• Gullvivor

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

• Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-24 16:04:47 följande:
    Varför då? Märklig kommentar. 
    Män och kvinnor har inte samma klädregler.
    Och det är väl just det som är problemet.
    Att män har helt andra regler än kvinnor i dessa länder.
  • wayoutwest1

Att pierca ett barn som inte kan uttrycka sin egen vilja, är ett rent övergrepp. Det borde inte ens diskuteras huruvida ett övergrepp/misshandel får ske på ett barn.

• Gullvivor
    molly50 skrev 2022-11-24 20:21:32 följande:
    Och det är väl just det som är problemet.
    Att män har helt andra regler än kvinnor i dessa länder.
    Problemet är väl snarare många kvinnors behov av att efterlikna män istället för att förstå att könen är olika och att det därmed är fullt rimligt att reglerna skiljer sig åt beroende på kön. 
  • EpicF
    Gullvivor skrev 2022-11-25 00:24:24 följande:
    Problemet är väl snarare många kvinnors behov av att efterlikna män istället för att förstå att könen är olika och att det därmed är fullt rimligt att reglerna skiljer sig åt beroende på kön. 
    Det mest korrekta är att alla, människan, får klä signprecis som de vill oberoende av kön. 
  • mari123
    EpicF skrev 2022-11-25 00:29:45 följande:
    Det mest korrekta är att alla, människan, får klä signprecis som de vill oberoende av kön. 
    Det FÅR alla människor men vissa lever för att var missförstådda och söka bekräftelse 24/7
  • Anonym (Mimmi)
    mari123 skrev 2022-11-25 03:47:14 följande:
    Det FÅR alla människor men vissa lever för att var missförstådda och söka bekräftelse 24/7
    Nej, det får verkligen inte alla människor.
    Vi pratar inte bara om Sverige här, utan även om länder i MENA-området. Världen.
  • Anonym (Mimmi)
    Vill bara upplysa fröker Gullvivor om att det resonemang du för spär på rasismen än mer.
    Hur du som kvinna kan stå bakom all goja du vräker ur dig är för mig obegripligt.

Varför står du på förtryckarnas sida istället för på kvinnornas?

Är du verkligen en kvinna?

Och, jo jag vet att det är ot för tråden men nu är ämnet så ändrat så jag väljer att skriva detta ändå.
  • mari123
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-11-25 05:07:21 följande:
    Nej, det får verkligen inte alla människor.
    Vi pratar inte bara om Sverige här, utan även om länder i MENA-området. Världen.
    Okej. Jag bor ju i Sverige och ser det från den synvinkeln. Jag tar inte på mig hela världens problem! Orkar inte men det gör Du?
  • Anonym (Suck)
    Nej, det är inte problemet.
  • Gullvivor
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-11-25 05:09:31 följande:
    Vill bara upplysa fröker Gullvivor om att det resonemang du för spär på rasismen än mer.
    Hur du som kvinna kan stå bakom all goja du vräker ur dig är för mig obegripligt.

Varför står du på förtryckarnas sida istället för på kvinnornas?

Är du verkligen en kvinna?

Och, jo jag vet att det är ot för tråden men nu är ämnet så ändrat så jag väljer att skriva detta ändå.
    Jag vill upplysa fröken sverigedemokrat om att rasister inte blir det helt plötsligt pga andras åsikter utan då har rasismen redan funnits där sedan tidigare. 

Vilka förtryckare? Jag står inte på förtryckarnas sida.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?