• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Sanlin90

uach vad tråkigt för dig!

jag laddade ner två gravidappar för att räkna, plussade svagt 3+6 senast är mellan 3+0-3+4 nu om jag hade äl när jag trodde

• Wilmas90

Jag mår bra skulle jag väl påstå :) fick mensvärk igårkväll som håller i sig idag men ännu ingen mens. Testade negativt imorse igen.

• Sanlin90

Om jag hade äl (vilket det verkar som) är jag på äl+11-12 men känner mig inte gravid och inte mensig så jag börjar tro att jag inte hade ägglossning, jag tempade förr och min coverline låg på 36,36 men min temp låg oftast mellan 36,10-36,25 och jag provade ta tempen igår morse då låg den på 36,54 men glömde ta idag. 

• Jantann

Hej allihopa. Jag har försökt bli gravid i två år och i denna cykel åt jag munkpeppar fram till ägglossning samt tog en 4e dels tablett av acetylsalicicylsyra efter ägglossning till nu. Är på bim -1. Vågar jag ens tro att detta är positivt?

• Zannizz
    Jantann skrev 2022-09-09 08:32:21 följande:

Hej allihopa. Jag har försökt bli gravid i två år och i denna cykel åt jag munkpeppar fram till ägglossning samt tog en 4e dels tablett av acetylsalicicylsyra efter ägglossning till nu. Är på bim -1. Vågar jag ens tro att detta är positivt?

Jag har ingen erfarenhet av såna där teststickor och jag är sämst på att avläsa dem. Men till och med jag ser absolut två streck! Jag vågar definitivt säga ett stort grattis! Gud vad kul för dig som har kämpat så länge, vad glad man blir när andra får sina efterlängtade plus! Solig
  • Wilmas90

Åh :/ jag väntar fortfarande på min..två dagar sen, men negativt på sticka. jag som brukar ha regelbunden mens..kroppen spelar mig verkligen ett spratt. har haft mensvärk i fyra dagar till och från 

• filli01
    Jantann skrev 2022-09-09 08:32:21 följande:

Varför acetylsalicylsyra? Det ser positivt ut. Grattis !
  • Jantann
    filli01 skrev 2022-09-22 08:36:50 följande:
    Varför acetylsalicylsyra? Det ser positivt ut. Grattis !
    Det underlättar blodtillförseln och används även efter man utfört IVF:) viktiga är att man bara får ta max 100mg per dag. Jag vet inte, men funkade på mig och ok för barnmorskan 😄
Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?