• Anonym (Vad gör jag)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

• Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2022-10-10 16:38:18 följande:
    Du får inte bättre svar i den här tråden än de du fått av samma person i de andra. Att diskutera med h*n är som att fråga en sten om stenen är en sten när du får bättre svar om du frågar dej själv.
    Ja,du har rätt i det.
    Och jag tänker inte fortsätta den diskussionen mer. 
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2022-10-10 18:06:52 följande:
    Intressant att du tar upp liknelsen med att döda folk... vad brukar man göra med folk som undanhåller sanningen om ett mord?
    Ingenting. Är det intressant liknelse för ditt resonemang? 
  • Anonym (?)
    Cartjan1 skrev 2022-10-10 18:20:28 följande:
    Fast det blir "våra" när du även kallade mina inlägg för svammel, trams och dylikt. Att tycka att du bemöter mig på ett otrevligt sätt är inte samma sak som att uppleva sig kränkt. 

Förutom dessa sista inlägg gällande ditt sätt att uttrycka dig så har jag enbart diskuterat kring trådämnet så förstår inte varför du insinuerar att jag inte skulle vara komfortabel att diskutera ämnet?

Är du fler än en? Antingen tar du åt dig för det eller för andra. Det är exakt det som är sekundärkränkt. Per definition. 
    spraktidningen.se/2017/06/veckans-nyord-sekundarkrankt/

Hur tänker du att antalet inlägg on topic har med ämnet off topic att göra? 
    I detsamma du väljer att lägga dig i och gå till personangrepp och inte ens berörs trådämnet är du utanför topic oavsett hur många inlägg du skrivit innan. 

Som sagt, spännande att du dyker upp när jag negerar Molly? Hej då Molly 2. 

• Anonym (?)
    Cartjan1 skrev 2022-10-10 18:20:28 följande:
    Fast det blir "våra" när du även kallade mina inlägg för svammel, trams och dylikt. Att tycka att du bemöter mig på ett otrevligt sätt är inte samma sak som att uppleva sig kränkt. 

Förutom dessa sista inlägg gällande ditt sätt att uttrycka dig så har jag enbart diskuterat kring trådämnet så förstår inte varför du insinuerar att jag inte skulle vara komfortabel att diskutera ämnet?

Faktum är att jag har svårt att hitta var jag kallat dina inlägg för svammel eller trams. Eller ens varit otrevlig. 

Jag skulle uppskatta om du kunde länka. Jag har inga problem att krypa till korset, jag har t.o.m. bett om ursäkt utan att veta vad jag gjort fel. 

• Cartjan1
    Anonym (?) skrev 2022-10-10 19:02:07 följande:

Är du fler än en? Antingen tar du åt dig för det eller för andra. Det är exakt det som är sekundärkränkt. Per definition. 
    spraktidningen.se/2017/06/veckans-nyord-sekundarkrankt/

Hur tänker du att antalet inlägg on topic har med ämnet off topic att göra? 
    I detsamma du väljer att lägga dig i och gå till personangrepp och inte ens berörs trådämnet är du utanför topic oavsett hur många inlägg du skrivit innan. 

Som sagt, spännande att du dyker upp när jag negerar Molly? Hej då Molly 2. 

Personangrepp är när man går på någon som person och dess personlighet. Det har jag veterligen mig inte gjort. Jag har påpekat att sättet du uttrycker dig på är otrevligt, hur du är privat har jag ingen aning om och kommenterar därför inte. För att bli kränkt kräver att man tar åt sig, detta är inget jag tar åt mig över. Är jag inte inne i tråden så reflekterar jag inte ens över det. 

Jag skrev som jag gjorde dels för att jag tyckte att det blev tråkig ton i tråden och delvis för att jag tänkte att du kanske inte var medveten om hur dina inlägg kan tolkas på negativa sätt när du skriver som du gör. Om du inte håller med eller tycker annorlunda så har du all rätt i att strunta i vad jag tycker.

Tror vi pausar detta här, istället för att bara cirkulera kring varandra. 

Allt gott!
  • Anonym (?)
    Cartjan1 skrev 2022-10-10 21:40:28 följande:
    Personangrepp är när man går på någon som person och dess personlighet. Det har jag veterligen mig inte gjort. Jag har påpekat att sättet du uttrycker dig på är otrevligt, hur du är privat har jag ingen aning om och kommenterar därför inte. För att bli kränkt kräver att man tar åt sig, detta är inget jag tar åt mig över. Är jag inte inne i tråden så reflekterar jag inte ens över det. 

Jag skrev som jag gjorde dels för att jag tyckte att det blev tråkig ton i tråden och delvis för att jag tänkte att du kanske inte var medveten om hur dina inlägg kan tolkas på negativa sätt när du skriver som du gör. Om du inte håller med eller tycker annorlunda så har du all rätt i att strunta i vad jag tycker.

Tror vi pausar detta här, istället för att bara cirkulera kring varandra. 

Allt gott!

Så att lägga sig i, ägna ett flertal inlägg till hur och till vem jag skriver, till skillnad från vad, är on topic? Det är ad hominem. 
    "Varför måste du vara  otrevlig och avfärdade mot alla som försöker vara trevliga och besvara dina frågor? "

Vänligen länka de inlägg där jag uttryckt mig otrevligt mot dig, rättare det nick du skriver från. 

Du tillgriper till och med "våra", som i "vi", liksom "din" tillskyndande försvarare som "tolkade" dina inlägg. Vems talan tror du att du för? 
    Håll dig till ett nick, snowflake. 

• Anonym (A)
    molly50 skrev 2022-10-10 18:20:43 följande:
    Ja,du har rätt i det.
    Och jag tänker inte fortsätta den diskussionen mer. 
    Förstår dig.
  • nihka
    Anonym (?) skrev 2022-10-10 17:47:12 följande:

Jag fattar. Sanningen går före allt annat. Oavsett vad.

Nej, sanningen går framför att bedra personen ytterligare en gång, först med otroheten och sedan genom att undanhålla otroheten så den bedragne berövas möjligheten att ta ett eget beslut om den.

Det brukar komma fram till slut, antingen genom att någon annan berättar eller att den skuldtyngde till slut vill lätta sitt hjärta för sin egen egoistiska skull, och det slutar sällan bra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (?)
    nihka skrev 2022-10-10 22:36:19 följande:
    Nej, sanningen går framför att bedra personen ytterligare en gång, först med otroheten och sedan genom att undanhålla otroheten så den bedragne berövas möjligheten att ta ett eget beslut om den.

Det brukar komma fram till slut, antingen genom att någon annan berättar eller att den skuldtyngde till slut vill lätta sitt hjärta för sin egen egoistiska skull, och det slutar sällan bra.

Ok. Välkommen. Tack för att att du klipper ur en mening från ett resonemang med någon helt annan i flertalet inlägg och taggar mig. 

Du tycker inte att det är oetiskt och konstigt att göra så om du ska citera?

• nihka
    Anonym (?) skrev 2022-10-10 22:59:24 följande:

Ok. Välkommen. Tack för att att du klipper ur en mening från ett resonemang med någon helt annan i flertalet inlägg och taggar mig. 

Du tycker inte att det är oetiskt och konstigt att göra så om du ska citera?

Nej, jag tycker inte det är oetiskt att kommentera något du har sagt.

Har man bedragit någon tycker jag inte att man ska göra det en gång till genom att undanhålla sanningen eftersom det i mina ögon blir ett dubbelt svek.

Det första sveket kan jag tänka mig att förlåta om det handlar om en oplanerad engångsdumhet men inte det andra eftersom det är uträknat och planerat.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra