• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Sanlin90

Kag tog ett till men urinen va jätteutspädd, ska till apoteket och köpa tidiga test tänkte jag sen! 

jag mådde inte illa alls när jag va gravid men det kan ju vara olika tänker jag.

• Frökensson
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 10:34:55 följande:

Kag tog ett till men urinen va jätteutspädd, ska till apoteket och köpa tidiga test tänkte jag sen! 

jag mådde inte illa alls när jag va gravid men det kan ju vara olika tänker jag.

Precis. Kan verkligen vara olika från gång till gång. Spännande att se hur det går för dig :) 
  • Sanlin90
    Frökensson skrev 2022-09-02 10:51:17 följande:
    Precis. Kan verkligen vara olika från gång till gång. Spännande att se hur det går för dig :) 
    spännande att se för er andra med!
  • Sarastiina

hej! 

Jag har bim nu på söndag, 4 september. hade en liten rosa blödning mån-tisdags denna veckan. funderar på om det var en klassisk nidblödning ;) det var på ÄL+9. 

• Sanlin90
    Sarastiina skrev 2022-09-02 11:18:43 följande:

hej! 

Jag har bim nu på söndag, 4 september. hade en liten rosa blödning mån-tisdags denna veckan. funderar på om det var en klassisk nidblödning ;) det var på ÄL+9. 

Hoppas hoppas!
  • Frökensson
    Sarastiina skrev 2022-09-02 13:42:51 följande:

Någon som vet om nidblödning är en garanti för graviditet? 

Jag vet inte men det tror jag inte. Är ju så svårt att veta om det verkligen är en nidblödning eller om det handlar om någon annan mellanblödnin/spot eller sköra slemhinnor osv. Men om det kommit i samband med att ägget skulle kunna ha fäst sig så är det iaf en större chans tänker jag :) 
  • Sarastiina

Ja det Beror kanske lite mer på när den dyker upp, jag fick den på äl+9 och varade i exakt 2 dagar. Jag vet inte riktigt hur en mellanblödning brukar te sig..

• Mandairis
    Sarastiina skrev 2022-09-02 14:17:29 följande:

Ja det Beror kanske lite mer på när den dyker upp, jag fick den på äl+9 och varade i exakt 2 dagar. Jag vet inte riktigt hur en mellanblödning brukar te sig..

Blödningen jag hade var i samband med smärta på en sida. Men tror det kanske var ägglossningsblödning(?). Skulle kunna vara nidblödning men då skulle ägglossning skett tidigt efter mens...

Tror blödning på äl+9 är större sannolikhet för nidblödning. Om jag baserar på allt jag läst denna vecka, överallt😅.

Brukar du ha mellanblödningar? Om inte så tror jag det kan vara nidis. Du borde kanske kunna få positivt om du testar nu? För du är på äl+11 nu?
  • Mandairis
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 05:22:33 följande:
    Säker bara önsketänkande men jag tog ett test imorse och ser den svagaste skuggan, igår kväll började jag må jätteilla som gick över når jag åt lite fast jag inte va hungrig, ska köpa testa tidigt idag!
    Tycker också jag kan se svagt streck på en bild, den översta. Spännande!
Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?