• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Sanlin90
    Frökensson skrev 2022-08-31 22:55:38 följande:

Vi hade tyvärr bara sex 4 dagar innan ÄL så antar att vår möjlighet inte är superhög.

Jag är inte trött. Min molande värk var bara igår. Mitt enda symtom är halsbränna, vilket jag alltid har men äter medicin (omeprazol) som gör att jag i regel slipper det. Men nu verkar inte medicinen hjälpa helt plötsligt. BIM är typ 6-8 september. 

Just det. Hård i magen har jag varit vilket jag varit vid mina två graviditeter innan jag plussat
    Känner mig dock inte gravid 

Jag är 33 år. 

Min första graviditet hade jag kunnat missa för jag hade inga typiska gravidsymptom bara lite halsbränna som kom och gick, mitt tandkött blödde massor sen efter pluss fick jag molvärk men inga onda bröst förrän några dagar i v8 inget illamående inga flytningar.
  • Wilmas90

Ja eller säg inte det, spermier kan överleva upp till fem dagar sägs det. Håller tummarna! :)

Jag kände inte heller något när jag blev gravid för ett år sedan, sen är det säkert annorlunda när man inte tänker/vet om det. Som kvinna kan man ju vara konstig i magen, ont i magen, illamående redan som det är ;D 

Ska bli så spännande när vi får testa :)

• Frökensson
    Sanlin90 skrev 2022-09-01 06:29:22 följande:
    Min första graviditet hade jag kunnat missa för jag hade inga typiska gravidsymptom bara lite halsbränna som kom och gick, mitt tandkött blödde massor sen efter pluss fick jag molvärk men inga onda bröst förrän några dagar i v8 inget illamående inga flytningar.

Ja vi får se. Idag har jag ingen halsbränna och inga andra symtom förutom att jag känner mig lite uppblåst i magen.

Med mina två andra graviditeter kände jag vissa symtom innan. Ömma bröst, små små plitor i ansiktet, hård mage, gaser och svullen kropp typ. 

Vi får se. Tycker mest det är spännande. Jag blir inte besviken om det är negativt nu då vi precis börjat och har svårt att få till det när mannen arbetar borta varje vecka. 

• Sanlin90

Förresten, har ni märkt nått om flytningarna luktar mer under ägglossning? 

sambon sa att jag luktade mer ån vanligt men inte illa i söndags. 

• Mandairis

Hej!

Jag och min sambo har försökt sedan April i år. Vi har inga barn sedan tidigare. 
    Jag är 36 år. 

Min cykel är mellan 21-24 dagar och denna månad  kände jag skarp (vad jag tolkade som) ägglossningssmärta 26/8 (dag 12 i cykeln) men 2 timmar efteråt kom en klarröd spottblödning som höll i sig 2 dygn. Aldrig haft så förut. 

Om jag hade ägglossning (utan att känna den?) dag 7-8 så skulle detta kanske kunna vara en nidblödning?

Hur som helst är BIM 8/9 och jag väntar med spänning. Har varit extra kissnödig och väldigt irriterad. Även känt en kittlande känsla i livmodern tof. Men! Kan såklart vara inbillning😆

• Boomsin

Hej jag hoppar in här!

Vet inte säkert när jag har ägglossning då jag har en oregelbunden mens och den tycks ha hoppat över en månad (har pcos och är på cd 57) men jag fick en kraftig mensvärk på kvällen den 28/8 och sedan dagen efter den 29e fick jag ont högt upp på höger sida. De liksom pulserande.
    Sedan dess har jag mått lite illa (läst att man ka må illa vid ägglossning), varit ömm och känt mig nästan lite sjuk haha

Jag hoppas att vi kan följas åt mot ett pluss! 

• Zannizz

Kul att vi blivit några fler, och jag hoppas också vi kan följas åt till ett plus :) Asså, igår kväll hade jag jättestark ?mensvärk? som höll i sig några timmar. Der gjorde verkligen riktigt ont. Det blev bättre när jag gick och la mig så jag fick lägga mig raklång. Och idag är det som bortblåst. Det enda jag känt idag är att jag har vart sjukt arg och irriterad. På allt typ. Usch. 

• Mandairis
    Zannizz skrev 2022-09-01 19:50:09 följande:

Kul att vi blivit några fler, och jag hoppas också vi kan följas åt till ett plus :) Asså, igår kväll hade jag jättestark ?mensvärk? som höll i sig några timmar. Der gjorde verkligen riktigt ont. Det blev bättre när jag gick och la mig så jag fick lägga mig raklång. Och idag är det som bortblåst. Det enda jag känt idag är att jag har vart sjukt arg och irriterad. På allt typ. Usch. 

Åh men kan det kanske vara ägget som fäste då? Passar det med ev ägglossning i tid?  Härligt med en till som är arg, då är jag inte ensam 😅
  • Zannizz
    Mandairis skrev 2022-09-01 19:53:34 följande:
    Åh men kan det kanske vara ägget som fäste då? Passar det med ev ägglossning i tid?  Härligt med en till som är arg, då är jag inte ensam 😅

Är mensvärk ett symptom på att ägget fäster? jag va på äl+6 igår. 

• Sanlin90

Jag vet ju inte när/om jag haft äl men va på gyn idag som såg en tjock slemhinna och nu ikväll har jg ett kraftigt illamående som kommer och går och är så sinnesjukt gasig att jag inte varit med om något liknande!

Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?