• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Kallamakka
    Krusbärskompott skrev 2022-03-07 18:55:45 följande:
    majarg skrev 2022-03-07 15:58:10 följande:

yes, ska göra kub 25/3 - kommer vara i slutet av v. 11 då. 

när ska du göra? 

Jag ska också göra 25/3!
    Pga ångestdriven har jag redan bokat NIPT privat som görs denna vecka.
    Jag kör blodprover för nipt och kub den 15/3 och Kub blev bokat till den 31/3. Känns som en evighet. Gör också nipt för en del ångest. Gjorde kub under en annan graviditet och fick 1:20000 men födde en gravt missbildad pojke i alla fall, så jag tror inte på kubbens sannolikhet(fattar såklart att jag hade extrem otur). Meeen nipt däremot känns så mycket bättre, däremot dyrt! 
  • Kallamakka

För övrigt så vill jag bara informera er om att naturell lättfil, med lite socker i, tillsammans med rågkuddar. Herre min skapare -så gott! Fortsätter det såhär så kan jag snart räkna det som en craving tror jag. intresseklubben har antecknat här va?  

• majarg
    Kallamakka skrev 2022-03-07 19:45:56 följande:
    Jag kör blodprover för nipt och kub den 15/3 och Kub blev bokat till den 31/3. Känns som en evighet. Gör också nipt för en del ångest. Gjorde kub under en annan graviditet och fick 1:20000 men födde en gravt missbildad pojke i alla fall, så jag tror inte på kubbens sannolikhet(fattar såklart att jag hade extrem otur). Meeen nipt däremot känns så mycket bättre, däremot dyrt! 

Oj, men fick du något svar på varför det blev så ?fel? eller hur man ska uttrycka det? 

trodde ändå kub hade rätt bra sannolikhet :o

• majarg
    Krusbärskompott skrev 2022-03-07 18:55:45 följande:
    majarg skrev 2022-03-07 15:58:10 följande:

yes, ska göra kub 25/3 - kommer vara i slutet av v. 11 då. 

när ska du göra? 

Jag ska också göra 25/3!
    Pga ångestdriven har jag redan bokat NIPT privat som görs denna vecka.

Spännande! Men är det någon idé att köra kub då också? Om man börjar med NIPT?

• majarg
    Kallamakka skrev 2022-03-07 19:47:45 följande:

För övrigt så vill jag bara informera er om att naturell lättfil, med lite socker i, tillsammans med rågkuddar. Herre min skapare -så gott! Fortsätter det såhär så kan jag snart räkna det som en craving tror jag. intresseklubben har antecknat här va?  

Antecknat! haha, jag har tänkt på fil men varit lite skeptisk mot det av någon anledning. 

men nu lät det gott, påminner om när jag var liten och var hos min moster - åt alltid fil, flingor och socker på då

• majarg

Hmm men ni alla verkar ha olika dagar för blodprov och kub? Jag har bara en bokning, undra om de gör allt samtidigt då kanske

• Mangal

Lägg till mig på listan över att känna sig svullen. Vad händer? Känner inte igen min egen kropp.
    Känner mig höggravid fastän jag bara är i v 9.
    Ni andra som har gått lite längre än v 9...Någon av er som kan skänka lite hopp och säga att illamående går över snart? Förut mådde jag lite illa hela dagarna men nu har det gått över i art jag är hungrig som.en häst på förmiddagen och på eftermiddagen/kvällen mår jag så illa att jag inte vet var jag ska ta vägen. När jag ska sova på kvällen känns det som att rummet snurrar. Kan tillägga att jag aldrig spytt, känns nästan som det hade varit bättre om man gjort det.

Mmm fil är väl livet? Fil, rostmackor och apelsiner är mina bästisar. Kanske ska testa med rågkuddarSkrattande

Jag har kub inbokat, blodprov 16/3 och UL 5/4. Huuh en evighet tills dess inser jag nu.

• Mangal
    majarg skrev 2022-03-07 20:03:33 följande:

Hmm men ni alla verkar ha olika dagar för blodprov och kub? Jag har bara en bokning, undra om de gör allt samtidigt då kanske

Man brukar först boka in ett blodprov  för att det ska hinna skickas på analys. När det sedan är dags för UL tar de blodprovsresultatet och sammanställer med UL så får man svar där och då direkt. Kolla upp det där så att de inte missat ngt..jobbigt att inte få svar direkt på KUB när möjligheten finns.
    Vid min förra graviditet kom jag på sent att jag skulle göra KUB så då tog de blodprov och UL på damma dag. Fick vänta 2 veckor innan resultatet kom i brevlådan
  • Utepålandet

Kör på med filmjölken! Min andre son byggdes av filmjölk med hallon och han kom ut som en 4,5-kiloskerub. Flört Jag var hög på lustgas och ropade ?han ser åtminstone inte ut som ett skogshallon!?. Då har vi inte ens nämnt när äldste föddes och jag blev skitförbannad för att det var en älg i förlossningssalen. ?Älskling, det är du som låter. Du har krystvärkar.? Stabilt där.

Jag ska ta KUB-blodprov om två veckor och sedan tror jag ultraljudet blir en vecka in i april eller något sådant. Har aldrig gjort KUB tidigare, men nu när jag är snäppet äldre känns det bra att få det kollat.

• Kallamakka
    majarg skrev 2022-03-07 19:57:38 följande:

Oj, men fick du något svar på varför det blev så ?fel? eller hur man ska uttrycka det? 

trodde ändå kub hade rätt bra sannolikhet :o

Jaaa du.. bra fråga. Hon påstod sig se njurar, men såna hade han inte när han föddes. Sen var det skönhetsfel, ihopväxta fingrar och öron som satt för långt ner osv. Vill inte avskräcka någon, kanske blir så nu. Men jag tror som sagt att vi hade maximal otur. Ska i alla fall be nästa person som gör det -att bara säga sig se det man hundra procent tror sig se. 
Svar på tråden BF oktober 2022