• nathalie85

Stödtråd för gravida efter mf/ma

Hei!
    Jag plussade idag bim-5 på andra försöket efter ma i höst. Hade innan det en kemisk graviditet. Kunde inte låta bli att testa före bim. Kände att en support tråd för andra i samma
    sits kunde sitta bra. Hur skall man kunna hålla sig att inte testa varje dag för att se stegrini, och sluta vara hysterisk?
    Jag vill kunna lita på detta nu. 
    Andra i samma
    sits? Eller nån som försöker efter mf?

• Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma
  • Maymom
    Anonym (Hallihalllå) skrev 2022-06-07 08:39:14 följande:

Hej! Jag tänkte kolla om det någon här som vet om clearblue har samma hcg mätning på alla sina test ? 2 veckor efter mitt missfall och 1 vecka och 3 dagar efter skrapning (fick skrapa då de fanns rester ) testade jag negativt på clearblue den vanliga (. ej digital ) de var alltså 1 vecka sen idag . Tog ett till test idag då jag haft konstiga symptom och då testar med digitalt clearblue vecka för vecka och visar då 1-2 . men började blöda i samma sekund inte mycket men lite granna när jag torkade mig . Nu till min fråga mäter dessa 2 resten samma hcg eller är vecko känsligare ? 

Du kan nog googla på testens känslighet, vilken mängd hcg de reagerar på, om du inte har kvar förpackning.
    är du 3 veckor efter missfallet så finns ju även en chans/risk att det är en ny graviditet om du haft sex efter missfallet.
  • Anonym (Hallihalllå)
    Maymom skrev 2022-06-07 09:12:51 följande:
    Du kan nog googla på testens känslighet, vilken mängd hcg de reagerar på, om du inte har kvar förpackning.
    är du 3 veckor efter missfallet så finns ju även en chans/risk att det är en ny graviditet om du haft sex efter missfallet.
    25 verkar det vara på dom digitala men hittar inte dom andra.. men har för mig dom är på 50 .. jag orkar inte vänta ut och se om de är mens eller nidis eller vad det kan va så tänker att jag köper det test jag testade negativt med för en vecka sen för att se , ja chansen finns ju men väldigt liten så magkänslan säger jag har fått mens och lika glad blir jag för det så kroppen är på g och går framåt , jag har sånt dåligt tålamod också så vill veta nu nu haha , men tack för svar <3
  • Fyrklöverns

Hej,

Vad fint med en stödtråd. Har känt mig helt förtvivlad sista dagarna. Fick ett MF i v 5 i april, blev gravid på första ägglossningen två veckor senare. Förra veckan i v 6 fick jag bruna flytningar och nu i helgen kom det en störtblödning. Så två missfall på raken, så surt då vi försökt i ett år nu. Som att ett missfall inte innebar tillräckligt med sorg.
    Känner mig lite osäker hur vi ska göra nu nästa ägglossning. Om man vågar försöka eller ej. Jag har ett ultraljud bokat nästa vecka sedan tidigare som jag tänkte gå på för att se så att allting kommit ut. Kommer rådfråga lite då.

Har ni någon erfarenhet kring att vänta eller försöka igen?

• Fyrklöverns
    Anonym (Hallihalllå) skrev 2022-06-07 09:46:37 följande:
    25 verkar det vara på dom digitala men hittar inte dom andra.. men har för mig dom är på 50 .. jag orkar inte vänta ut och se om de är mens eller nidis eller vad det kan va så tänker att jag köper det test jag testade negativt med för en vecka sen för att se , ja chansen finns ju men väldigt liten så magkänslan säger jag har fått mens och lika glad blir jag för det så kroppen är på g och går framåt , jag har sånt dåligt tålamod också så vill veta nu nu haha , men tack för svar <3
    CB vanliga visade positivt tidigare än det digitala för mig sist, så jag fick uppfattningen att de är känsligare just då i varje fall. Lycka till, hoppas det är en ny graviditet med en nidblödning :)
  • Fyrklöverns
    Stinajohannas skrev 2022-05-25 15:11:45 följande:

Hej! Jag har vart med om ett MA nyligen blödde 2 veckor och fick en skrapning nu för 4 dagar sen Då de var kvar rester. blöder fortfarande lite brunt/rosa och längtar tills detta ska vara över så jag kan njuta av livet lite igen och göra bebis snart. någon här som fick ÄL direkt  efter missfalls blödning och lyckats bli gravid direkt ? Hur lång tid tog det ? 

