• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • ToEm

Vi har ett par stycken, är dock inte helt ense så jag tror vi bestämmer oss när *han* är ute Skäms Jag har gett vika för sambons efternamn, vi har båda -sson-namn och jag tycker egentligen mitt är lite snitsigare än hans. Men han vägrar ändra sitt till mitt så vi får köra på det, vid ett framtida giftemål funderar vi på att välja ett annat släktnamn i stället. Vi får se! 

• ToEm
    Afterrain skrev 2023-07-10 12:19:22 följande:

Hej allihop! Jag har förmodligen bf längst fram här i tråden(29 augusti), så när ni skriver att ni är i v 37 eller så så tycker jag att det låter som att ni är jättenära förlossning 😊. Jag tycker att tiden rusar iväg och tycker inte alls att något är långdraget, däremot längtar jag tills bebis kommer, är så nyfiken på att se vem den lille är. Har fortfarande besvär med o va svullen, trött och så, men har slutat jobba nu, gick hem på graviditetspenning den 1 juli och det känns mycket bättre nu. Hoppas allt går bra för er ❤️

Skönt att höra, jag har haft semester sedan midsommarveckan och går så småningom på föräldraledighet. Så gött att vara ledig! Även fast det är lätt att fylla dagarna ändå, känner inte riktigt jag haft tid att chilla så som jag egentligen hade velat. 

Ja, jag går in i vecka 38 idag, makalöst! Är liksom du mest nyfiken på vem det är som bor i magen, hur ser den ut? Kommer den ha hår, ser man direkt likheter -  antingen mellan mig eller pappan? Jag är inställd på att det blir övervägande drag från pappan, tycker det är väldigt få förstfödda som är lik mamman. Tråkigt, även fast sambon såklart är snygg men jag vill hellre att den är lik mig, haha! Vi får helt enkelt se Skäms
  • vissli
    ToEm skrev 2023-07-12 09:09:51 följande:
    Skönt att höra, jag har haft semester sedan midsommarveckan och går så småningom på föräldraledighet. Så gött att vara ledig! Även fast det är lätt att fylla dagarna ändå, känner inte riktigt jag haft tid att chilla så som jag egentligen hade velat. 

Ja, jag går in i vecka 38 idag, makalöst! Är liksom du mest nyfiken på vem det är som bor i magen, hur ser den ut? Kommer den ha hår, ser man direkt likheter -  antingen mellan mig eller pappan? Jag är inställd på att det blir övervägande drag från pappan, tycker det är väldigt få förstfödda som är lik mamman. Tråkigt, även fast sambon såklart är snygg men jag vill hellre att den är lik mig, haha! Vi får helt enkelt se Skäms
    Fast det sista varierar! Min etta var väldigt VÄLDIGT lik sin pappa första halvåret men nu lite senare får jag mkt kommentarer hur lika vi är! Jag kan själv se en hel del drag från mig. Så det är inte skriver i sten att ettan bara liknar pappa!
  • Afterrain

Jag har också känslan av att bebis liknar sin pappa. Jag önskar väl lite att man fick välja vad bebis ska få från varje förälder 🤣, typ som mina stora ögon men pappans fina melerade ögonfärg. Eller pappans lugn och min målmedvetenhet. 

Vi har hela namnen klara, förnamn, två andra namn till både pojke o flicka. Vi har också massa reservnamn om vi känner att förnamnet ej skulle funka till just den bebis som kommer ut. Vi vill att barnen ska ha både mitt o hans efternamn, MEN vi är inte överens över vilket efternamn som ska hamna först 🤣

• Afterrain

Förresten, går någon annan här runt med känslan att bebis föds innan bf? Jag är nästan säker på att bebis föds runt 20e augusti istället för 29e augusti.

• Järv

Någon mer som slemproppen gått på?

Min började i lördags. Stor grågulvit slemklump och på söndagen var det ännu mer för att vid lunch komma som blod istället :/ 1-2 matskedar ungefär med "mensblod", samma utseende och konsistens som vid mens. Högrött så färskt.

Ringde förlossningen iom blod (står ju överallt att man ska ta det allvarlig om det är blod före v35...) men icke då. Inget att bry sig i, sätt I binda och återkom om det blir mer, gör ont eller om bebis rörelser ändras. 

Hade normalbesök bokat hos BM 2 dagar efter blödningen efter så frågade om blodet då men ville inte ens kolla tappen eller evt öppenhet!! 

Har fortsatt slemma på rejält i 5 dagar så knappast något kvar av slemproppen!?? 

Har en del sammandragningar men än så länge gör de inte ont iaf. Någon obehaglig och Någon lite mer ond men inte "knivhuggsont" iallafall. 

• Järv

Jag har planerat smitt i 39+0 :) 

Förutsatt att hen inte vill ut tidigare 😅

• Järv

Jag har varit helt säker på för tidigt födsel sedan dag 1... så att ha passerat alla "målveckor" och ökad %överlevnad har varit överraskande men skönt förstås! 

Nu har jag ju hela tiden vetat att mitt slutdatum skulle bli senast 39+0 men ändå. :) Snitt 3/8 blir det om inget händer före det. 

Med första barnet hade jag en känsla för 22juli men han hade verkligen inte bråttom så gick över 2v och slutet på augusti istället 😅 

• Anonym (Kejsarsnitt)
    Järv skrev 2023-07-13 15:15:16 följande:

Jag har varit helt säker på för tidigt födsel sedan dag 1... så att ha passerat alla "målveckor" och ökad %överlevnad har varit överraskande men skönt förstås! 

Nu har jag ju hela tiden vetat att mitt slutdatum skulle bli senast 39+0 men ändå. :) Snitt 3/8 blir det om inget händer före det. 

Med första barnet hade jag en känsla för 22juli men han hade verkligen inte bråttom så gick över 2v och slutet på augusti istället 😅 

Jag har också snitt 3/8. Känner precis som du angående "målveckor". Det är mitt första barn efter 8 års försök. Jag har placentaprevia och håller tummarna att jag inte har placenta acreta. 
  • ToEm
    Järv skrev 2023-07-13 15:04:16 följande:

Någon mer som slemproppen gått på?

Min började i lördags. Stor grågulvit slemklump och på söndagen var det ännu mer för att vid lunch komma som blod istället :/ 1-2 matskedar ungefär med "mensblod", samma utseende och konsistens som vid mens. Högrött så färskt.

Ringde förlossningen iom blod (står ju överallt att man ska ta det allvarlig om det är blod före v35...) men icke då. Inget att bry sig i, sätt I binda och återkom om det blir mer, gör ont eller om bebis rörelser ändras. 

Hade normalbesök bokat hos BM 2 dagar efter blödningen efter så frågade om blodet då men ville inte ens kolla tappen eller evt öppenhet!! 

Har fortsatt slemma på rejält i 5 dagar så knappast något kvar av slemproppen!?? 

Har en del sammandragningar men än så länge gör de inte ont iaf. Någon obehaglig och Någon lite mer ond men inte "knivhuggsont" iallafall. 

Oj! Synd (och märkligt?) att de inte erbjöd sig kolla under ditt BM-besök. Jag har dock ingen susning om hur sådant fungerar men det låter ju rimligt! Lider med dig som säkert blir än mer nojig vad gäller förändringar av fosterrörelser, det tycker jag man är mer än tillräckligt som det är nu. Men tack för info oavsett, har haft lite dålig koll på det här med slempropp! Och hoppas att det stillar sig - eller drar igång mer rejält - vilket du än vill Flört
Svar på tråden BF Augusti 2023