• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Kallamakka
    majarg skrev 2022-03-23 19:39:42 följande:
    Låter lite läskigt med spökveckor men också skönt, tycker det är skönt att ha lite symtom för o känna att det är på riktigt haha. Alltid blivit lite nojig när jag varit helt symtomfri. Jag är i vecka 11 och känner att illamående helt klart är bättre, tröttheten är överhängande. 

ändå skönt att du haft liknande symtom tidigare graviditet :) 
    jag upptäckte idag att min ena vårtgård var jätte torr, jätte konstigt 

då är du alltså i vecka 12 nu? :)
    Ja de är inte så roligt när alla symtom avtar. Man tänker ju det värsta direkt men som du säger, man får försöka vara lite lättad över att jobbiga symtom faktiskt ger med sig. Och visst är det skönt att känna igen hur det känns från tidigare, då kan man kanske lugna sig lite lite.

Jajamen! Vecka 12 här nu
  • Mangopassion

Citat kallamakka och majarg: ja jag tyckte också det var ett uselt bemötande(dock väldigt kunnig barnmorska) men hon går ändå i pension nu i veckan så det är ju bra för alla andra blivande mammor som ska komma dit och göra ultraljud då en annan bM ska ta över. Oskyldig

Mina symtom har också börjat klinga av, och det är mest skönt tycker jag! Kräktes senast i söndags och har faktiskt mått ganska bra sedan dess så hoppas att det vänder nu är i v 13 (12+3) nu så nu ser jag fram emot den här glassiga andra tremestern som alla pratar om Cool

• Utepålandet

Mitt illamående har också lättat betydligt. Så då fick jag och maken en klassisk vinter-magsjuka istället. Alltid är det något. Tack och lov är barnen friska, jag vet inte hur jag skulle orka med tre magsjuka barn mitt i allt. Tröttheten är snudd på förlamande, jag skulle kunna sova dygnet runt nästan. Är i vecka 10+4, så jag håller tummarna för att det vänder och jag får tillbaka någon slags energi snart.

Är det någon annan här vars sköldkörtel inte jobbar som den ska? Jag ska tillbaka för mer provtagning och eventuellt medicinering och grunna på om det kan vara den som spökar (utöver hormonerna i sig).

• Andersson85
    Utepålandet skrev 2022-03-24 01:47:05 följande:

Mitt illamående har också lättat betydligt. Så då fick jag och maken en klassisk vinter-magsjuka istället. Alltid är det något. Tack och lov är barnen friska, jag vet inte hur jag skulle orka med tre magsjuka barn mitt i allt. Tröttheten är snudd på förlamande, jag skulle kunna sova dygnet runt nästan. Är i vecka 10+4, så jag håller tummarna för att det vänder och jag får tillbaka någon slags energi snart.

Är det någon annan här vars sköldkörtel inte jobbar som den ska? Jag ska tillbaka för mer provtagning och eventuellt medicinering och grunna på om det kan vara den som spökar (utöver hormonerna i sig).

Här har också illamåendet lagt sig betydligt. Fortfarande väldigt trött men känner att energin börjar komma tillbaka sakta. Så skönt! Har gått som en Zombie i flera veckor med noll lust för något. 

Jag har problem med min sköldkörtel. Har visserligen haft det sen mitt första barn. Gick via medicinmottagninen innan grav så när jag hade fått reda på graviditeten höjde vi dosen och nu är det dags för nya prover i morgon. Sen blir det provtagning ca var 6e vecka för att hålla koll. Haft mycket problem innan med inställningen av dos så får hoppas det håller sig lite stabilt nu och inte bråkar för mycket. Har du haft problem länge?

• Kallamakka
    Utepålandet skrev 2022-03-24 01:47:05 följande:

Jag har också problem med sköldkörteln, men bara när jag blir gravid. Då är det tsh värdet som skjuter i höjden. Inför denna graviditet åt jag därför Levaxin innan för att pusha ner värdet. Hittills har det gått upp från 0,9-1,9 och jag tar provtagning med 4 veckors mellanrum som det är sagt nu. Jag märkte av att värdera var konstiga genom att bli stel i lederna framförallt, även som ogravid samt att jag hade mycket problem med svettningar nattetid. Det har försvunnit med levaxinet. Har du känningar i kroppen, eller tagit ett första prov som var utanför referensintervallet som gör att du misstänker problemet? 
  • majarg
    Mangopassion skrev 2022-03-23 22:34:05 följande:

Citat kallamakka och majarg: ja jag tyckte också det var ett uselt bemötande(dock väldigt kunnig barnmorska) men hon går ändå i pension nu i veckan så det är ju bra för alla andra blivande mammor som ska komma dit och göra ultraljud då en annan bM ska ta över. Oskyldig

Mina symtom har också börjat klinga av, och det är mest skönt tycker jag! Kräktes senast i söndags och har faktiskt mått ganska bra sedan dess så hoppas att det vänder nu är i v 13 (12+3) nu så nu ser jag fram emot den här glassiga andra tremestern som alla pratar om Cool

Ååh jag vill också vara i v13!! haha :D vill få göra mitt kub snart 
  • Solskensdag

Å var på KUB ultraljud idag, var så nervös! Men allt så bra ut, och fick låg risk på kromosomfel, så verkligen lättad :) Den sprattlade som en liten cirkus-artist!

• Kallamakka
    Solskensdag skrev 2022-03-24 15:40:23 följande:

Å var på KUB ultraljud idag, var så nervös! Men allt så bra ut, och fick låg risk på kromosomfel, så verkligen lättad :) Den sprattlade som en liten cirkus-artist!

Så härligt att få se och höra att allt är bra!
  • majarg
    Solskensdag skrev 2022-03-24 15:40:23 följande:

Åh grattis :D vad kul och skönt att höra!
Svar på tråden BF oktober 2022