• nathalie85

Stödtråd för gravida efter mf/ma

Hei!
    Jag plussade idag bim-5 på andra försöket efter ma i höst. Hade innan det en kemisk graviditet. Kunde inte låta bli att testa före bim. Kände att en support tråd för andra i samma
    sits kunde sitta bra. Hur skall man kunna hålla sig att inte testa varje dag för att se stegrini, och sluta vara hysterisk?
    Jag vill kunna lita på detta nu. 
    Andra i samma
    sits? Eller nån som försöker efter mf?

• Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma
  • Stinajohannas
    Maymom skrev 2022-06-21 11:17:29 följande:

Första ÄL som jag vet om efter mitt ma kom 65 dagar efter blödningens start. efter mitt ma hade jag två blödningar innan den ÄL kom, jag blev gravid på den men ma igen nu.

Okej , körde du med ÄL test då ? och kändes ÄL som vanligt ? Men fy.. styrkekramar till dig!!! Det är så himla hemskt , förstår inte att man klarar av det . Jag fick också MA nu i maj och är så himla rädd och orlig för att gå igenom detta igen. 
  • Maymom
    Stinajohannas skrev 2022-06-21 12:01:07 följande:
    Okej , körde du med ÄL test då ? och kändes ÄL som vanligt ? Men fy.. styrkekramar till dig!!! Det är så himla hemskt , förstår inte att man klarar av det . Jag fick också MA nu i maj och är så himla rädd och orlig för att gå igenom detta igen. 
    Nej bara temp, började den dagen äl var, trodde det skulle vara mens, men tempen höjdes rejält dagen efter så insåg då att det var äl. :) ja den kändes som vanligt, dvs äl-sekret några dar innan, tydlig tempökning.
    har nog skrivit här tidigare men blödde vad jag trodde var mens två veckor efter missfallsblödningen, men efter nån vecka blödde jag igen lite mindre än mens och i typ 10 dar, det var nog mensen och efter det kom äl. 

ja fy det är inte kul. Hade hoppats försöka igen i augusti men räknar jag 65 dagar från detta ma så är ju äl i september först?. Om det blir lika som sist. Och hittills har det inte varit lika som sist så vi får väl se. Funderar på att be om kuratorstöd om jag blir gravid igen, är så tufft med alla tankar konstant. Och man känner efter minsta lilla. Denna gången kändes det som att nåt inte stämde, men första gjorde ju inte det. Den där känslan att man inte kan lita på kroppen är jobbig.
  • Stinajohannas

Jag vill bara flika in lite , skrev lite tidigare här om ägglossning . Jag har ju testat som en tok för att försöka få en stegring. Idag tog jag gravtest som visade positivt!!!!!! Både med plus och digitalt  (mitt hcg sen mitt MA försvann innan jag fick min mens början av juni) har alltså gått och väntat på ägglossning men vart gravid haha , är i chock !! Men har fortfarande ingen aning när ÄL var ? Ska jag räkna från första dagen på mensen är jag i v 2+6 och det känns helt galet . Ville bara dela med mig om en solskenshistoria <3 och Är det någon som plussat tidigt ? Sist plussade jag också ganska tidigt 7 dagar innan BIM men då visste jag ju när jag hade ÄL , nu är jag helt lost 

• Maymom
    Stinajohannas skrev 2022-06-27 16:10:44 följande:

Jag vill bara flika in lite , skrev lite tidigare här om ägglossning . Jag har ju testat som en tok för att försöka få en stegring. Idag tog jag gravtest som visade positivt!!!!!! Både med plus och digitalt  (mitt hcg sen mitt MA försvann innan jag fick min mens början av juni) har alltså gått och väntat på ägglossning men vart gravid haha , är i chock !! Men har fortfarande ingen aning när ÄL var ? Ska jag räkna från första dagen på mensen är jag i v 2+6 och det känns helt galet . Ville bara dela med mig om en solskenshistoria <3 och Är det någon som plussat tidigt ? Sist plussade jag också ganska tidigt 7 dagar innan BIM men då visste jag ju när jag hade ÄL , nu är jag helt lost 

Men vad kul, grattis!
    du får nog be om tidigt ultraljud för att tidsbestämma.
    när hade du ditt ma? Vilken vecka skulle du vara i om du räknar det som dag 1?
    du kan inte utgå från datumen som ni haft sex? Tänker iom att du har blött så är det ju inte alla dagar ni kan ha haft sex.
    var det starka streck? Det kan ju ge en indikation på om du testat innan eller efter din bim.
  • Fyrklöverns
    Stinajohannas skrev 2022-06-27 16:10:44 följande:

