• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Wilmas90

åh okej, jag tänkte testa imorgon. Fortfarande tidigt men har ändå köpt test som kan visa positivt upp till 5 dagar före bim. 

• Mandairis
    Jag har 4 dagar kvar till BIM. Funderar på att testa i morgon Måndag men vill inte testa för tidigt. Jag jobbar natt så vet inte heller hur det blir med morgonurin när jag är vaken hela natten. Kanske bättre testa Tisdag... ?

Har ibland diffus smärta i livmodern men betydligt mindre än vid mens. Är dock livrädd att det ska dra igång med värk. Inga rosa flytningar än, som jag brukar få dagarna innan mens, men kan vara för tidigt än. Varje toabesök är dock med rädsla att mensen ska börja.  Har eventuell känningar i brösten nu. Irriterad och arg. Som vid pms.

Försöker tänka att om jag är gravid så är det inget jag kan göra för att inte vara det. Är jag inte gravid så kan jag inte heller påverka det. Så egentligen bara acceptera att hur det än är så kan jag inte förändra något.

Hoppas väldigt mycket! 
  • Sanlin90

Hoppas ni får positiva! Jag tog i em igen negativt.

jag drömmer fortfarande om 19de maj?
    har molvärk och mår fortfarande illa såfort jag är minsta hungrig och är ganska trött.
    sen har jag fått mitt vanliga pmsd humör och har fått utbrott på sambon 3 gånger idag och storgråtit en gång och ynkgråtit en gång. 

blev mer anfådd när jag gick en kort promenad med.

som sagt jag tror ingenting eftersom jag hade 0 symptom med dottern tom v 10 när jag fick rejäl foglossning bara över en natt. Fick ett jävla humör därikring med.

• Zannizz

Asså jag har så otroligt stark molvärk nu ikväll. Överallt läser man att molvärk känns som svag värk men min värk ikväll är jättestark. Fan det påminner om riktig rejäl äl-smärta (vilket jag har när jag har äl, jag har ruskigt ont då i typ en dag). Igår var det samma, men då i högersidan. Idag är det mest i vänstersidan. Och som sagt, det gör ONT. Inte så att jag har tagit smärtstillande, det ska extremt mycket till för det och riktigt där är jag inte. Men blir ju orolig ändå när det känns såhär mycket. Jag gissar på att det är gaser för molvärk ska ju som sagt va svag, eller hur? Bim 10/9 som sagt. Obestämd

• Sanlin90
    Zannizz skrev 2022-09-04 21:25:35 följande:

Asså jag har så otroligt stark molvärk nu ikväll. Överallt läser man att molvärk känns som svag värk men min värk ikväll är jättestark. Fan det påminner om riktig rejäl äl-smärta (vilket jag har när jag har äl, jag har ruskigt ont då i typ en dag). Igår var det samma, men då i högersidan. Idag är det mest i vänstersidan. Och som sagt, det gör ONT. Inte så att jag har tagit smärtstillande, det ska extremt mycket till för det och riktigt där är jag inte. Men blir ju orolig ändå när det känns såhär mycket. Jag gissar på att det är gaser för molvärk ska ju som sagt va svag, eller hur? Bim 10/9 som sagt.  // Obestämd

När jag va gravid hade jag jättestark molvärk så det kändes som jag skulle gå av typ i både mage och rygg tog panodil som hjälpte lite och kärde vetekudde, jag trodde oxå det skulle vara svagt men nej inte för mig!
  • Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-04 21:58:51 följande:
    När jag va gravid hade jag jättestark molvärk så det kändes som jag skulle gå av typ i både mage och rygg tog panodil som hjälpte lite och kärde vetekudde, jag trodde oxå det skulle vara svagt men nej inte för mig!
    Ah, okej. låter tryggt att nån känt likadant, vi får se vad utgången blir. Sugen på att testa imorgon?.
  • Wilmas90

Vaknade med illamående men fick negativt test. Nu kommer jag vänta till torsdag, antingen blir det test eller köpa tamponger hehe. 

• Lurifixen

Har försökt i några månader nu.

Har BIM på fredag tror jag, minns inte riktigt. Är första månaden jag slappnat av lite, och inte varit nitisk. I vanliga fall hade jag redan testat mig flera ggr vid det här lagret. 

Har beställt hem test, men de lär inte komma förens tidigast imorgon eller på onsdag. Jag kommer vara borta och kommer hem tidigast på Torsdag. Så funderar på att gå och köpa ett test på apoteket när de öppnar. Skäms Men tycker det är lite pinsamt. Bor i en liten by, så alla känner alla.

• Mandairis

Testat nu på morgonen och hållit urin 4 timmar. Använde ett testa tidigt,  så BIM -4 borde ha visat positivt om det var så.  Bara att inse att det inte blir denna månad heller. Var inte ens nervös innan testning så antar jag redan visste inom mig. 

Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?