Solskensdag skrev 2022-03-21 09:52:24 följande:
Hej alla. Hoppas ni mår bra :) Ett par tankar och frågor:
1) Har ni köpt gravidförsäkring? Jag har inte köpt än men uppfattar det är en bra idé? Funderar på Trygg-Hansa.
2) Hur mycket har ni gått upp i vikt / hur känner ni er? Jag har gått up ca 2,8 kg nu (v 13). Är liten (162cm) och ganska smal så är märkligt att ha rumpa + mage + bröst. Känner mig verkligen svullen! Har inte riktigt motionerat sen jag blev gravid heller så allt är väldigt mjukt haha.
3) Har ni köpt gravidkläder än? Jag tänkte köpa efter KUB på torsdag om det går bra, lite rädd att jinxa annars. Men vet inte riktigt vart jag ska köpa, funderat på HM eller Sellpy, men vill gärna ha något man känner sig ok snygg i när jag känner mig som bulldeg XD
hoppas ni får en bra dag, jag vet inte om jag förlorar jobbet och mår riktigt jävla illa, så är inte på topp, men solen är framme iaf :)
1) jag har tecknat folkdans försäkring, den börjar gälla resan vecka 10-11 om jag inte minns fel. Den är toppen enligt mig. Barnmorska redo 24/7 om man har frågor, rätt till samtalsstöd(bra för en orolig själ som mig), och vid missfall fick man pengarna tillbaka haha kanske man får överallt.
2) gått upp samma som du. Är dock tyngre och kortare än dig så det känns absolut här också!
3) har använt mannabyxor för första gången i helgen, jätteskönt när man va på kalas och åt lite kakor och sånt

mina är från HM. Och tog samma storlek som jag normalt har på byxor.
Hoppas du inte förlorar jobbet! Inge kul att behöva tänka på det.