Kallamakka skrev 2022-04-02 12:28:32 följande:
Yes alla graviditeter är via IVF. Och de vet inte Varför barnet var så svårt missbildat, de misstänkte ett ärftligt syndrom som ingen av oss var bärare av i slutändan. Så antingen "något nytt syndrom" eller en slump, men så vart det ju sex missfall på raken -så vi tror snarare på att vi faktiskt påverkat utgången i alla fall.. Men han dog pga missbildningar i organen, han saknade njurar. Och det där med säkrare sidan är så svårt att tro i och med det man upplevt med den graviditeten. Men jag Vill så gärna tänka så, för jag har inte riktigt kunnat glädjas åt graviditeten ännu. Denna graviditet är dock första med donator, så vi hoppas på bättre odds för frisk bebis nu.

Okej jag fattar! Men om det är donator kan det definitivt vara bättre odds nu. Hur gammla är ni?
Efter mitt helt vanliga ma blev jag besatt att hag e så gammal. det var lite innan jag fyllde 36 Tänkte att jag aldrig mera kan få barn osv.( vet att jag blev lite galen). Nu är jag då 36 ?
Jag har 4 barn som jag fått under 30 med x mannen. inga missfall då. Sade alltid att inga fler barn, att jag har haft så himla bra tur?
Sen skiljde vi oss och träffade en ny som inga barn har. Ma grabiditeten var oplanerad. Men efter det insåg vi nog att vi vill ha barn, och åldern liksom inte gav tid att vänta.
Men i ma graviditeten hade jag dålig magkänsla hela tiden..: Det kändes off. Inga symptom osv. Missfallet var faktum innan fostret ens dött för jag sprang på vul non stop. det växte liksom inte efter 6+3.
jag hamnade ta cytotec 2 ggr som inte gjorde nåt alls. rester kvar som dom sög ut under bedövning
Men nu känns allt annorlunda/
kaffe luktar, skithög puls vid träning . trött och sämre aptit. å då är jag idag i v4+0 eller nåt????.?
ens egen upplevelse är ju verkligen inget jämfört vad du gårt igenom. Starkt av er!
Men nu skall det gå fint!! Tänker tro på detta lilla frö! Ni kan påminna mig om detta om jag börjar freka ur igen snart. Och skall försöka hålla mig o inte gå på vul före typ 9+.