Gullvivor skrev 2022-11-28 09:56:03 följande:
Jag formulerar om, det bör gå emot religionsfriheten att behöva se på när ens heliga bok bränns. Det är inte rimligt att rätten att bränna ska anses vara viktigare än rätten för människor att slippa bli förolämpade av det.
Jag är inte hotfull, uppfattade du mitt inlägg som ett hot så ber jag om ursäkt. Jag tror inte någon missat att våra handlingar har konsekvenser i livet efter detta och jag tycker det är bra att bli påmind om detta. Att Gud är förlåtande den dag man vill komma tillbaka till Islam igen men att denna chans inte alltid finns.
Vad du tror om mig gör mig inget egentligen, men tycker det är väldigt tråkigt att denna syn på troende existerar. Att man uppfattas som en farlig människa bara för att man vill följa sin religion. Att dessutom kalla troende för fanatiker är ju helt absurt verkligen.
Och vadå klan? Fördom efter fördom här ser jag.
En halmgubbe. Du är inte tvingad att se på, det har du missförstått. Du är inte heller tvingad att ta med dig uppbruten gatsten om du går dit du inte är tvingad att gå. Jag går själv inte dit och tittar, jag är ointresserad av sopan Paludan och inte minst, mitt liv är mig kärt. Fanatikerna och de kriminella du ömmar så för skulle jag aldrig utsätta mig frivilligt för. De är avskräde och borde åka med huvudet före ut ur Sverige. Jag stannar inte utan går förbi om jag bor i närheten. Jag är inte tvingad att ta med träpåkar, gatsten och molotovcocktails när jag inte går dit jag inte är tvingad att gå.
Jag är inte tvingad att se på när du och dina gelikar mässar ramsor av förtryck och fördömande i era källare. Inte heller tvingad att vare sig se på eller lyssna på andra vidskepligheter i någon religion oan eller under jord. När barn far illa av din och dina gelikars uppsättningar regler kommer jag däremot använda min frihet att debattera, demonstrera och protestera mot er. Dock vill jag till skillnad från dig inte begränsa din yttrandefrihet att sprida avsky mot barn.
Okej, du är alltså ett sådant unikum av hedersförtryck att du står helt utanför klanpåverkan. Det var något nytt.