• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Drömmenomstort
    Klara1997 skrev 2022-03-31 19:58:45 följande:
    vill du inte ha honom som stöd
    och tror du inte han vill finnas där för dig 
    tänker på bådas tankar skönt att bolla bra och dåliga tankar 
    håller tummarna för er
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 20:11:49 följande:

Drömmenomstort: jag tänker som klara1997! slippa gå och bära oron själv utan finnas där för varandra <3

Jo kanske det. Våra liv är sjukt intensiva och komplicerade. Han har barn sen innan men vill så gärna ha barn igen. Det är mitt fel att vi inte kan, det är mig det är fel på. 

Med allt som pågår runt oss skulle jag vilja ge honom glädjande nyheter för en gång skull. Förra månaden hade vi äntligen börjat våga tro och hoppas att det skulle gå vägen. Men så kom blödningen.... Paniken varje gång man går på toaletten eller känner en flytning ser jag inte fram emot igen. 

Undrar om jag någonsin kommer kunna njuta av att vara gravid. Har varit inne i detta i 2 år nu. 

Men ska inte förstöra er andras glädje! För de allra flesta går det ju vägen inom 1 år och de får sin bebis utan större problem.
  • Klara1997
    Drömmenomstort skrev 2022-03-31 20:25:14 följande:
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 20:11:49 följande:

Drömmenomstort: jag tänker som klara1997! slippa gå och bära oron själv utan finnas där för varandra <3

Jo kanske det. Våra liv är sjukt intensiva och komplicerade. Han har barn sen innan men vill så gärna ha barn igen. Det är mitt fel att vi inte kan, det är mig det är fel på. 

Med allt som pågår runt oss skulle jag vilja ge honom glädjande nyheter för en gång skull. Förra månaden hade vi äntligen börjat våga tro och hoppas att det skulle gå vägen. Men så kom blödningen.... Paniken varje gång man går på toaletten eller känner en flytning ser jag inte fram emot igen. 

Undrar om jag någonsin kommer kunna njuta av att vara gravid. Har varit inne i detta i 2 år nu. 

Men ska inte förstöra er andras glädje! För de allra flesta går det ju vägen inom 1 år och de får sin bebis utan större problem.
    Känner ju att du ska absolut inte känna skuld i det här
    förstår att det är tufft, men tänk på dig själv, 
    Ditt mående är viktigt och skydda nån annan från oro underlättar väl knappast för dig

Jag har också haft missfall så vet hur det är?

Ta hand om dig
  • Sockerbulle1
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 05:08:10 följande:

Inte kunnat sova en blund inatt för jag varit så spänd! testade igen imorse och såg två streck men det var nästan ännu svagare! :( 

Åh, men kan vara så att det fortfarande är tidigt och inte syns tydligt än <3
  • Kiiwii

Kanelkringla- Jag ser tydliga streck. Tror absolut på dom där strecken När har du BIM? 

• Kanelkringla
    Kiiwii skrev 2022-03-31 20:52:36 följande:

Kanelkringla- Jag ser tydliga streck. Tror absolut på dom där strecken När har du BIM? 

Håller tummarna! har bim på lördag! så jag återkommer då igen med digitalt om det blivit starkare!! Sååå läskigt är detta Förvånad men spännande! Jag är ju hypokondriker med!
  • Kiiwii
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 20:57:20 följande:
    Håller tummarna! har bim på lördag! så jag återkommer då igen med digitalt om det blivit starkare!! Sååå läskigt är detta Förvånad men spännande! Jag är ju hypokondriker med!
    Jag hoppas verkligen du får positivt resultat med det digitala, annars är det fasiken taskigt, haha. Tycker det är tydliga streck Men förstår känslan, man vill hålla hoppet nere lite så man inte blir allt för besviken, men jag tror verkligen på dina test
  • Butembobaby

Kunde inte hålla mig helt från att testa tydligen Skrattande

Tog ett ÄL test idag iaf efter att ha haft jättetrevliga äl symptom, och mycket riktigt är det positivt :) 

Vi låg aldrig igår, men idag och i morgon får det allt bli ett ligg :) 

• Cinapuffen
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 19:42:59 följande:
    Hoppas det stannar där! <3 

hur brukar ni göra när ni testar? Brukar ni testa tillsammans med partner eller själva först?:)
    Vi testar och väntar på resultat tillsammans så vi får veta exakt samtidigt. Det är hans första barn så allt är så spännande och nytt för honom. Hjärta Och jag håller med ovanstående om att man vill ha stöd om det ev. händer något oönskat. 
  • Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-03-31 21:24:49 följande:

Kunde inte hålla mig helt från att testa tydligen Skrattande

Tog ett ÄL test idag iaf efter att ha haft jättetrevliga äl symptom, och mycket riktigt är det positivt :) 

Vi låg aldrig igår, men idag och i morgon får det allt bli ett ligg :) 

Härligt! Solig

Själv ligger jag i sängen och lider av sjuka ägglossningssmärtor just nu. Men det är det sååå värt! Skrattande Vi låg imorse men det får bli igen så fort sambon är färdig i duschen, smärta eller ej! Tungan ute
  • Em97
    Klara1997 skrev 2022-03-31 18:41:38 följande:

Em97 
    kan inte citera 
    känner du något speciellt nu? 

eller det är iof lite tidigt
    jag fick en liten blödning idag,, iof bara lite rosa och nån droppe blod 
    tänkte om det kan vara nibblödning, återstår att se

Nä, jag känner inget alls. Hehe. Är första äl sen missfall så vi får se vad som händer. 

Åh kan väl vara nidblödning? Det har jag aldrig fått ifs så vet inte hur det ser ut, varken med sonen eller missfallet. 
Svar på tråden Bim april 2022