Maymom skrev 2022-06-19 21:29:58 följande:
Åh nej, vad tråkigt att höra, men så skönt att de hittade det, hoppas det funkar så du får behålla äggledaren. Håller tummarna för smidigast möjliga utgång. Fy vad mycket skit kvinnor ska behöva gå igenom. Hur mår du? Blir det som ett missfall nu att du kommer blöda ut det?
Mitt missfall kom igång häromdagen, i bilen, precis innan jag gick in i mataffären som tur var, det var fan blod överallt. Men fick sitta i det och köra 30 min innan jag kunde gå ut. Sambon var på annan ort självklart. Denna gång gjorde inte alls lika ont som förra när jag tog tabletter för att få ut det, men fy för att få en sån störtblödning utan förvarning, tur jag inte var på jobbet eller inne på Ica.... kände lite molvärk 20-30 min innan så hann tänka att det nog var på g.
blödde ca 5 timmar rejält och med stora klumpar, sen en till vända dan efter, men nu är det lugnt, dock väldigt trött, yr och svag, och har huvudvärk. Var dock nära att åka in till sjukhuset andra dan när det kom mer. Ska trycka i mig järn, rött kött och grönsaker nu i veckan. Hoppas sen på att cykeln kommer igång fort men väntar till augusti innan vi försöker så kroppen hinner repa sig.
Tack <3
Ja usch, att vara kvinna är inte alltid rättvist. Jag blir lite ledsen av att vi måste utsätta våra kroppar för allt detta. Jag mår rätt bra kroppsligt, men psykiskt usch. Det kan blöda lite grann men sannolikt inte så mycket men kan göra lite ont i magen när det dör ut.
Nä fy vad hemskt! Så ledsen för din skull <3
Så har jag tänkt många gånger tänk så bara börjar man störtblöda i affären eller ute bland folk. Så hemskt. Vilken tur att du inte hann gå ut ur bilen. Förstår att du tänkte söka akut, fy asså. Jag kan rekommendera Greatlifes järntabletter. Jag har alltid haft järnbrist och fått ta järn sporadiskt men inget har funkar så bra som deras naturliga. Dessutom utan biverkningar. Jag hade väldigt bra blodvärde nu trots mina två missfall nyligen med störtblödnigen förra veckan. Har blött nu i över 2 v men hade Hb på 131 vilket jag aldrig haft.
Låter skönt att vänta lite innan ni försöker igen. Vi planerar vänta 4 månader innan vi kör igång. Stundtals känner jag mig så nere så jag inte ens tycker det är värt att prova igen, men vill så gärna ha barn så tror längtan kommer tillbaka bara kroppen får ställa om. Jag har aldrig längtat efter mens så mycket som nu.