• Gullvivor

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

• Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Gullvivor
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-28 08:41:28 följande:
    Lite hotande eller?
    Nej, det var knappast ett hot. 
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-28 08:44:01 följande:

Och till Gullvivor: man för bränna böcker i Sverige. Man får vara ohyfsad, och man får vara provocerande. Det är just det som ju är saken med yttrandefrihet, den får också vara så. Det är inte yttrandefrihet om den bara får smeka medströms. 

Ja, man får det. Diskussionen handlade ju dock om Partiet Nyans och jag skrev att de inte är emot yttrandefriheten, men vill begränsa den lite då det inte borde räknas som yttrandefrihet att bränna heliga böcker.
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 09:25:29 följande:
    Nej, det var knappast ett hot. 
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-28 08:44:01 följande:

Och till Gullvivor: man för bränna böcker i Sverige. Man får vara ohyfsad, och man får vara provocerande. Det är just det som ju är saken med yttrandefrihet, den får också vara så. Det är inte yttrandefrihet om den bara får smeka medströms. 

Ja, man får det. Diskussionen handlade ju dock om Partiet Nyans och jag skrev att de inte är emot yttrandefriheten, men vill begränsa den lite då det inte borde räknas som yttrandefrihet att bränna heliga böcker.
    Du lät hotfull.

Och det här med ?vi är inte emot x men vi vill bara putsa till den lite så det passar oss?. Hör du inte hur det låter?
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 08:26:08 följande:
    Jag tyckte att jag var tydlig med att i ett land där man påstår sig värna om religionsfriheten så ska det inte få förekomma att man i provocerande syfte bränner heliga böcker. Det får man göra hemma om man känner behovet, inte inför andra, dessutom med polisskydd. Det borde klassas som hets mot folkgrupp, eftersom människors rätt att slippa se det väger tyngre. 

Använd istället ditt liv på rätt sätt och sluta ifrågasätt Gud och hans lagar. Det är möjligt för dig att komma tillbaka till Islam, jag skulle rekommendera dig att läsa på om religionen så kommer du inse hur fantastisk den är. Glöm inte att Gud är förlåtande och barmhärtig, men allt har sin tid och en dag kanske det är försent.
    Nej, du var inte tydlig med hur du tycker religionsfrihet begränsas av yttrandefrihet. Inte nu heller. Så hur menar du att religionsfrihet begränsas av yttrandefrihet?

Usch vad hotfull du är. Som jag sa, du är en mycket farlig person. Än så länge bara för dina barn och förstås klanens barn om du är ett kontrollerande öga. Religiösa fanatiker är ju det, farliga. Ni kan utföra vad som helst av dåd bara ni fått för er att det sanktioneras av något väsen i er vidskeplighet. 
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-28 09:26:48 följande:
    Nej, du var inte tydlig med hur du tycker religionsfrihet begränsas av yttrandefrihet. Inte nu heller. Så hur menar du att religionsfrihet begränsas av yttrandefrihet?

Usch vad hotfull du är. Som jag sa, du är en mycket farlig person. Än så länge bara för dina barn och förstås klanens barn om du är ett kontrollerande öga. Religiösa fanatiker är ju det, farliga. Ni kan utföra vad som helst av dåd bara ni fått för er att det sanktioneras av något väsen i er vidskeplighet. 
    Jag formulerar om, det bör gå emot religionsfriheten att behöva se på när ens heliga bok bränns. Det är inte rimligt att rätten att bränna ska anses vara viktigare än rätten för människor att slippa bli förolämpade av det. 

Jag är inte hotfull, uppfattade du mitt inlägg som ett hot så ber jag om ursäkt. Jag tror inte någon missat att våra handlingar har konsekvenser i livet efter detta och jag tycker det är bra att bli påmind om detta. Att Gud är förlåtande den dag man vill komma tillbaka till Islam igen men att denna chans inte alltid finns. 

Vad du tror om mig gör mig inget egentligen, men tycker det är väldigt tråkigt att denna syn på troende existerar. Att man uppfattas som en farlig människa bara för att man vill följa sin religion. Att dessutom kalla troende för fanatiker är ju helt absurt verkligen. 

Och vadå klan? Fördom efter fördom här ser jag.
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 09:56:03 följande:
    Jag formulerar om, det bör gå emot religionsfriheten att behöva se på när ens heliga bok bränns. Det är inte rimligt att rätten att bränna ska anses vara viktigare än rätten för människor att slippa bli förolämpade av det. 

Jag är inte hotfull, uppfattade du mitt inlägg som ett hot så ber jag om ursäkt. Jag tror inte någon missat att våra handlingar har konsekvenser i livet efter detta och jag tycker det är bra att bli påmind om detta. Att Gud är förlåtande den dag man vill komma tillbaka till Islam igen men att denna chans inte alltid finns. 

