• Anonym (Han äter för mycket)

Har knappt råd

Har en student som äter oss ur huset. 

Vi har en utbytesstudent boende hos oss som ska vara här i 12 månader alltså ett år, men saker har ju blivit så dyrt och han äter mer än vad min man gör. Vi är fyra i hushållet med studenten men om maten ska räcka till oss måste vi laga till 6 personer.

Att få det att räcka till en matlåda till jobbet är bara att glömma.

Vanligtvis äter vi tre för tre personer men nu måste vi dubbla det och ärligt vet jag inte hur vi ska ha råd. Mailade organisationen men dom kan varken hitta en ny familj eller bidra med pengar.

Nu har det gått så långt att jag dagligen irriterar mig på hur mycket mat människan äter. Vi får gömma mat och äta i smyg själva. 

Igår köpte jag fikabröd som jag gömde i förrådet utomhus och hämtade in på natten och har i sovrummet. 

Ska börja laga mindre mat och lägga upp på tallrikar, sen är det den maten man får.. men då vet jag att kylskåpet töms säker istället.
    har ni förslag på hur jag kan få ner människans matintag?

• Svar på tråden Har knappt råd
  • Anonym (Snålt)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-13 11:25:12 följande:

#445 vi har lika mycket tid med varandra på kontoret så ge dig, vi har inget behov av att vara hemma 

Men ni jobbar väl på kontoret? Eller sitter ni vara där? Är det därför ni inte får in några pengar? Det är inte att umgås och ha kvalitetstid som familj. Ni kanske inte har behov men barnen har. 

Igen - lär dig att citera. Det blir osammanhängande när du inte har med inlägget du citerar 

#449 han jobbar extra och han klarar sig eller måste han enligt dig ha en viss summa att leva på? får människor som klarar sig på mindre inte få göra de? 

sen kan han alltid precis som vi ringa hans farfar för han är rik

• Anonym (Snålt)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-13 11:35:05 följande:

#449 han jobbar extra och han klarar sig eller måste han enligt dig ha en viss summa att leva på? får människor som klarar sig på mindre inte få göra de? 

Han bör ju ha existensminimum iaf - det har han inte. Varför ska han ringa sin farfar? Det är ni föräldrar som har försörjningsplik. varför låter ni era barn leva i fattigdo, långt under existensminimum utan att ens försöka göra något åt det?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-13 11:25:12 följande:

#445 vi har lika mycket tid med varandra på kontoret så ge dig, vi har inget behov av att vara hemma 

Så ni arbetar alltså inte när ni är där med era barn? 
  • Anonya
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-13 09:45:47 följande:

#403 alltså den här studenten kliver in under precis samma förutsättningar och förväntningar som de egna barnen det är tanken när man tar emot och då är det vad som gäller! 
    om andra familje må ha andra regler så har vi våra och det är ingen som hittills varit missnöjd mer än människor på FL 

Men du reagerar inte på att det är så otroligt många här som tycker det är jättekonstiga regler? Tror ingen har sagt att den tycker det är normalt det du skriver. 
    Hur många finns det i verkliga livet som dels vet om era vanor och regler, dels skulle våga säga något?
    Anonym (xxx) skrev 2022-10-13 11:40:46 följande:
    Så ni arbetar alltså inte när ni är där med era barn? 
    Jo men eftersom barnet är där så träffar han oss mer än om han skulle vara ensam hemma.

varför så viktigt att Applicera andra familjers behov på vår familj
  • Krocko

Så om er egen 12-åring är sjuk så får han vara på kontoret eller vara hemma ensam en dag och äta yougurt och dricka blåbärssoppa? 

När/om studenten blir sjuk, vart tar då den stackarn vägen? Låt säga att han blir sjuk mitt under skoldagen och behöver gå hem och lägga sig, hur gör han då?

Det är ju heller inte så automatiskt att man inte blir hungrig bara för att man är sjuk, eller hur? 

• Krocko
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-13 11:35:05 följande:

Men det är ju för fan inte farfar som ska försörja er son? Nu får du väl ändå ge dig....
  • mammatill6
    Anonym (Han äter för mycket) skrev 2022-10-13 11:49:49 följande:
    Jo men eftersom barnet är där så träffar han oss mer än om han skulle vara ensam hemma.

varför så viktigt att Applicera andra familjers behov på vår familj
    Det är ditt barns behov vi pratar om, något du totalt verkar missa.
    Vad rudan jobbar du med där du kan spendera kvalitetstid med barnen samtidigt som du jobbar?
    kvalitetstid innebär inte sittà i samma rum.
    För barnen är det spela spel, gå ut i parken, byoga koja, läsa böcker, baka, samla löv, måla ,     Sånt barn gör.

så er back up när nåt händer är att ringa farfar? inte att ni vuxna skaffar jobb ni kan försörja er på?
Svar på tråden Har knappt råd