• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Go o gla
    Krusbärskompott skrev 2022-03-09 10:39:57 följande:
    Det låter jättekonstigt? En stor anledning till RUL är ju just att datera?
    Inte här i Spanien. Där är vad ni ref. som RUL mest för att kolla tillväxt och upptäcka eventuella missbildningar. När jag frågade igår sa han att det är nu alla är lika i strl och därför de beräknar förlossningen i detta skede, att senare i graviditeten så växer forstren individuellt och kan därför variera mkt utan att det på så vis påverkar ev. BF.

Men ändå knas tycker jag, just att de är så små. Sen vet jag 1000% när min sista mens var (11/1), men kan ju haft ännu tidigare äl än vad jag redan misstänkte pga känningar (23/1). 
  • Go o gla

Ang. NIPT så är det inget som ges på rutin här, men erbjuds om du får medel/hög risk vid KUB. Vi kommer mest troligt göra ett privat oavsett, ca ?400. Vad kostar det i Sverige (privat)?

• Go o gla
    Go o gla skrev 2022-03-09 11:04:37 följande:

Ang. NIPT så är det inget som ges på rutin här, men erbjuds om du får medel/hög risk vid KUB. Vi kommer mest troligt göra ett privat oavsett, ca ?400. Vad kostar det i Sverige (privat)?

Euro 400 dvs
  • Go o gla

Passar på att spamma tråden. 

Den 18/3 har jag blodprov och 31/3 UL för KUB. Minns inte väntetiden för resultaten, någon som vet?

• mammamalin
    Go o gla skrev 2022-03-09 11:04:37 följande:

Kommer betala ca 5500 kr för nipt
  • Krusbärskompott
    Go o gla skrev 2022-03-09 11:13:13 följande:

Passar på att spamma tråden. 

Den 18/3 har jag blodprov och 31/3 UL för KUB. Minns inte väntetiden för resultaten, någon som vet?

Eftersom du lämnar blodprov i förväg bör du få resultatet i samband med själva ultraljudet.
  • Go o gla
    mammamalin skrev 2022-03-09 11:37:15 följande:
    Kommer betala ca 5500 kr för nipt
    Är det då basic NIPT eller någon extra variant? Här är priserna i stort sett från e400 för basic, sen tickar det på för massa extrasaker som jag inte kollat upp.
  • Go o gla
    Krusbärskompott skrev 2022-03-09 12:59:37 följande:
    Eftersom du lämnar blodprov i förväg bör du få resultatet i samband med själva ultraljudet.
    Ok, hoppas!
  • mammamalin
    Go o gla skrev 2022-03-09 13:26:41 följande:
    Är det då basic NIPT eller någon extra variant? Här är priserna i stort sett från e400 för basic, sen tickar det på för massa extrasaker som jag inte kollat upp.
    Det är basic skulle jag nog tro, man kunde välja till en annan variant som var 1000  kr dyrare som kollade en till avvikelse, men hon jag pratade med när jag skulle boka menade på att om testet skulle visa att bebisen hade den avvikelsen så skulle det vara väldigt ovisst hur "allvarligt" det skulle bli för just det barnet. Så hon tyckte det födde mer oro. Så jag valde basicvarianten :) 
Svar på tråden BF oktober 2022