• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Frökensson

Jag hade mensvärk också runt dag 6 efter ägglossning. Det kan absolut vara tecken på att ägget fäster men behöver inte vara så.

Mina ?symtom? idag är att jag känner mig svullen över hela kroppen, gasig i magen och ikväll blev jag superhungrig. Jag tränar rätt hårt och äter en diet så jag brukar ha otroligt bra koll på min hunger. Men ikväll åt jag till och med glass. Kunde inte låta bli. Ingenting jag brukar äta en vanlig torsdag. Efter det var jag hungrig igen och fick ta knäckebröd?Är på ÄL+8 (förmodligen BIM-6. Min cykel är inte glasklar än) 

• Mandairis

Jag har hört att man kan ha ont i magen när ägget fäster. Men har aldrig varit gravid så vet inte. Är säkert individuellt.

Förra månaden hade jag massor av symtom men inget plus. Så känner mig så osäker.  Ena sekunden full av hopp och nästa totalt hopplös. 

Frökenson: Hunger kan säkert vara ett symtom. Speciellt om du äter och tränar som vanligt. Även gaser har jag hört.

Sanlin90: tjock slemhinna är väl kanon! Då kan eventuellt ägg bäddas in ordentligt.

• Zannizz

Gaah, man blir ju galen. Jag har vart gravid 2 gånger (1 barn, 1 MA) och de båda graviditeterna med symptom osv var helt olika varann. Och nu, om jag nu mot förmodan är gravid igen så är det helt nya symptom en tredje gång haha. Kroppen är onekligen en märklig apparat. 

För övrigt är jag oxå sjukt gasig i magen? OCH likaså mer hungrig än normalt. Frökensson, du borde ju kunna testa snart :) jag får lugna mig lite till (räknar 10/9 som bim) 

• Zannizz

Förresten; Mandairis jag har oxå vart skengravid några ggr? så jag vet inte vad jag ska tro längre 😅

• Sanlin90

Säker bara önsketänkande men jag tog ett test imorse och ser den svagaste skuggan, igår kväll började jag må jätteilla som gick över når jag åt lite fast jag inte va hungrig, ska köpa testa tidigt idag!
  • Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 05:22:33 följande:
    //

Säker bara önsketänkande men jag tog ett test imorse och ser den svagaste skuggan, igår kväll började jag må jätteilla som gick över når jag åt lite fast jag inte va hungrig, ska köpa testa tidigt idag!
    Åh spännande!!! Men då gissar jag att du hade äl innan 28/8 för om du hade det då är det väl för tidigt att visa positivt? Hur som helst håller jag tummarna för dig, håll oss uppdaterade 😀 
  • Sanlin90

Ja det måste jag haft isåfall, kollade kalendern, hade ökade flytningar från onsdag förra veckan tom måndags den här veckan 

• Frökensson
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 09:00:41 följande:

Ja det måste jag haft isåfall, kollade kalendern, hade ökade flytningar från onsdag förra veckan tom måndags den här veckan 

Jag tycker jag ser något på dina tester. Iaf på en av bilderna. Dock har jag själv varit med Om att något sett svagt positivt ut i en vinkel men inte i andra. Så du får helt enkelt ta fler tester :)

Om man är gravid kan man ju även få positivt på ägglossningstest. 

nytt eventuellt symtom här: mardrömmar! Alltså helt galna! I natt skrämde jag min sambo när jag gick i sömnen och trodde det var folk i sovrummet. haha. Behöver inte vara symtom men om jag minns rätt hade jag tokiga drömmar i början av graviditeterna med barnen också. 

Men kan inte säga att jag känner mig gravid. Inte tydligt alls. Lite ont i brösten men det kan jag få till och från. 

Min app säger BIM 5/9 men den förstod inte att jag hade positivt på ÄL 24-25 augusti utan den räknade ut att det skulle vara 20-21 augusti. Därför tror jag att min BIM bör vara typ 8 eller 9 september. Svårt efter p-piller när kroppen inte funkar som vanligt. Min mens kom 11 dagar efter ÄL förra gången, så kanske har jag kort cykel numera.

• Sanlin90
    Frökensson skrev 2022-09-02 09:28:14 följande:

Jag tycker jag ser något på dina tester. Iaf på en av bilderna. Dock har jag själv varit med Om att något sett svagt positivt ut i en vinkel men inte i andra. Så du får helt enkelt ta fler tester :)

Om man är gravid kan man ju även få positivt på ägglossningstest. 

nytt eventuellt symtom här: mardrömmar! Alltså helt galna! I natt skrämde jag min sambo när jag gick i sömnen och trodde det var folk i sovrummet. haha. Behöver inte vara symtom men om jag minns rätt hade jag tokiga drömmar i början av graviditeterna med barnen också. 

Men kan inte säga att jag känner mig gravid. Inte tydligt alls. Lite ont i brösten men det kan jag få till och från. 

Min app säger BIM 5/9 men den förstod inte att jag hade positivt på ÄL 24-25 augusti utan den räknade ut att det skulle vara 20-21 augusti. Därför tror jag att min BIM bör vara typ 8 eller 9 september. Svårt efter p-piller när kroppen inte funkar som vanligt. Min mens kom 11 dagar efter ÄL förra gången, så kanske har jag kort cykel numera.

Har hört att tydliga drömmar kan vara ett symptom! Håller tummarna!

jag har mått så jäkla illa till och från sen igårkväll, det går över när jag äter igår kom det precis efter maten sen prova jag äta lite chips efter tre timmar då som först släppte det imorse släppte det när kag åt frukost, känner mig galet hungrig med.
    molvärk som fortsatt efter jätteontet kag hade i onsdags!
  • Frökensson
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 09:42:39 följande:
    Har hört att tydliga drömmar kan vara ett symptom! Håller tummarna!

jag har mått så jäkla illa till och från sen igårkväll, det går över när jag äter igår kom det precis efter maten sen prova jag äta lite chips efter tre timmar då som först släppte det imorse släppte det när kag åt frukost, känner mig galet hungrig med.
    molvärk som fortsatt efter jätteontet kag hade i onsdags!
    Ska du inte ta ett test till? Typ så testa-tidigt-test?
    Dina symtom låter ju väldigt bra i sammanhanget! Illamående brukar man ju sällan gå runt med.

Jag kräktes igenom mina två graviditeter men det började inte förrän vecka 6-7 minns jag. Så det har inte varit mitt tidigaste tecken men jag vet att det är det för många. 
Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?