• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • svansmamman
    Steffqw skrev 2022-03-19 07:23:04 följande:
    Okej då kanske alla får olika gravid illamåend. jag hoppas mitt går över snart.. Du hade inget problem i v6-9 med magen? Illamående?
    Min barnmorska förklarade att vissa får illamående som sätter sig på det sättet, men att det vanligaste är kräkningar. Med tanke på hur olika graviditeter kan vara låter det ju rimligt att symptom kan yttra sig på olika sätt. 

Vad jag minns hade jag sånär som inga besvär före vecka 12 men å andra sidan glömmer och förtränger man snabbt, så det är möjligt att det kom redan tidigare. 
  • Solskensdag

Hej alla. Hoppas ni mår bra :) Ett par tankar och frågor:

1) Har ni köpt gravidförsäkring? Jag har inte köpt än men uppfattar det är en bra idé? Funderar på Trygg-Hansa.

2) Hur mycket har ni gått upp i vikt / hur känner ni er? Jag har gått up ca 2,8 kg nu (v 13). Är liten (162cm) och ganska smal så är märkligt att ha rumpa + mage + bröst. Känner mig verkligen svullen! Har inte riktigt motionerat sen jag blev gravid heller så allt är väldigt mjukt haha. 

3) Har ni köpt gravidkläder än? Jag tänkte köpa efter KUB på torsdag om det går bra, lite rädd att jinxa annars. Men vet inte riktigt vart jag ska köpa, funderat på HM eller Sellpy, men vill gärna ha något man känner sig ok snygg i när jag känner mig som bulldeg XD

hoppas ni får en bra dag, jag vet inte om jag förlorar jobbet och mår riktigt jävla illa, så är inte på topp, men solen är framme iaf :)

• sigridgunnar
    Solskensdag skrev 2022-03-21 09:52:24 följande:

1) Har ni köpt gravidförsäkring? Jag har inte köpt än men uppfattar det är en bra idé? Funderar på Trygg-Hansa.

2) Hur mycket har ni gått upp i vikt / hur känner ni er? Jag har gått up ca 2,8 kg nu (v 13). Är liten (162cm) och ganska smal så är märkligt att ha rumpa + mage + bröst. Känner mig verkligen svullen! Har inte riktigt motionerat sen jag blev gravid heller så allt är väldigt mjukt haha. 

3) Har ni köpt gravidkläder än? Jag tänkte köpa efter KUB på torsdag om det går bra, lite rädd att jinxa annars. Men vet inte riktigt vart jag ska köpa, funderat på HM eller Sellpy, men vill gärna ha något man känner sig ok snygg i när jag känner mig som bulldeg XD

hoppas ni får en bra dag, jag vet inte om jag förlorar jobbet och mår riktigt jävla illa, så är inte på topp, men solen är framme iaf :)

Hej! 

Jag är 12+3 har inte fixat försäkring ännu tänkte göra de efter KUB på måndag om en vecka.
    Jag har gått upp 1.5/-2 kg pendlar lite där emellan. Tränar fortfarande regelbundet minst 4 gånger i veckan. Känner mig dock skit svullen hela tiden men inte så att kläderna inte passar och sambon ser inget.. Jag ska försöka ha mina kläder i den mån det går hoppas det funkar har en kompis som gått i sina egna kläder två graviditeter så jag drömmer om det läget också. Drömmer Hoppet kan jag ju ha uppe iallafall.

• Go o gla
    Solskensdag skrev 2022-03-21 09:52:24 följande:

Godmorgon. 

1) Nej, aldrig gjort. Inte ens kollat upp om sånt finns här i Spanien...
    2) Började på 70kg (170cm), gick sen ner 2kg och nu upp till 72. Så plus 2kg från ursprungsvikt men +4kg om jag tar i åtanke viktnedgången (vilket jag mår bättre över att inte göra, haha). Är nu i vecka 11. 
    3) Nej, men fick köpa nya jeans för iom svullnad mm kunde jag inte längre ta på mej mina vanliga utan att se helt patetisk ut i mina försök att klämma mej i korvskinn. 

Håller tummar ang arbetssituationen!!!! 

• Mnhol

Finns det platser kvar i facebookgruppen? Bf 30 oktober :)

• Andersson85

Hej! Undrar också om plats i fb-gruppen. Har bf 7 oktober. Varit inne och smygläst men inte velat skriva då jag haft problem med många mf tidigare och inte riktigt vågat hoppats. Men nu vill jag gärna vara med. Haft inskrivning i dag och har kub nästa vecka så håller alla tummar att allt ska vara som det ska nu!

• Solskensdag

Tack för bra svar! 

Jag tänker nog också vänta med gravidförsäkring till efter Kub, får researcha då :) Och får börja motionera lite mer? men att ha kvar mina kläder hela graviditeten tror jag fett jag kan glömma, min mage ser redan ut som en halv fotboll? 

Har kvar jobbet! ändå skönt, så nu ser veckan lite ljusare ut iaf.

• mammamalin
    Andersson85 skrev 2022-03-21 14:29:05 följande:

Hej! Undrar också om plats i fb-gruppen. Har bf 7 oktober. Varit inne och smygläst men inte velat skriva då jag haft problem med många mf tidigare och inte riktigt vågat hoppats. Men nu vill jag gärna vara med. Haft inskrivning i dag och har kub nästa vecka så håller alla tummar att allt ska vara som det ska nu!

Det finns plats kvar, jag skickar ett meddelande till dig med länk till gruppen. Länken är bara giltig 24 timmar så försök gör det inom kort :) Om det inte funkar så skriv till mig
  • mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-03-21 16:44:58 följande:

Tack för bra svar! 

Jag tänker nog också vänta med gravidförsäkring till efter Kub, får researcha då :) Och får börja motionera lite mer? men att ha kvar mina kläder hela graviditeten tror jag fett jag kan glömma, min mage ser redan ut som en halv fotboll? 

Har kvar jobbet! ändå skönt, så nu ser veckan lite ljusare ut iaf.

Vad skönt att du fått goda besked om jobbet! :) 
  • Kallamakka
    mammamalin skrev 2022-03-21 17:28:43 följande:
    Det finns plats kvar, jag skickar ett meddelande till dig med länk till gruppen. Länken är bara giltig 24 timmar så försök gör det inom kort :) Om det inte funkar så skriv till mig
    Alltså, mammamalin. Jag skulle behöva diskutera det här med avstängning med dig. Kan du tänka dig att diskutera det med mig, i meddelanden eller via Facebook? 
Svar på tråden BF oktober 2022