Anonym (Svinn) skrev 2022-06-10 15:25:10 följande:
Ekologiskt är inte nyttigare har de ju bevisat. Möjligen nyttigare för miljön, men inte vad gäller näringsinnehåll. Dessutom finns det nåt som heter livskvalitet. Jag vill ha mitt kaffe på morronen. Jag vill ha mitt fil också. Leva som asket på en massa grönt skulle innebära noll livskvalitet för mig personligen. Jag köper däremot i princip aldrig kläder till mig själv. Så det jag sparar där lägger jag på kaffet.
Okej, där håller jag tyvärr inte med. Men det ligger väl i vissas intresse att säga att det inte är någon skillnad, då kan de fortsätta med GMO. Jag känner skillnad i min kropp när jag äter ekologiskt då jag känner mig både piggare och starkare. Jag odlar en hel del grönsaker själv numera.
Jag har spenderat år med att äta billiga grönsaker och billigare kött och jag kände mig seg, deppig och hade ingen ork alls. Skillnaden sågs också på min hud och mitt hår.
Du vill inte göra de förändringar som krävs för att både ha råd och må bra.
Kaffe, fika och fil. Ja, inte undra på att du är sjuk. Men det är mest dina barn jag tycker synd om. De behöver bra mat.
"Massa grönt" är just det basen i vår diet bör vara. Inte pasta, inte ris, inte potatis.
Livskvalité skulle du kunna få om du tog hand om din hälsa och prioriterade det du sätter i din mun.