Vad du tror om mig gör mig inget egentligen, men tycker det är väldigt tråkigt att denna syn på troende existerar. Att man uppfattas som en farlig människa bara för att man vill följa sin religion. Att dessutom kalla troende för fanatiker är ju helt absurt verkligen. 

Enligt svensk lag är det just det det är. Yttrandefriheten är en grundlag. 

Tänk för ett ögonblick att inget liv efter detta finns. Förstår du då din påverkan på andra. På den homosexuella vars liv du förstör för att han aldrig får älska den han vill och leva i glädje kring det på de enda år han får till sig. Du tar det.

• Anonym (qwerty)

Sluta med stympningen av små barn. Låt de bestämma själva när de blir vuxna.

• Gullvivor
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-28 10:12:37 följande:

Enligt svensk lag är det just det det är. Yttrandefriheten är en grundlag. 

Tänk för ett ögonblick att inget liv efter detta finns. Förstår du då din påverkan på andra. På den homosexuella vars liv du förstör för att han aldrig får älska den han vill och leva i glädje kring det på de enda år han får till sig. Du tar det.

Hur förstör JAG homosexuellas liv? Vi har fri vilja och kan göra precis vad vi vill, i de fall där lagen inte begränsar oss. Men väljer vi detta liv, att leva som vi vill utan att tänka på Guds lagar, så får vi konsekvenser i livet efter detta. Det är inte jag eller någon annan människa som begränsar andra, antingen följer man Guds ord självmant eller så gör man det inte och blir straffad av Gud. Man väljer helt själv.

Tror du inte alla religiösa människor avstår från sådant som känns lockande för Guds skull? Eller är det bara homosexuellas sexbehov som är nödvändig att ta upp? 
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 10:31:11 följande:
    Hur förstör JAG homosexuellas liv? Vi har fri vilja och kan göra precis vad vi vill, i de fall där lagen inte begränsar oss. Men väljer vi detta liv, att leva som vi vill utan att tänka på Guds lagar, så får vi konsekvenser i livet efter detta. Det är inte jag eller någon annan människa som begränsar andra, antingen följer man Guds ord självmant eller så gör man det inte och blir straffad av Gud. Man väljer helt själv.

Tror du inte alla religiösa människor avstår från sådant som känns lockande för Guds skull? Eller är det bara homosexuellas sexbehov som är nödvändig att ta upp? 
    Du och de dina begränsar dem genom att just se ned på dem. Ni anser dem sämre, ni begränsar dem. Och skyller på en Gud. Jag tror ärligt inte du ser det själv och inte skulle se det innan du hade ett homosexuellt barn som du såg hur din livsbild förstörde det för. Det är delar av vad jag menar med att du är en inskränkt människa.

Tänk för ett ögonblick att du har fel. Gud finns inte. När du dör är det slut. Ungefär som du upplevde säg, 1700talet. Inte alls, antar jag. Det kommer ingen belöning, det kommer inget straff. Det är bara slut, det du lever vidare i är dina gener genom dina barn. Dina 80-100 år här är det medvetande du får. Punkt. Om du då föds som homosexuell och inte av de du lever med tillåts älska utan straff, förstår du vad det innebär? Den enda chans till lycka och glädje förminskas, hatas på, förbjuds och fördöms av de kring dig. 
  • molly50
    Anonym skrev 2022-11-28 08:10:57 följande:
    Ja? Det har jag ju sagt hela tiden? SLUUUUUTAAAA då!
    Här har vi en TS som tycker det är helt ok att ta hål i öronen på spädbarn och att könsstympa dem.
    Vad tycker du man ska ge för vettiga svar på det?
    Vi är många som har försökt,men TS vill ju inte ens svara på det. 
    Hon vill ju bara ha svar som ger henne medhåll. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 09:56:03 följande:

En halmgubbe. Du är inte tvingad att se på, det har du missförstått. Du är inte heller tvingad att ta med dig uppbruten gatsten om du går dit du inte är tvingad att gå. Jag går själv inte dit och tittar, jag är ointresserad av sopan Paludan och inte minst, mitt liv är mig kärt. Fanatikerna och de kriminella du ömmar så för skulle jag aldrig utsätta mig frivilligt för. De är avskräde och borde åka med huvudet före ut ur Sverige. Jag stannar inte utan går förbi om jag bor i närheten. Jag är inte tvingad att ta med träpåkar, gatsten och molotovcocktails när jag inte går dit jag inte är tvingad att gå. 

Jag är inte tvingad att se på när du och dina gelikar mässar ramsor av förtryck och fördömande i era källare. Inte heller tvingad att vare sig se på eller lyssna på andra vidskepligheter i någon religion oan eller under jord. När barn far illa av din och dina gelikars uppsättningar regler kommer jag däremot använda min frihet att debattera, demonstrera och protestera mot er. Dock vill jag till skillnad från dig inte begränsa din yttrandefrihet att sprida avsky mot barn. 

Okej, du är alltså ett sådant unikum av hedersförtryck att du står helt utanför klanpåverkan. Det var något nytt. 
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?