Kumquat skrev 2022-08-11 09:37:45 följande:
Haha, när mensen kom var nog min gladaste dag sedan juni, ville liksom berätta för folk på gatan. Sedan läste jag på lite mer och förstod att det tydligen ändå inte är någon garanti för att ägglossningen verkligen har skett. Suck, ett rackarns mysterium den här kvinnokroppen man har.
Men nästa målbild för mig är alltså ÄL och har börjat med tester idag. Haft lite olika cykler sedan jag slutade med pillren i januari och nu efter skrapning tänker jag också att kroppen är lite konstig så börjar tidigt för att inte missa den. Har också precis börjat tempa då det verkar vara bästa sättet att få koll.
Jag ska också få tidigt UL nästa gång men tror mentalt att jag inte kommer kunna slappna av förrän efter kub när det hände förra gången (om ens då). Men att få se hjärtslag vore så fantastiskt fint.
Även om jag slutade med pillren i januari blev det inte så mycket försökt. Vi var båda sjuka och bortresta i omgångar. Den månaden jag blev gravid hade vi bara haft sex en gång, så hoppas det betyder att jag också har lätt för att bli gravid. Jag tar folsyra och försöker ta hand om kroppen med motion varje dag, men annars inget särskilt. Hur har du valt dina tillskott?
Haha, Ja tänk vad man hatar mensen vissa dar, andra är man överlycklig för det är ändå ett gott tecken på att kroppen mår bra.
Nej det är ju det där med att man inte vet om ett ägg släpps, eller om det är ett bra ägg. I vår ålder är väl inte alla ägg lika bra och det är ju surt att inte veta när guldägget kommer.
nej det blir många milstolpar efter nåt sånt här, bli gravid, höra hjärtslag, komma över den veckan man vet att fostret slutade utvecklas i, komma förbi kub, kub resultatet, rul. Jag tror inte jag orkar försöka mer än ett år om det fortsätter bli ma. Kroppen orkar nog inte. Och jag har blivit så plufsig efter dem, den där uppblåstheten i början av graviditeten som vanligtvis går över har dröjt sig kvar.
jag tänker hela tiden att jag också måste börja motionera. Jag har ett vanligt sånt tillskott anpassat för kvinna, dvs med folsyra i, sen har jag läst på många ställen att magnesium är bra för både kvinnor och män som vill ha barn så det äter vi båda, e-vitamin ska också vara bra, därav att jag äter mandlar och pumpafrön, där finns det naturligt.
D-vitamin ska också vara bra, men tänker att just nu får man ju det av att vara ute.
tempning är bra, man får mycket insikter om sin kropp av det och att kolla livmodersekretet. :)
det låter ju som att ni verkar ha lätt för det också, och efter ett ma blir ju chansen för nytt ma mindre. I vår ålder är ju missfallsrisken 50%, men att få tre på raken räknade jag ut att sannolikheten bara är 12%, så jag hoppas verkligen det tar sig nu, även om risk finns att det blir samma födelsedag som första barnet, haha. Vem vet, min kropp kanske är bättre rustad för att graviditeten ska lyckas under sommarhalvåret?