riversnroads skrev 2022-08-05 16:50:12 följande:
Men vad är det för skit du svamlar om? jag bor på ?vishan? och pendlar varje dag till mitt kontorsjobb. jag tillsammans med mina kollego, som arbetar som tjänstemän har inte alls samma utrymme till att arbeta hemifrån som under pandemin. med högre bränsle- och elkostnader så har det blivit snävare ekonomiskt trots två heltidsarbetade vuxna med goda årsinkomster. Vi ska vara glada om barnbidraget inte får användas till elräkningar snart istället. känner dessutom få på landet, som enligt din beskrivning lever så billigt. barnbidraget är jag glad för finns med familjetillägget bör prövas. blir också provocerad av att läsa om folk som lägger undan hela b-bidrag för framtida lägenheter osv. På grund av er så kommer väl politikerna plocka bort detta bidrag.
Fast samtidig har jag visat ett mål i rätten, paret ville inte ha barnbidrag utbetalt.
Förvaltningsrätten berätta att ni har ingen laglig rätt att vägra ta emot barnbidraget, ni är tvungen att ta emot barnbidraget. och fast slog det i en dom, där paret får pengarna vare sig dom vill det eller inte.
Nu är det många som arbetar hemifrån, sedan finns det dom som inte kan arbeta hemifrån, men bland exempel HR personal är det många som arbetar hemifrån, man sköter intervjuer osv via dator och behöver inte hänga på kontoret, även möten osv.
Sedan har många el bil, kostar inte som en bensinbil per mil, spec om man laddar hemma.
Varav TS fråga är så bra, vad gör ni med barnbidraget? man är tvungen och ta emot barnbidraget, det har regeringen fastslagit, att detta är bästa för den Svenska ekonomin, kanske för att slippa bygga hyresrätter, att fler får råd till köpt bostad, på så sätt slipper dom betala socialbidrag o andra bidrag i långa loppet.