Kallamakka skrev 2022-05-10 15:38:18 följande:
Ja dåliga erfarenheter påverkar verkligen hur man tacklar nästa graviditet, så tråkigt att bli berövad den där känslan som man vill kunna känna, efterlängtan, hoppfullheten och glädjen.. Men jag tror vi kommer dit vi med!
Vi fick också besked om ma på RUL, men han dog nån gång i vecka 16 så därför hade jag vecka 16 som milstolpe istället för rul. För jag vill kunna njuta av rul, hittills har det faktiskt gått bra med positiviteten och oron är inte alls så jobbig, så tankevurpan verkar ha tagit fäste. Har rul nu på fredag och det känns spännande, som man längtat att få känna SÅ inför ett ultraljud!!

Ja absolut de kommer förhoppningsvis ju mer verkligt det börjar kännas osv
Ja de var samma här bebis hade dött vecka 16, jo precis man vill gå dit med glada känslor, jag hoppas jag kommer kunna göra det, så himla härligt att du känner så och nu är det ju jättenära då, jag håller tummarna för dig då

jag har ul på fredag, lustigt med samma dag, men ja känner som du nu mer glädje också eftersom jag nyss sett ett hjärta slå, men lite tankar får man ju från tidigare erfarenhet som ger en lite jobbiga känslor.. men men då får vi se fram emot fredagen