Vad roligt, stort grattis!! Vilka veckor visade det digitala? 
  • Bebis2021

Inte skrivit på ett tag men har försökt läsa ikapp lite, beklagar ni som nyligt fått missfall och gratulerar du/ni som plussat. Själv har jag precis avklarat rul igår och är nu i vecka 20, var rätt inställd på död bebis i magen inför rul men samtidigt har jag börjat ha mer mage än bara degmage så något sa mig att jag måste ju va gravid fortfarande, å så var det, bebis mår fint och allt såg bra ut och bebis växer i rätt takt, läkare och bm sa att det är en flicka så de har jag lite svårt att smälta då jag var så säker på pojke, dock jätteglad oavsett givetvis, finns det kvar någon i tråden som börjat närma sig eller passerat rul? Vi har knappt berättat om graviditeten för de närmsta än så nu kände man lite stress att faktiskt berätta de, men har fortfarande lite svårt att förstå att jag kommit så långt och lite oro att något ska gå snett så vågar som ändå inte andas ut tyvärr, men har börjat känna bebis också dock vilket känns mysigt. Ska försöka njuta nu :) imorgon väntar besök till bm och lyssna på hjärtat. Lycka till alla med graviditeter och håller tummarna för er som kämpar å försöker, detta är min femte graviditet på två år så har haft fyra ma innan denna, men kaaanske de vänder nu och kan gå bra tillslut, hoppas ge lite hopp till er som väntar å kämpar.

• Kallamakka
    Bebis2021 skrev 2022-06-29 19:24:12 följande:

Inte skrivit på ett tag men har försökt läsa ikapp lite, beklagar ni som nyligt fått missfall och gratulerar du/ni som plussat. Själv har jag precis avklarat rul igår och är nu i vecka 20, var rätt inställd på död bebis i magen inför rul men samtidigt har jag börjat ha mer mage än bara degmage så något sa mig att jag måste ju va gravid fortfarande, å så var det, bebis mår fint och allt såg bra ut och bebis växer i rätt takt, läkare och bm sa att det är en flicka så de har jag lite svårt att smälta då jag var så säker på pojke, dock jätteglad oavsett givetvis, finns det kvar någon i tråden som börjat närma sig eller passerat rul? Vi har knappt berättat om graviditeten för de närmsta än så nu kände man lite stress att faktiskt berätta de, men har fortfarande lite svårt att förstå att jag kommit så långt och lite oro att något ska gå snett så vågar som ändå inte andas ut tyvärr, men har börjat känna bebis också dock vilket känns mysigt. Ska försöka njuta nu :) imorgon väntar besök till bm och lyssna på hjärtat. Lycka till alla med graviditeter och håller tummarna för er som kämpar å försöker, detta är min femte graviditet på två år så har haft fyra ma innan denna, men kaaanske de vänder nu och kan gå bra tillslut, hoppas ge lite hopp till er som väntar å kämpar.

Härliga nyheter att rul gick så bra! Och så himla skönt att känna bebis och kunna få lite bekräftelse att bebis lever. Mysigt! 

För oss går det också bra. Är i vecka 26 och allt rullar på fin fint, hos barnmorskan får jag mäta magen och lyssna på hjärtljuden vilket är skönt. Har kunnat landa nu och förväntar mig en bebis och inget annat. Det var lite tufft innan RUL eftersom man tidigare fått tråkiga besked där och då. Men himla skönt att det gick bra även för mig, tillslut. Jag har tagit stöd av kurator för att få igång tankarna i rätt riktning, det har varit väldigt bra för mig. Sex år, sex missfall -men ni verkar det gå vägen! Tjoho!
  • Maymom

Åh men grattis hörni, vad härligt att det rullar på som det ska. :)
    och ja det skänker hopp till en som precis avklarat ma nr2 i år.

gjorde ni nåt annorlunda eller var det bara menat att det skulle gå vägen nu? :)

• Bebis2021

Kallamakka:
    Så härligt att du kommit så långt och skönt att du kan känna så nu :) förstår de innan rul car samma för mig men hoppas kunna landa i de hela lite mera nu. Ja de var ju verkligen klokt har också tänkt den tanken med kuratorskontakt att de kanske är bra för att jobba med sina tankar osv. Ja men nu var de väl ändå vår tur helt klart efter allt vi genomgått, dom säger ju att de allra flesta av de som får upprepade missfall får tillslut en bebis dessutom så de är ju positivt ???? 

• Bebis2021

Maymom:
    Tack, jag har nog inte gjort något annorlunda egentligen, har haft trombyl och lutinus nu precis som vid två tidigare graviditeter som ändå blev ma, så vettetusan om de hjälpt egentligen men annars har ja inte gjort något annorlunda, snarare levt på mer som vanligt än tidigare graviditeter då jag var mer rädd, nu var jag lite less å tänkte att äh nu får de gå som de går, har tidigare vart tex försiktig med sex, bastubad, skoteråkning, träning osv, men inte denna gång jag levde på som vanligt minus sånt som alkohol osv då givetvis ????

Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma