla utomkved. Vi visste inte ens om de skulle kunna rädda livmodern då men det gjorde dom. Vi fick vänta 6 månader efter op för att genomgå undersökning om allt hade läkt. det hade det och i december fick vi klartecken att skaffa barn. Under två år har jag haft två missfall och ett utomkvedshavandeskap. 

vet inte om man orkar mer. Hjärta

Svar på tråden BF oktober 2022