• nathalie85

Stödtråd för gravida efter mf/ma

Hei!
    Jag plussade idag bim-5 på andra försöket efter ma i höst. Hade innan det en kemisk graviditet. Kunde inte låta bli att testa före bim. Kände att en support tråd för andra i samma
    sits kunde sitta bra. Hur skall man kunna hålla sig att inte testa varje dag för att se stegrini, och sluta vara hysterisk?
    Jag vill kunna lita på detta nu. 
    Andra i samma
    sits? Eller nån som försöker efter mf?

• Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma
  • nathalie85
    Hopingstill skrev 2022-03-29 16:47:25 följande:

Ja jag testade kooonstant typ varje dag fram tills jag fick 3+ på cb digital. och tills ja fick en ?dye stealer? på mina gravstickor? sen hade jag slut på test. Alltså det är så jävla svårt det där med symptom man blir galen. Låter kanske konstigt men jag hade hellre velat ligga o spy konstant på toa även om det inte heller garanterar nåt. 

jag blir typ andfådd av att va ute o gå så visst, extra kissnödig emellanåt också, mått illa till o från sånt där underliggande illamående idag hela dagen typ.. o trött nästan jämt. Men ändå så jävla rädd. Rädslan över att aldrig få barn är värst och frustrationen över att inte kunna glädjas i sin graviditet. 

Jag förstår dig så?
    i min ma hade jag typ noll känningr/ har flera barn sen innan och vet hur jag mår som gravid om
    man säger så ????????.
  • Kallamakka
    Hopingstill skrev 2022-03-29 16:47:25 följande:

Ja jag testade kooonstant typ varje dag fram tills jag fick 3+ på cb digital. och tills ja fick en ?dye stealer? på mina gravstickor? sen hade jag slut på test. Alltså det är så jävla svårt det där med symptom man blir galen. Låter kanske konstigt men jag hade hellre velat ligga o spy konstant på toa även om det inte heller garanterar nåt. 

jag blir typ andfådd av att va ute o gå så visst, extra kissnödig emellanåt också, mått illa till o från sånt där underliggande illamående idag hela dagen typ.. o trött nästan jämt. Men ändå så jävla rädd. Rädslan över att aldrig få barn är värst och frustrationen över att inte kunna glädjas i sin graviditet. 

Jag gjorde samma, testade som en gaaaalning. Tog till och med test i vecka 9, men då var det svagare. Blir tydligen så efter ett tag, liten levde ändå. Men sååå orolig man blev då. Så jag kan inte rekommendera att testa mer än efter dye stealer du låter för övrigt minst sagt gravid med de där symtomen, exakt sådär känner jag också i början av graviditeterna jag haft!

Och det där med att hålla inne på glädjen, jag och min kurator har det som mål -att ändra mind setet kring att förvänta sig missfall, kontra en bebis. Ska bli intressant att se vad vi kommer fram till. Jag har i alla fall nästa ultraljud som målbild och om det går bra så ska jag och sambon fira det ordentligt (och jag tänker att det ska bli min kick start till att börja Tro på bebis!). 
  • Hopingstill

Ja, alltså jag fastnar ju totalt på dess molvärkar att ja liksom inte har känt att det växer nåt. Jag hoppas jag får se ett hjärta på vul men man vågar knappt säga det högt om man ?jinxar? något. Alltså det här har varit riktigt jobbigt känner att ja nog är mkt mer traumatiserad efter sista MA:t än jag trodde. Obestämd

• Lancis88

Jag hoppar in är, fick ett missfall i oktober och plussade i torsdags (efter FET), men är så orolig för att det inte ska bli mer, då gravtesten har varit så svaga Rynkar på näsan

• Kallamakka
    Hopingstill skrev 2022-03-30 07:08:55 följande:

Ja, alltså jag fastnar ju totalt på dess molvärkar att ja liksom inte har känt att det växer nåt. Jag hoppas jag får se ett hjärta på vul men man vågar knappt säga det högt om man ?jinxar? något. Alltså det här har varit riktigt jobbigt känner att ja nog är mkt mer traumatiserad efter sista MA:t än jag trodde. Obestämd

Jag veeet. Man analyserar ju sönder allting. Jag har försökt hålla mig sysselsatt och också tvingat mig att stänga ner googlingarna vid ex antal tillfällen, jag ger lite utrymme att reflektera för att det har visat sig göra mig lugnare. I slutändan kan man inte veta Nånting förrän man får se nåt på ultraljudet eller kan känna bebisen själv. Men fasen, det är svårt att låta "ödet ha sin gång" med- så är det ju, vi kan inte hjälpa graviditeterna att fortsätta, att gå bra, att leda framåt. För vi styr ju fasen ingenting. Jag har provat att tro fullt ut och vara glad i förväg, samt också provat att hålla inne allt och inte våga nånting. Missfallen kom ändå, och de gjorde precis lika ont ibland tänker jag så lättvindigt att det ju är roligare att leva lite under tiden än att bara vänta på att det värsta ska ske. Lättare sagt än gjort
  • Kallamakka
    Lancis88 skrev 2022-03-30 17:40:11 följande:

Jag hoppar in är, fick ett missfall i oktober och plussade i torsdags (efter FET), men är så orolig för att det inte ska bli mer, då gravtesten har varit så svaga Rynkar på näsan

Här har du en till IVFare. Vilken ruvardag fick du plus på?
  • Lancis88
    Kallamakka skrev 2022-03-30 18:17:13 följande:
    Här har du en till IVFare. Vilken ruvardag fick du plus på?
    Rd 14. Den klinik jag går på har testdag efter två veckor. Det är försök nr19 på 3 år. i oktober förra året fick jag ett sent missfall/avruten graviditet i v.20+6 pga infektion i livmodern.

Vilken dag plussade du på?
  • nathalie85

Jag googlar också massor
    om graviditet efter
    mf osv. Under mf traviditeten kollade jag dagligt statistiken för mf odds osv. Men jag visste nog  innerst inne att det inte skulle gå vägen. 
    Kan man inte vli blokkad från typ google eller nåt. Skulle
    underlätta.
    Men försöker hålla mig lugn. Dagens test var starkare, min första milstolpe e nu lösrdag,
    som är
    bmi idag. Sen skall jag överraska pappan. Tips på hur jag gör det?  Vill hitta på nåt lite kul.  

Tänk hur traumatiserad man kan bli efter mf/ ma? Jag vågar liksom noll lita på plusset?  Nu fan skall det bli en december bebis .

• nathalie85
    Lancis88 skrev 2022-03-30 17:40:11 följande:

Hir ser dina test ut? Jag har iof aldrig fått starka pluss tidigt. Sakta men säkert blev dom starkare.
  • Kallamakka
    Lancis88 skrev 2022-03-30 18:51:38 följande:
    Rd 14. Den klinik jag går på har testdag efter två veckor. Det är försök nr19 på 3 år. i oktober förra året fick jag ett sent missfall/avruten graviditet i v.20+6 pga infektion i livmodern.

Vilken dag plussade du på?
    Okej! Så spännande. Hoppas det går bra denna gången. Jag plussade på ruvardag 3(jag vet, det ska vara omöjligt) men denna sprutade ut HCG som aldrig förr. Annars har jag olussat omkring dag 6-8, med testdag ruvardag 18. Det var min femtonde återföring som jag plussade på nu. Har också haft oturen med många år i IVF svängen, sex år ganska precis. För jäkligt vad man får stå ut med! Vilka krigare vi är! 
    Sena missfall/avbrutna graviditeter är absolut mardrömmen. Jag fick föda ut vår pojk sent också, i vecka 20. Ganska traumatiskt att gå igenom, har ni fått mycket/bra stöd i bearbetningen? Själv fick jag kontakt med en toppen psykolog första året. 
Svar på tråden Stödtråd för gravida efter mf/ma