Anonvm skrev 2022-07-16 22:16:43 följande:
Anonym (XXX) skrev 2022-07-16 19:26:27 följande:
Amen.
O där föll maken av och blottade era osminkade åsikter.
Kvinnan är "mer" förälder än mannen, kvinnan är viktigare i föräldraskapet än mannen. En mor och en far till ett barn är inte jämlikar.
Är det något som de inte kan enas om så är det modern som bestämmer, mannen ska ställa sig i hörnet o lyda.
Detta är ingen stor hemlighet att näst intill alla kvinnor resonerar på detta vis, de har bara svårt att erkänna det rakt och ärligt.
Jag har inte haft på mig någon mask, och jag har inte haft svårt att erkänna något alls. Jag tycker att om ett par är gifta, och barnen inte är några småbarn längre, och så skiljer sig föräldrarna - då ska de ha samma rätt till barnen, eller rättare sagt: barnen ska ha samma rätt till båda sina föräldrar. (Förutsatt att inte någon av dem redan visat sig vara uppenbart olämplig såklart. Eller inte vill.)
Men i det första läget, när en kvinna som blivit gravid på något sätt lever ensam, och barnet växer i hennes mage, och hon föder och ammar det, och alla hormonsystem i barnets och kvinnans kropp samarbetar om att just dom två ska bonda och gå i symbios. Då kan inte en främmande man - för han ÄR främmande, även om han lämnat hälften av sitt DNA utan någon tanke på att det ska bli barn - komma och slita barnet ur moderns famn, och åka därifrån. Det vore HEMSKT om vi skulle ha lagar som tillät det! Förmodligen skulle det då även bli fråga om fler aborter.