• nathalie85

Stödtråd för gravida efter mf/ma

Hei!
    Jag plussade idag bim-5 på andra försöket efter ma i höst. Hade innan det en kemisk graviditet. Kunde inte låta bli att testa före bim. Kände att en support tråd för andra i samma
    sits kunde sitta bra. Hur skall man kunna hålla sig att inte testa varje dag för att se stegrini, och sluta vara hysterisk?
    Jag vill kunna lita på detta nu. 
    Andra i samma
    sits? Eller nån som försöker efter mf?

• Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma
  • Stinajohannas

Fyrklövern- har sett dig i andra trådar också , varför tror du att du fått missfall igen ? jag håller tummar och tår att allt kommer gå bra , har du något vul inbokat ? 

• Fyrklöverns
    Maymom skrev 2022-06-08 12:01:59 följande:
    Jag hade ingen migrän alls med första barnet, därför det känns oroande, från att ha haft regelbundet.. har inte haft mycket symptom alls denna graviditet, inget illamåend, men lite växtvärk och det är ju lovande:)

har vul/ul om en vecka, tiden går sååå långsamt just nu.. ville inte ha det innan datumet som det skedde sist. Märkte ju inget sist utan då upptäcktes det vid kub, så har lite ångest nu inför ul...
    ja ovissheten är värst, så svårt att bara tro på att allt är bra.
    Förstår din oro då men försök inte tänka på det så mycket, låter väldigt lovande med växtvärk :) 

Aha förstår! Måtte tiden gå snabbt nu så du får se ditt lila pyre och ett tickande hjärta <3 
    Typiskt att alla moment i graviditeten som ska vara roliga och spännande blir till sådana orosmoment pga tidigare negativ erfarenhet. 
  • Fyrklöverns
    Hoppas 2012 skrev 2022-06-08 12:20:20 följande:

Åh vad fint med en stöd tråd!
    Blev gravid i september och fick MA i november med efterföljande op. Försökt sen dess och fick häromdagen äntligen ett positivt resultat. 
    Men jag är så orolig och stressar upp mig för att det ska hända igen :(

Stort grattis till den nya graviditeten! :) <3 

Det är otroligt svårt att inte oroa sig när man förlorat en graviditet tidigare. Den färskaste associationen man har med det är ju en negativ utgång. Det tar så mycket på krafterna att övertänka, analysera och oroa sig. 
  • Fyrklöverns
    Stinajohannas skrev 2022-06-08 13:12:08 följande:

Fyrklövern- har sett dig i andra trådar också , varför tror du att du fått missfall igen ? jag håller tummar och tår att allt kommer gå bra , har du något vul inbokat ? 

Beklagar ditt missfall <3 skönt att mensen satt igång nu så man kan börja om från början. Hoppas ägglossningen kommer som en klocka nu. 

Jag hade bruna flytningar förra veckan och i lördags kom en störtblödning med klumpar, blöder fortfarande lite grann. Så jag är ganska säker på att det är ett till missfall. Men jag verkar ha ganska mycket hormoner kvar i kroppen vilket jag inte känner igen från mitt tidigare missfall. Det beror nog på att jag är en vecka längre gången när det började nu än sist. Det är jobbigt med hormonerna eftersom jag fortfarande har starka tester, imorse 2-3 v på CB digital och har kvar gravidsymtom om än något mindre. 

Jag har ett VUL/UL inbokat nästa vecka sedan tidigare i samband med NIPT så jag får se på undersökningen hur det ser ut. Hoppet lever vidare som vanligt att det ska ha varit någon annan blödning men magkänslan säger annat. Ska bli skönt att få se så att allting ser rent och fint ut iaf, förhoppningsvis. Jag behöver också lite råd från gyn hur vi ska tänka framöver då jag inte hade någon mens mellan förra missfallet och detta. 

• Stinajohannas
    Fyrklöverns skrev 2022-06-08 14:43:09 följande:

Beklagar ditt missfall <3 skönt att mensen satt igång nu så man kan börja om från början. Hoppas ägglossningen kommer som en klocka nu. 

Jag hade bruna flytningar förra veckan och i lördags kom en störtblödning med klumpar, blöder fortfarande lite grann. Så jag är ganska säker på att det är ett till missfall. Men jag verkar ha ganska mycket hormoner kvar i kroppen vilket jag inte känner igen från mitt tidigare missfall. Det beror nog på att jag är en vecka längre gången när det började nu än sist. Det är jobbigt med hormonerna eftersom jag fortfarande har starka tester, imorse 2-3 v på CB digital och har kvar gravidsymtom om än något mindre. 

Jag har ett VUL/UL inbokat nästa vecka sedan tidigare i samband med NIPT så jag får se på undersökningen hur det ser ut. Hoppet lever vidare som vanligt att det ska ha varit någon annan blödning men magkänslan säger annat. Ska bli skönt att få se så att allting ser rent och fint ut iaf, förhoppningsvis. Jag behöver också lite råd från gyn hur vi ska tänka framöver då jag inte hade någon mens mellan förra missfallet och detta. 

Tack <3 ja känns så skönt att få tillbaka ?livet? lite 

men Huvva fy.. man blir så orolig och väntan blir så lång när man sitter där i ovisshet och googlar och letar svar åt sig själv . Jag hoppas det kommer gå bra och att ni får se en bebis , håller tummar och tår för dig , man tycker man har vart med om nog fysiskt och psykiskt .. 
  • Fyrklöverns
    Stinajohannas skrev 2022-06-08 15:43:39 följande:
    Tack <3 ja känns så skönt att få tillbaka ?livet? lite 

men Huvva fy.. man blir så orolig och väntan blir så lång när man sitter där i ovisshet och googlar och letar svar åt sig själv . Jag hoppas det kommer gå bra och att ni får se en bebis , håller tummar och tår för dig , man tycker man har vart med om nog fysiskt och psykiskt .. 
    Vad härligt :)

Tack <3 ja man är inte riktigt klok, vad ovissheten kan göra med en usch. Måtte tiden gå snabbt nu bara så att man får ett svar och kan kämpa vidare. Ja fy vad man har fått vara med om både psykiskt och fysiskt. Vilken otrolig viljestyrka det krävs. 
  • Hoppas 2012

+ i måndags efter 7 månaders försök sen förra MA och efterföljande OP.
    Och idag började jag blöda, jag orkar inte mer....

• Fyrklöverns
    Hoppas 2012 skrev 2022-06-10 12:41:17 följande:

+ i måndags efter 7 månaders försök sen förra MA och efterföljande OP.
    Och idag började jag blöda, jag orkar inte mer....

Nä fy! Jag beklagar verkligen <3 Hoppas att det bara är en vanlig blödning. Jag håller tummar och tår! Förstår hur frustrerande det är, vi plussade första gången på försök 11, missfall, andra gången på försök 12, missfall. Det är så otroligt drygt och plågsamt för kropp och själ. Hur ska man orka kämpa vidare ens. 

• Maymom

9+6 idag och nu kommer det bruna flytningar....
    så svårt att tänka positivt nu.. :(

• Fyrklöverns
    Maymom skrev 2022-06-10 16:40:05 följande:

9+6 idag och nu kommer det bruna flytningar....
    så svårt att tänka positivt nu.. :(

Åh fy, förstår så orolig man blir. Håller hoppet uppe att det är vanliga flytningar! Det är ju trots allt vanligare med ofarliga småblädningar än mf. Hoppas hoppas hoppas!! <3
Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma