• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Mandairis
    Sanlin90 skrev 2022-09-06 07:19:04 följande:

Tyckte skuggan va något starkare idag

Tycker det är svårt att se på bild (ofta och även de du visade) och som jag hört är det lättare att se i verkligheten. Har du sett en skugga så är det det😊 Så spännnade!
  • Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-06 07:19:04 följande:

Tyckte skuggan va något starkare idag

Om det är som du tror, att du hade äl den 28 är du ju bara på äl+9 idag, det är ju extremt tidigt att plussa. Ge det några dagar till ska du se att du säkert får ett dunderstreck, jag hoppas iallafall du får det! Själv tror jag ju att jag hade äl den 25 men jag har inte testat än. Vet inte, skulle kännas så jobbigt med negativt på någe vis. 
  • Sanlin90

Jag hoppas det kommer verkligen! Hoppas för er andra med!

tror jag v typ äl+massor när jag plussade med dottern då va min sista mens första dag 26/1 och jag plussade 29/2 så tror jag kan va lite låghormonare, jag testade med äl test med knappt något utslag i två veckor innan jag plussade med så det va minst äl+14 då

• Zannizz

Ja, så än finns det hoppCool för övrigt känner jag mig sjukt ogravid så det kanske är lönlöst att ens testa för min del haha. 

• linneaMuenthong

Hoppar in här.

Jag (29 år) har försökt i några månader också och hoppas verkligen på ett + denna månaden (Vi har en son på 6 år också). Jag ska också ha BIM på torsdag. Jag brukar alltid ha symtom som ont i brösten, illamående, trötthet, PMS/irriterad dagarna innan mens. Denna cykeln ingenting, har inte ont i brösten eller är irriterad. Har dock varit extremt gråtmild, dålig i magen. Jag har en väldigt jämn cykel på 27-28 dagar, och får sekret varje månad vid ägglossningstiden.. dock så får jag inte såå stora känningar vid ägglossning. Min teori är att jag har lite lägre progesteron. För ca 3 nätter sedan vaknade jag under natten med en konstig smärta i buken, lite som molvärk. Jag har sedan igår fått rosa/ljusbruna flytningar men endast ibland och när jag torkar mig. Jag har fått spottings tidigare men inte varje cykel. Hoppas inte det är mensen på G i alla fall....

Håller verkligen tummarna för er att ni får ett pluss!! Känns som vi alla har ägglossning omkring samma tid. Dock så måste man ha i åtanke att man behöver inte få ägglossning på det datumet man tror (om man har en jämn cykel). Man avgör ägglossning med tempskifte/sekret samt ev smärtor. 

• Zannizz
    linneaMuenthong skrev 2022-09-06 09:50:13 följande:

Hoppar in här.

Jag (29 år) har försökt i några månader också och hoppas verkligen på ett + denna månaden (Vi har en son på 6 år också). Jag ska också ha BIM på torsdag. Jag brukar alltid ha symtom som ont i brösten, illamående, trötthet, PMS/irriterad dagarna innan mens. Denna cykeln ingenting, har inte ont i brösten eller är irriterad. Har dock varit extremt gråtmild, dålig i magen. Jag har en väldigt jämn cykel på 27-28 dagar, och får sekret varje månad vid ägglossningstiden.. dock så får jag inte såå stora känningar vid ägglossning. Min teori är att jag har lite lägre progesteron. För ca 3 nätter sedan vaknade jag under natten med en konstig smärta i buken, lite som molvärk. Jag har sedan igår fått rosa/ljusbruna flytningar men endast ibland och när jag torkar mig. Jag har fått spottings tidigare men inte varje cykel. Hoppas inte det är mensen på G i alla fall....

Håller verkligen tummarna för er att ni får ett pluss!! Känns som vi alla har ägglossning omkring samma tid. Dock så måste man ha i åtanke att man behöver inte få ägglossning på det datumet man tror (om man har en jämn cykel). Man avgör ägglossning med tempskifte/sekret samt ev smärtor. 

Välkommen! Nej, så är det ju. Själv bara TROR jag att jag hade äl den 25 för jag hade som allra ondast då, men jag vet ju inte med säkerhet. 
  • Mandairis

Jag tror jag hade ägglossning 26/8-27/8 eftersom jag hade smärtor och sedan troligen ägglossningsblödning. 

Jag och inser att igår morse var 9-10 dpo, så kan eventuellt ha varit för tidigt. Ska vänta till Lördag 10/9 för att testa då det gått 14-15 dagar efter ägglossning om inte mensen kommit innan dess. 

• Boomsin

Jag fick mens idag så det blev inget för mig denna gången.. Hoppas att ni andra får era plus 

• Wilmas90

Jag tog ett test imorse igen, ett clearblue testa tidigt som var negativt. Känns som att om det inte påvisar något nu så är det kört? Nåja.

tråkigt att höra Boomsin. Vi får väl göra en till tråd för bim oktober.. :) 

Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?