• Gullvivor

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

• Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 16:44:02 följande:
    Partiet grundades 2019 så vet inte vad du menar med historia faktiskt, eller vad som är så "färskt". 

Nej, att rasism förekommer beror enbart på människor som väljer att vara rasistiska och inte pga minoriteten som utsätts för det. Samma sak gäller sexism, homofobi, transfobi osv. Otroligt lågt att skylla på de utsatta bara för att man själv inte är smart nog utan blir rasistisk bara för att en annan människa med utländsk bakgrund har andra värderingar. 
    Känner du inte till din högerextreme partiledare, som uteslöts ur Centern för just det? Till detta kommer ett antal salafistiska dömda ekonomiska brottslingar i partitoppen. Aldrig har ett parti varit mer likt SD i flera avseenden. Är du så instängd av din man att du får censurerad omvärldsinformation? 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 16:44:02 följande:
    Partiet grundades 2019 så vet inte vad du menar med historia faktiskt, eller vad som är så "färskt". 

Nej, att rasism förekommer beror enbart på människor som väljer att vara rasistiska och inte pga minoriteten som utsätts för det. Samma sak gäller sexism, homofobi, transfobi osv. Otroligt lågt att skylla på de utsatta bara för att man själv inte är smart nog utan blir rasistisk bara för att en annan människa med utländsk bakgrund har andra värderingar. 
    Nyans är mer rasistiskt och diskriminerande än SD. Och nej jag röstar inte på SD.
    Och vad kallar du invandrare som röstar på SD? Har en kollega från Bosnien som rösta på SD. Och hade även ett intressant möte med en arg pizzabagare i Göteborgs trakten som röstat på SD för han är så jävla trött på hur Mellanöstern män beter sig. Och han var själv invandrare. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 16:53:18 följande:
    För att könen är olika? Det är normalt att ha olika regler då. Däremot ska man såklart inte trakasseras, misshandlas eller mördas för det. Om regeln är en lag så räcker ju fängelsestraff/böter eller liknande beroende på vad det är för lag det handlar om. 

Diskussionen handlade om att det skulle vara ett problem med olika regler/lagar i andra länder och då särskilt Mellanöstern. Jag menar att det inte är perfekt i Mellanöstern, långtifrån, men det handlar inte om att det skulle vara olika regler/lagar för könen utan pga att man ofta saknar respekt för kvinnor (kvinnosynen är dålig). Det går utmärkt att inte förtrycka kvinnor, men ändå hålla kvar i att män och kvinnor är olika och att kvinnor inte nödvändigtvis måste bli som män (jämställdhet) för att det ska vara okej. 
    Det du skriver är så avskyvärt att läsa, än mer när du själv lever i en demokrati. Du fortsätter sprida det gift mycket ondskefulla personer tutat i dig. Ni är pur ondska som gör ert bästa för att motverka mänskliga rättigheter.

"Orange Day" är inte för Nyans, det är mot sådana som du och mot er förfärliga nyfascism. Vidrigt att ni försöker kapa färgen mot kvinnovåld Kräks
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-25 16:54:45 följande:
    Känner du inte till din högerextreme partiledare, som uteslöts ur Centern för just det? Till detta kommer ett antal salafistiska dömda ekonomiska brottslingar i partitoppen. Aldrig har ett parti varit mer likt SD i flera avseenden. Är du så instängd av din man att du får censurerad omvärldsinformation? 
    Han har redan förklarat sig och jag litar på förklaringen och har ett stort förtroende för honom. 

Jag antar att du syftar på B. Ali och jag gillar honom inte, men tyvärr kan man inte tycka om alla i något parti. Jag ser helheten istället och av det jag sett hittills så är jag mycket nöjd.

Tycker förresten att du har en mycket tråkig ton när du uttrycker dig, du får gärna sluta med det.
  • Anonym (Mimmi)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 14:09:35 följande:
    Jag skäms inte över vilket parti jag röstat på så det spelar ingen roll för mig, men jag tyckte det var anmärkningsvärt att en sverigedemokrat (med tanke på partiets historia) anklagar mig för att spä på rasismen, något som jag finner väldigt problematiskt.

Sedan förstår jag inte vad du menar skulle vara alternativet? Att jag ljuger och låtsas ha åsikter jag inte har och därmed mår dåligt bara för att andra ska vara nöjda? Slutar rasismen att existera då?
    Nej, men det borde du göra. Du stödjer ett parti som vill göra Sverige till en kopia av "vissa" MENA-länder.

Jag är inte partiets historia, jag är en modern Sverigedemokrat.

Men ska vi hårddra det så ställer jag mig hellre bakom SDs historia, som är DÅTID, än att ställa mig hos nyans med deras medeltida "partiprogram".

Du vet att SD får många röster från invandrare va? 

Du spär på rasismen då du försvarar den (här) medeltida synen på kvinnor. Du vill ha hit MENAs äckliga syn på 50% av befolkningen... och du gnäller på SDs historia?
  • Gullvivor
    Anonym (Polly) skrev 2022-11-25 16:57:13 följande:
    Nyans är mer rasistiskt och diskriminerande än SD. Och nej jag röstar inte på SD.
    Och vad kallar du invandrare som röstar på SD? Har en kollega från Bosnien som rösta på SD. Och hade även ett intressant möte med en arg pizzabagare i Göteborgs trakten som röstat på SD för han är så jävla trött på hur Mellanöstern män beter sig. Och han var själv invandrare. 
    1. Jag minns inte att jag kallat alla sverigedemokrater för rasister. 

2. Hur kan du ha missat hur stor rasism det finns bland invandrare? Det finns svenskar som ogillar invandrare, invandrare som ogillar andra invandrare (alltså invandrare från något annat land) och invandrare som ogillar svenskar. Invandrare är inte en homogen grupp från samma land. 
  • Gullvivor
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-11-25 17:58:11 följande:
    Nej, men det borde du göra. Du stödjer ett parti som vill göra Sverige till en kopia av "vissa" MENA-länder.

Jag är inte partiets historia, jag är en modern Sverigedemokrat.

Men ska vi hårddra det så ställer jag mig hellre bakom SDs historia, som är DÅTID, än att ställa mig hos nyans med deras medeltida "partiprogram".

Du vet att SD får många röster från invandrare va? 

Du spär på rasismen då du försvarar den (här) medeltida synen på kvinnor. Du vill ha hit MENAs äckliga syn på 50% av befolkningen... och du gnäller på SDs historia?
    Jag röstade på ett parti som står upp för minoriteter i landet. De står även upp för kvinnor men det verkar inte du tycka, vad i partiprogrammet anser du är emot kvinnor? Eller är det som vanligt bara fördomar?

Nej, du spär på rasismen om du väljer att se det så. 
    Jag vill inte ha hit Mellanösterns syn på kvinnor. Sluta hitta på nu. 
  • Anonym (Mimmi)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 18:09:47 följande:
    Jag röstade på ett parti som står upp för minoriteter i landet. De står även upp för kvinnor men det verkar inte du tycka, vad i partiprogrammet anser du är emot kvinnor? Eller är det som vanligt bara fördomar?

Nej, du spär på rasismen om du väljer att se det så. 
    Jag vill inte ha hit Mellanösterns syn på kvinnor. Sluta hitta på nu. 
    Du får nog bestämma dig hur du vill ha det.
  • Anonym (hur menar du?)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 14:14:29 följande:
    Jag skrev inte om individer utan kvinnor/män i grupp, eftersom kommentaren handlade om att problemet är att det är olika regler för män och kvinnor i en del länder, vilket inte är något problem. 

Det många länder behöver i exempelvis Mellanöstern är att man lärs sig respektera kvinnor och inte att man gör som i västvärlden och förvandlar kvinnor till män. Man får absolut tycka att det vore rimligt men jag håller iallafall inte med.
    På vilket sätt lärs kvinnor att förvandlas till män?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (hur menar du?) skrev 2022-11-25 18:56:38 följande:
    På vilket sätt lärs kvinnor att förvandlas till män?
    Ser fram mot svaret.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?