Jag körde ägglossningstest efter förra missfallet och fick utslag på dag 14 i cykeln om man räknar missfallsblödningen som dag 1. Var då i v 4+2 så det var väldigt tidigt och jag räknade missfallet som vanlig mens då det betedde sig så. Blev gravid direkt igen på den ägglossningen.
    Det verkar dock också ha slutat i missfall i v 6-7 men det hör inte till chanserna att bli gravid igen. Lycka till!
  • Maymom

Fyrklöverns: hej i denna tråd också. :)
    jag hade en mens mellan mitt ma och att jag blev gravid igen. Är i v.9+4 om 10 min. :) förra graviditeten hade avstannat i 9+0 så jag har svårt att tro att allt är bra denna gång. Fick lite halsbränna idag annars har symptomen knappt funnits senaste dagarna, och hade migrän igår vilket jag inte hade alls mina andra graviditeter.. fan vad orolig man blir för allt.
    hoppas din graviditet håller sig kvar.

• Fyrklöverns
    Maymom skrev 2022-06-07 23:51:30 följande:

Fyrklöverns: hej i denna tråd också. :)
    jag hade en mens mellan mitt ma och att jag blev gravid igen. Är i v.9+4 om 10 min. :) förra graviditeten hade avstannat i 9+0 så jag har svårt att tro att allt är bra denna gång. Fick lite halsbränna idag annars har symptomen knappt funnits senaste dagarna, och hade migrän igår vilket jag inte hade alls mina andra graviditeter.. fan vad orolig man blir för allt.
    hoppas din graviditet håller sig kvar.

Hej <3
    Åh vad skönt att du är lite längre gången nu och att du har halsbränna låter lovande :) Tycker jag läst att mångas symtom avtar i v 10 så det behöver du inte vara orolig för. Migrän blir ofta bättre 3-4 månader in i graviditeten (finns att läsa på internetmedicin), så det behöver du inte låta oroa dig. Sedan finns de som kan få sin migrän första gången i graviditeten och de som blir sämre, så det finns inga regler egentligen i medicinens värld :)

Visst är det hopplöst som man oroar sig och kan inte tro att något positivt händer egentligen? Det är ovissheten som är värst tycker jag, hade man vetat att det kommer bli si eller så, då har man kontrollen på något sätt. Nu är det ett lotteri hela tiden usch. Har du något ultraljud planerat snart? 

• Maymom
    Fyrklöverns skrev 2022-06-08 10:38:50 följande:

Hej <3
    Åh vad skönt att du är lite längre gången nu och att du har halsbränna låter lovande :) Tycker jag läst att mångas symtom avtar i v 10 så det behöver du inte vara orolig för. Migrän blir ofta bättre 3-4 månader in i graviditeten (finns att läsa på internetmedicin), så det behöver du inte låta oroa dig. Sedan finns de som kan få sin migrän första gången i graviditeten och de som blir sämre, så det finns inga regler egentligen i medicinens värld :)

Visst är det hopplöst som man oroar sig och kan inte tro att något positivt händer egentligen? Det är ovissheten som är värst tycker jag, hade man vetat att det kommer bli si eller så, då har man kontrollen på något sätt. Nu är det ett lotteri hela tiden usch. Har du något ultraljud planerat snart? 

Jag hade ingen migrän alls med första barnet, därför det känns oroande, från att ha haft regelbundet.. har inte haft mycket symptom alls denna graviditet, inget illamåend, men lite växtvärk och det är ju lovande:)

har vul/ul om en vecka, tiden går sååå långsamt just nu.. ville inte ha det innan datumet som det skedde sist. Märkte ju inget sist utan då upptäcktes det vid kub, så har lite ångest nu inför ul...
    ja ovissheten är värst, så svårt att bara tro på att allt är bra.
  • Hoppas 2012

Åh vad fint med en stöd tråd!
    Blev gravid i september och fick MA i november med efterföljande op. Försökt sen dess och fick häromdagen äntligen ett positivt resultat. 
    Men jag är så orolig och stressar upp mig för att det ska hända igen :(

• Stinajohannas

Min mens satta iallafall igång och testen var negativ under dagen så jag tror jag lite lite hcg kvar därför jag testade pos på morgonurinen! men skönt nu att kroppen är igång och kan knappt vänta tills ägglossningen är här igen <3 man blir helt knäpp i huvudet av detta , men nu ska jag försöka slappna av och försöka ta det som det kommer . Så himla bra tråd dethär , ni Som fick mens efter MA/MF ganska snabbt hade ni liknade mens som vanligt ? Och ÄL ? 

kram på er alla , så himla starka . Vilka kroppar och psyken vi har <3

Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma