• nathalie85

Stödtråd för gravida efter mf/ma

Hei!
    Jag plussade idag bim-5 på andra försöket efter ma i höst. Hade innan det en kemisk graviditet. Kunde inte låta bli att testa före bim. Kände att en support tråd för andra i samma
    sits kunde sitta bra. Hur skall man kunna hålla sig att inte testa varje dag för att se stegrini, och sluta vara hysterisk?
    Jag vill kunna lita på detta nu. 
    Andra i samma
    sits? Eller nån som försöker efter mf?

• Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma
  • Kallamakka
    nathalie85 skrev 2022-04-02 14:46:12 följande:
    Okej jag fattar! Men om det är donator kan det definitivt vara bättre odds nu. Hur gammla är ni? 
    Efter mitt helt vanliga ma blev jag besatt att hag e så gammal. det var lite innan jag fyllde 36 Tänkte att jag aldrig mera kan få barn osv.( vet att jag blev lite galen).  Nu är jag då 36 ?
    Jag har 4 barn som jag fått under 30 med x mannen. inga missfall då.  Sade alltid att inga fler barn, att jag har haft så himla bra tur?
    Sen skiljde vi oss och träffade en ny som inga barn har. Ma grabiditeten var oplanerad. Men efter det insåg vi nog att vi vill ha barn, och åldern liksom inte gav tid att vänta.

Men i ma graviditeten hade jag dålig magkänsla hela tiden..: Det kändes off. Inga symptom osv.  Missfallet var faktum innan fostret ens dött för jag sprang på vul non stop. det växte liksom inte efter 6+3.
    jag hamnade ta cytotec 2 ggr som inte gjorde nåt alls. rester kvar som dom sög ut under bedövning

Men nu känns allt annorlunda/

kaffe luktar, skithög puls vid träning . trött och sämre aptit. å då är jag idag i v4+0 eller nåt????.?

ens egen upplevelse är ju verkligen inget jämfört vad du gårt igenom. Starkt av er! 

Men nu skall det gå fint!!  Tänker tro på detta lilla frö!  Ni kan påminna mig om detta om jag börjar freka ur igen snart. Och skall försöka hålla mig o inte gå på vul före typ 9+. 
    Hoppa på bättre odds, absolut! Jag är 30 år. Förstår absolut att högre ålder kan ge en massa stress och orostankar såklart. Har alltid själv alltid velat "upp på hästen igen" för att man är målmedveten.

Tycker dina symtom i denna graviditet låter helt rätt och som om du har mycket hormoner i rullning förmodligen. Kul!
  • Hopingstill

Hej allihopa, 

ville bara berätta att vul gick bra, såg ett pickande hjärta som slog supersnabbt och 8+2. så nu hoppas vi att det går vägen den här gången. Har fortfarande inte mkt symptom men får nog bara lära mig att accepter att ja inte får så mkt O va tacksam för det istället.

• nathalie85
    Hopingstill skrev 2022-04-06 08:36:34 följande:

Hej allihopa, 

ville bara berätta att vul gick bra, såg ett pickande hjärta som slog supersnabbt och 8+2. så nu hoppas vi att det går vägen den här gången. Har fortfarande inte mkt symptom men får nog bara lära mig att accepter att ja inte får så mkt O va tacksam för det istället.

Härligt att höra.  Jo men det är nog bara att glädjas över att man mår okej :).
  • nathalie85

Hur mår
    ni alla? Jg gick nu in i v 6 och teststrecket är starkare en kontroll streck. hade ett test kvar så testade
    för
    ro skull. Mår ok,
    men enorma tits som e känsliga. trött och slö. ballong mage om kvällarna och inte konkret illamående
    ännu, men börjar känna av det. 

• Kallamakka
    nathalie85 skrev 2022-04-10 09:20:12 följande:

Hur mår
    ni alla? Jg gick nu in i v 6 och teststrecket är starkare en kontroll streck. hade ett test kvar så testade
    för
    ro skull. Mår ok,
    men enorma tits som e känsliga. trött och slö. ballong mage om kvällarna och inte konkret illamående
    ännu, men börjar känna av det. 

