Fyrklöverns skrev 2022-06-08 10:38:50 följande:
Hej <3
Åh vad skönt att du är lite längre gången nu och att du har halsbränna låter lovande :) Tycker jag läst att mångas symtom avtar i v 10 så det behöver du inte vara orolig för. Migrän blir ofta bättre 3-4 månader in i graviditeten (finns att läsa på internetmedicin), så det behöver du inte låta oroa dig. Sedan finns de som kan få sin migrän första gången i graviditeten och de som blir sämre, så det finns inga regler egentligen i medicinens värld :)
Visst är det hopplöst som man oroar sig och kan inte tro att något positivt händer egentligen? Det är ovissheten som är värst tycker jag, hade man vetat att det kommer bli si eller så, då har man kontrollen på något sätt. Nu är det ett lotteri hela tiden usch. Har du något ultraljud planerat snart?
Jag hade ingen migrän alls med första barnet, därför det känns oroande, från att ha haft regelbundet.. har inte haft mycket symptom alls denna graviditet, inget illamåend, men lite växtvärk och det är ju lovande:)
har vul/ul om en vecka, tiden går sååå långsamt just nu.. ville inte ha det innan datumet som det skedde sist. Märkte ju inget sist utan då upptäcktes det vid kub, så har lite ångest nu inför ul...
ja ovissheten är värst, så svårt att bara tro på att allt är bra.