Kallamakka skrev 2022-03-23 19:04:43 följande:
Mangopassion: Riktigt uselt bemötande. Känns lite okänsligt tycker jag. Det är ju ett viktigt ögonblick för en själv som ska tas i beaktande tycker jag!
Själv ska jag få ultraljud igen den 1 april, då borde jag vara 13+0. Jag kommer få ett som görs av en läkare istället för barnmorska, det känns tryggt. Har inte gjort kub så det blev väl lite special.
Är någon av er i spökveckorna? För här tycker jag att det mesta i symtom väg har lagt sig, även om konstant hunger är kvar men så när jag äter är det som om kroppen inte vill. Blir rätt små portioner men oftare då istället för att få i sig rätt grejer. Har dock börjat märka av den torra näsan och nästäppan nattetid och har börjat med nässpray(som är ok för gravida) för att kunna få sova. Exakt så fick jag i en av mina tidigare graviditeter också, lite udda symtom kan jag tycka. Så ja... Lite lite symtom finns väl ändå 
Låter lite läskigt med spökveckor men också skönt, tycker det är skönt att ha lite symtom för o känna att det är på riktigt haha. Alltid blivit lite nojig när jag varit helt symtomfri. Jag är i vecka 11 och känner att illamående helt klart är bättre, tröttheten är överhängande.
ändå skönt att du haft liknande symtom tidigare graviditet :)
jag upptäckte idag att min ena vårtgård var jätte torr, jätte konstigt
då är du alltså i vecka 12 nu? :)