• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-16 17:44:13 följande:
    Tack fina :) 
    Har du haft några symtom? <3
  • Fyrklöverns
    Em97 skrev 2022-04-16 18:34:05 följande:
    Det tycker jag verkligen! Svårt med vart bara. Än så länge finns ju en bf december 2022 tråd vad jag vet här på fl :)
    Aha ja men den kan man ju hoppa på! Fast flera av oss hamnar nog lite mellan bf december och januari :)
    Jag tror jag får fram det till 31 december, så det kan verkligen slå åt både -22 och -23 bebis haha! 
  • Fyrklöverns
    Sophiee92 skrev 2022-04-16 18:51:51 följande:
    Har du haft några symtom? <3

Jag har haft magsjukan från helvetet sedan förra söndagen så jag vet inte riktigt. Magsjukan har lagt sig sedan igår men jag har fortfarande inte riktig aptit, är inte sugen på kaffe alls vilket jag annars älskar, och jag måste småäta för att inte må illa. Ska bli intressant att se vilket av detta som kan vara symtom på graviditet och vad som är efterslängar av magsjukan.
    Annars har jag bara haft lite ömma bröst, egentligen inget ovanligt jämfört med de andra månaderna. 

Hur mår du själv? Snart BIM har jag för mig? :)

• H0nd3ndär

Grattis till alla er som plussat!

Här är jag på äl+5 och mitt under den låååånga väntan...

Blir det plus denna gång kommer bf bli 2 jan utifrån mens och ett par dagar senare utefter äl. Men lär ändå bli dec i slutändan då jag säkert även denna gång skulle bli igångsatt före bf. Lite dubbelt det där men hellre det än ett 5 kg barn. Fast troligen tar det sig ändå inte för mig denna cykeln och då blir det där ett icke-dilemma :)

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-16 19:50:34 följande:

Jag har haft magsjukan från helvetet sedan förra söndagen så jag vet inte riktigt. Magsjukan har lagt sig sedan igår men jag har fortfarande inte riktig aptit, är inte sugen på kaffe alls vilket jag annars älskar, och jag måste småäta för att inte må illa. Ska bli intressant att se vilket av detta som kan vara symtom på graviditet och vad som är efterslängar av magsjukan.
    Annars har jag bara haft lite ömma bröst, egentligen inget ovanligt jämfört med de andra månaderna. 

Hur mår du själv? Snart BIM har jag för mig? :)

Nej me fyyy vad jobbigt med magsjuka! Ja då förstår jag att du har svårt att tyda vad som är gravidsymtom haha. Har du hunnit passera BIM eller testade du innan?

Jag väntat BIM imorgon, är så nervös! Känner att något är på gång, har värk till och från så försöker räkna med att det är mensen för att slippa bli för besviken men samtidigt så vill man ju så gärna våga hoppas liiite iaf. Är ute på landet tills imorgon så kommer testa hemma imorgon kväll om mensen inte hunnit komma innan dess.
  • tovikan
    Sophiee92 skrev 2022-04-15 23:11:13 följande:

Yes, tar CB:s digitala. Vågar inte avstå, rädd för att vi ska missa att ha sex vid ägglossning då :/ har märkt att den kan komma allt från CD12 till CD23.... Hur funkar det för dig utan ÄL-tester?

Oj spännande att du också har BIM här i dagarna. Låter klokt att vänta att testa om det funkar bättre för dig. Så antar du inte tagit något test idag då? Mitt imorse var tok negativt haha. Men det var som väntat.

Har haft molvärk i ca 4 dagar men hade det även sist när mensen sen kom som planerat, vill hoppas men tror samtidigt inte att det blev något denna gång. Så svårt att fortsätta våga hoppas när man försökt så många månader utan att få pluss...Skönt ändå på något vis att du inte haft symtom! Hur brukar du ha i vanliga fall?

Ah okej! Jag känner ofta när jag har ägglossnings, och ser på flytningarna, så hoppas det räcker! Men tänker att om jag inte är gravid till sommarn blir det nog ägglossningstester och tempa. 

nej har inte tagit något test än, tänkte vänta till måndag morgon om mensen inte dykt upp. Känner ingenting verkligen, verken som att mensen är på G eller att jag är gravid haha. Men så otroligt många pluss i denna grupp så hoppas det smittar av sig. Ha du tagit några fler test?

ja det är så jobbigt runt bim, efter månader av besvikelse. Det sätter sig verkligen! Hoppas det är vår tur snart.
  • tovikan
    Skulle ju hålla mig till måndag men det gick ju inte när man körde förbi apoteket för en halvtimme sen! (bor i kanada så är inte ute och kör mitt i natten haha). Äntligen blev det positivt!! 
    hade inte direkt symtom förutom att jag varit väldigt trött senaste veckan. 
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-04-17 01:50:53 följande:
    Skulle ju hålla mig till måndag men det gick ju inte när man körde förbi apoteket för en halvtimme sen! (bor i kanada så är inte ute och kör mitt i natten haha). Äntligen blev det positivt!! 
    Ååååh sån lycka!!! Stort grattis Tovikan!
  • Fyrklöverns
    tovikan skrev 2022-04-17 01:50:53 följande:
    Åhhhhh underbart, stort stort grattis!! <3 
  • Fyrklöverns
    Sophiee92 skrev 2022-04-16 21:20:26 följande:
    Nej me fyyy vad jobbigt med magsjuka! Ja då förstår jag att du har svårt att tyda vad som är gravidsymtom haha. Har du hunnit passera BIM eller testade du innan?

Jag väntat BIM imorgon, är så nervös! Känner att något är på gång, har värk till och från så försöker räkna med att det är mensen för att slippa bli för besviken men samtidigt så vill man ju så gärna våga hoppas liiite iaf. Är ute på landet tills imorgon så kommer testa hemma imorgon kväll om mensen inte hunnit komma innan dess.
    BIM är på onsdag tror jag, ägglossningen kom några dagar tidigare denna månad så har inte haft exakt koll men fick positivt ägglossningstest 6/4, så är nu på äl+11 bara. Ska bli skönt att passera den stora dagen. Tog ett till test idag som var lite starkare, och doppade även ner ett ägglossningstest för att se om myten var sann. Japp stämde bra, strecket är nästan lika starkt som kontrollstrecket haha! :) 
    Jag gillar att testa som du hör, har varit på gott och ont verkligen.

Åh gud vad spännande! BIM innan mig till och med, duktig som lyckas hålla dig! Tänk att det kan finnas en liten en där inne nu som slått sig till ro :) håller tummarna för imorgon, det har varit en riktig skördetråd så hoppas det håller i sig :) <3
Svar på tråden Bim april 2022