• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Frökensson

Jag fick också min mens. 10 dagar efter ÄL så väldigt tidig men kan vara så efter man slutat med p-piller. Så hoppas på bättre tur nästa månad Kyss ska ha ÄL om 2 veckor 

• Zannizz

Jag testade mig alldeles precis med CB digital. Fick Inte gravid. Enligt mina beräkningar är det äl+13 idag, då borde det visa nånting. Det är ju inte världens undergång men fan, jag blir förbannad på att kroppen kan luras såhär. Varför denna plötsliga molvärk titt som tätt i flera veckor och inte nog med det så har jag haft metallsmak i munnen i flera dagar nu och jag är hundra på att jag inte inbillar mig något av det. Snacka om att vara skengravid HAHA trött jag blir. Som ovanstående sa; vi får väl göra en bim mitten av oktober-tråd. 

• Sanlin90

Illamåendet fortsätter och humörsvägningar men igår fick kag starkare annorlunda molvärk som kommer och går, den här sitter mer mitt i än åt sidan. 

trött som få. 

• Wilmas90

Jag håller med, kroppen är bra på att spela en ett spratt.. nya tag nästa äl :) 

• Zannizz
    Wilmas90 skrev 2022-09-07 19:13:42 följande:

Jag håller med, kroppen är bra på att spela en ett spratt.. nya tag nästa äl :) 

Verkligen, suck. Hur mår du? Du har inte testat dig nåt mer eller? :)
  • Zannizz
    linneaMuenthong skrev 2022-09-06 09:50:13 följande:

Hoppar in här.

Jag (29 år) har försökt i några månader också och hoppas verkligen på ett + denna månaden (Vi har en son på 6 år också). Jag ska också ha BIM på torsdag. Jag brukar alltid ha symtom som ont i brösten, illamående, trötthet, PMS/irriterad dagarna innan mens. Denna cykeln ingenting, har inte ont i brösten eller är irriterad. Har dock varit extremt gråtmild, dålig i magen. Jag har en väldigt jämn cykel på 27-28 dagar, och får sekret varje månad vid ägglossningstiden.. dock så får jag inte såå stora känningar vid ägglossning. Min teori är att jag har lite lägre progesteron. För ca 3 nätter sedan vaknade jag under natten med en konstig smärta i buken, lite som molvärk. Jag har sedan igår fått rosa/ljusbruna flytningar men endast ibland och när jag torkar mig. Jag har fått spottings tidigare men inte varje cykel. Hoppas inte det är mensen på G i alla fall....

Håller verkligen tummarna för er att ni får ett pluss!! Känns som vi alla har ägglossning omkring samma tid. Dock så måste man ha i åtanke att man behöver inte få ägglossning på det datumet man tror (om man har en jämn cykel). Man avgör ägglossning med tempskifte/sekret samt ev smärtor. 

BIM för dig idag alltså, hur går det för dig? Har du testat nåt? :)
  • Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-07 15:08:36 följande:

Illamåendet fortsätter och humörsvägningar men igår fick kag starkare annorlunda molvärk som kommer och går, den här sitter mer mitt i än åt sidan. 

trött som få. 

Spännande! Kanske är nåt som gror därinne då? Solig
  • Sanlin90
    Zannizz skrev 2022-09-08 08:59:43 följande:
    Spännande! Kanske är nåt som gror därinne då? Solig
    Får pyttesvagt på alla test sedan två/tre dagar det borde ju ökat isf :( men har jätteäcklig blodsmak i munnen idag!
Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?