Oj helt glömt bort denna tråden. Kanske går du inte in här just nu? Jag gör ett försök och svarar ändå. Jag mår rätt så bra, har varit en heeeelt del oro men nu känns det bättre. Är i vecka 19 nu och det känns fantastiskt, trots lite ryggont, sura uppstötningar, flytningar och bort domnade händer nattetid. Hur mår du?? Kanske har illamåendet avtagit i alla fall?
  • Bebis2021

Hej, ansluter gärna till denna tråd då jag själv har flera ma I bagaget. Har två barn i livet (samma pappa som vid alla ma) och har sen fått 4 ma I rad på mindre än två år, två sena ma. Har alltid haft lätt att bli gravid men vad gör de när de nu bara blir ma Hade senast ma I december som upptäcktes vecka 12, är nu gravid i vecka 12 och är orolig som alla andra gånger, har gjort vul i vecka 9 där hjärtat slog och de såg bra ut då. Men tycker att jag senaste kanske två-tre veckorna fått mindre och plattare mage, när jag ligger ner är magen helt platt, så de känns verkligen som ma igen tyvärr vet att man ska vara positiv men de är sååå svårt, hade lite hopp å tro på graviditeten efter vul men ja som sagt nu är ja säker på ytterligare ett ma. Ska på ul nästa vecka, skönt att ventilera sig i en tråd med andra med liknande erfarenheter. håller tummarna att de går bra för er andra.

• Bebis2021

Kan tillägga att jag haft mer molväkr som kommer och går senaste veckan typ, oroar mig att de är värk pga ma..

• nathalie85
    Kallamakka skrev 2022-05-08 07:34:28 följande:
    Oj helt glömt bort denna tråden. Kanske går du inte in här just nu? Jag gör ett försök och svarar ändå. Jag mår rätt så bra, har varit en heeeelt del oro men nu känns det bättre. Är i vecka 19 nu och det känns fantastiskt, trots lite ryggont, sura uppstötningar, flytningar och bort domnade händer nattetid. Hur mår du?? Kanske har illamåendet avtagit i alla fall?
    Hei:)
    wow v 19
    är ju redan långt!
    Jag är nu i v 10,
    extremt illamående, helt däckad. Har inte gjort ul , vi valde att vänta till kub( har ingen lust att gå på vul, var på så många under missfallet).
    pga alla synptom är jag rätt
    lugn,
    konstigt nog. 
    Jag har också domnande händer. Och halsbränna:(.
  • nathalie85
    Bebis2021 skrev 2022-05-08 07:55:08 följande:

Hej, ansluter gärna till denna tråd då jag själv har flera ma I bagaget. Har två barn i livet (samma pappa som vid alla ma) och har sen fått 4 ma I rad på mindre än två år, två sena ma. Har alltid haft lätt att bli gravid men vad gör de när de nu bara blir ma Hade senast ma I december som upptäcktes vecka 12, är nu gravid i vecka 12 och är orolig som alla andra gånger, har gjort vul i vecka 9 där hjärtat slog och de såg bra ut då. Men tycker att jag senaste kanske två-tre veckorna fått mindre och plattare mage, när jag ligger ner är magen helt platt, så de känns verkligen som ma igen tyvärr vet att man ska vara positiv men de är sååå svårt, hade lite hopp å tro på graviditeten efter vul men ja som sagt nu är ja säker på ytterligare ett ma. Ska på ul nästa vecka, skönt att ventilera sig i en tråd med andra med liknande erfarenheter. håller tummarna att de går bra för er andra.

Håller tummarna. Min mahe är
    ockaå plattare nu o v 10. Var extremt svullen innan. Så lite lugnare nu.
    Mera känningar i livmodern än innan också.
  • Kallamakka
    nathalie85 skrev 2022-05-08 08:05:45 följande:
    Hei:)
    wow v 19
    är ju redan långt!
    Jag är nu i v 10,
    extremt illamående, helt däckad. Har inte gjort ul , vi valde att vänta till kub( har ingen lust att gå på vul, var på så många under missfallet).
    pga alla synptom är jag rätt
    lugn,
    konstigt nog. 
    Jag har också domnande händer. Och halsbränna:(.
    Vad jobbigt att inte illamåendet lagt ish än, hoppas hoppas du blir av med det inom den närmaste tiden. Verkar inte alls kul att må så illa!! Usch :-\ 

Har också alldeles för dåliga minnen av ultraljud, hittills i denna har jag gjort sex stycken för i slutändan stillade det min oro mer än tillförde oro. 
Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma