Kallamakka skrev 2022-03-30 19:01:40 följande:
Okej! Så spännande. Hoppas det går bra denna gången. Jag plussade på ruvardag 3(jag vet, det ska vara omöjligt) men denna sprutade ut HCG som aldrig förr. Annars har jag olussat omkring dag 6-8, med testdag ruvardag 18. Det var min femtonde återföring som jag plussade på nu. Har också haft oturen med många år i IVF svängen, sex år ganska precis. För jäkligt vad man får stå ut med! Vilka krigare vi är!
Sena missfall/avbrutna graviditeter är absolut mardrömmen. Jag fick föda ut vår pojk sent också, i vecka 20. Ganska traumatiskt att gå igenom, har ni fått mycket/bra stöd i bearbetningen? Själv fick jag kontakt med en toppen psykolog första året.
Jag vågar inte testa så tidigt. Men det är tydligt att varje graviditet är unik! Det är galet vad man utsätter kroppen och själen för, men samtidigt är det ett mål man strävar efter och då klarar man av i stort sett vad som helst för att nå dit. Riktiga krigare!
Väldigt traumatiskt! Vi har fått väldigt bra stöd, jag har en fantastisk psykolog som har varit med under hela IVF resan och som finns med även nu.
Att ha ett bra stöd är så viktigt känner jag, vi har berättat för våra familjer redan efter vi plussade den här gången för att jag har sånt behov av att få ventilera då jag är livrädd att något är fel. så jobbigt att behöva vänta två veckor på vul för att se om det finns någon hjärtslag.