• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Cassi92

Vilken cykeldag brukar ni börja testa på? lyckades Inte hitta min ägglossning förra månaden när vi började försöka 

• Fyrklöverns
    Blirdetsåblirdet skrev 2022-04-18 18:12:06 följande:
    Dagens test :)
    Vilket vackert streck, grattis :)
  • Fyrklöverns
    Sjuttonmånader skrev 2022-04-18 19:06:35 följande:

Ni som har fler barn, har ni haft samma/liknande symptom vid alla era graviditeter? Jag har två barn sedan tidigare, väldigt tätt, och de graviditetssymptomen var nästan edentiska i början. Känsliga bröstvårtor kom som ett brev på posten dagen innan bim och sedan kröp illamåendet sig på^^
    Jag vet inte om jag är gravid denna gång, har nyss varit magsjuk men inte spytt på flera dagar! Jag mår dock fortfarande väldigt illa och ingen aptit, bim på ons/tor tror jag, och illamåendet blir typ värre för varje dag:( Men känner inget i brösten. Har haft typ vanlig pms som jag alltid har.. och mensvärk... #pallarsnartinte och tiden går sååå långsamt innan bim, eller hur?!

Vet inte hur många försök vi är uppe i men 7mån sedan vi började försöka med vår lilla trea..

Jag har inga barn sedan innan men var också magsjuk som du förra veckan och tyckte illamåendet aldrig gick över fast att jag inte hade kräkts på flera dagar. Eftersom jag gillar att testa tidigt så tog jag ett test för skojs skull på äl +10 och fick överraskande nog positivt. Tror magsjukan hjälpte ägget att fästa eller nåt för vi har försökt i 10 månader utan resultat hittills. Mitt streck har blivit allt starkare nu och illamåendet fortsätter men nu är jag säker på att det inte är magsjukan längre. Tänker om du har symtom från graviditeten så borde ett test visa redan nu, men du kanske vill vänta tills efter BIM ändå. 

Hoppas det är en liten trea där inne :)

• Sjuttonmånader
    Fyrklöverns skrev 2022-04-18 20:33:30 följande:

Jag har inga barn sedan innan men var också magsjuk som du förra veckan och tyckte illamåendet aldrig gick över fast att jag inte hade kräkts på flera dagar. Eftersom jag gillar att testa tidigt så tog jag ett test för skojs skull på äl +10 och fick överraskande nog positivt. Tror magsjukan hjälpte ägget att fästa eller nåt för vi har försökt i 10 månader utan resultat hittills. Mitt streck har blivit allt starkare nu och illamåendet fortsätter men nu är jag säker på att det inte är magsjukan längre. Tänker om du har symtom från graviditeten så borde ett test visa redan nu, men du kanske vill vänta tills efter BIM ändå. 

Hoppas det är en liten trea där inne :)

Tack för svar! <3 Ååh jag önskar verkligen att det är så, jag sitter och känner efter i brösten hela tiden och hoppas att de ska börja ömma xD illamåendet är verkligen som gravillamående, men vågar inte tro det! Har haft perioder under dessa månader som jag testat som en tok, alltid samma tråkiga besked. Jag ska försöka med all makt att vänta med att ens köpa test denna gången men vi får väl se hur det går xD

STORT LYCKA TILL till dig, och alla andra som plussar och inte plussat än! <3
  • Fyrklöverns
    Sjuttonmånader skrev 2022-04-18 21:01:53 följande:
    Tack för svar! <3 Ååh jag önskar verkligen att det är så, jag sitter och känner efter i brösten hela tiden och hoppas att de ska börja ömma xD illamåendet är verkligen som gravillamående, men vågar inte tro det! Har haft perioder under dessa månader som jag testat som en tok, alltid samma tråkiga besked. Jag ska försöka med all makt att vänta med att ens köpa test denna gången men vi får väl se hur det går xD

STORT LYCKA TILL till dig, och alla andra som plussar och inte plussat än! <3
    Haha känner igen mig helt och hållet :) jag har testat periodvis när jag inte mått så dåligt, nu senaste månaderna har jag känt mig ganska likgiltig så jag testade mest för testandets skull. Vi blev jätteglada och överraskade att det visade nåt för en gångs skull :)
    Det låter väldigt lovande att illamåendet hållit i sig! Håller tummarna <3

Tack snälla <3 hoppas det blir ett plus för dig också nu :)
  • tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-04-18 10:27:06 följande:
    Hann inte ta något nytt test för tidigt imorse vaknade jag med jordens mensvärk och visst var det mensen som kom :( en dag sen den här månaden vilket den aldrig varit innan. Tack för all pepp <3 nu hoppar jag över till maj-tråden.

Stort grattis igen alla er som plussat denna månad och lycka till ni som fortfarande väntar på BIM!
    Åh nej :( hoppas du mår ok! nya tag nästa månad, jag hejar på dig!
  • tovikan
    Sjuttonmånader skrev 2022-04-18 19:06:35 följande:

Ni som har fler barn, har ni haft samma/liknande symptom vid alla era graviditeter? Jag har två barn sedan tidigare, väldigt tätt, och de graviditetssymptomen var nästan edentiska i början. Känsliga bröstvårtor kom som ett brev på posten dagen innan bim och sedan kröp illamåendet sig på^^
    Jag vet inte om jag är gravid denna gång, har nyss varit magsjuk men inte spytt på flera dagar! Jag mår dock fortfarande väldigt illa och ingen aptit, bim på ons/tor tror jag, och illamåendet blir typ värre för varje dag:( Men känner inget i brösten. Har haft typ vanlig pms som jag alltid har.. och mensvärk... #pallarsnartinte och tiden går sååå långsamt innan bim, eller hur?!

Vet inte hur många försök vi är uppe i men 7mån sedan vi började försöka med vår lilla trea..

Jag har en son sedan innan, och med honom hade jag samma som du, onda bröstvårtor! De började bli känsliga redan 5 dagar innan bim! Jag hade också väldiga humörsvängningar.
    jag plussade i lördags och hade knappt några symtom denna gång, mest trött! Nu idag började jag känna liiite i bröstvårtorna, och är nu på Bim+3. Så det kan vara väldigt olika :) min syster hade samma, onda bröstvårtor första graviditeten och inte alls på de andra två. Så kanske är det att brösten inte är ?vana? första gången haha. Och efter lite amning och slit så har de några extra lager skinn och man känner inte lika mycket. Hahaha en kanske lite konstig teori , men vem vet ;) 
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-04-18 22:31:29 följande:
    Åh nej :( hoppas du mår ok! nya tag nästa månad, jag hejar på dig!
    Ja så himla deppigt... försöket ladda om för nästa månad. Tusen tack <3
  • Nyponet01

Cassi92, jag började testa en dag efter mensen slutat. Hann precis snappa upp glad gubbe på dom 2 sista testen. Det beror ju lite på hur lång cykel du har. 

Svar på tråden Bim april 2022