• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • ToEm
    Afterrain skrev 2023-05-20 20:47:17 följande:

Var på mitt vecka 25 besök igår, första besöket hos BM sedan v 12 typ. Jag var ju på RUL i början på april där vi valde att inte ta reda på könet. Det är alltså en annan barnmorska som gjort RUL.

Nu till min fråga. Är det någon som vet om dem antecknar könet i sina journaler? För dem har massa journaler jag inte kan se. 

Anledningen till att jag undrar är att min bm var inne i min journal eftersom BM från RUL inte ändrat mitt BF. Efter en liten stund frågar min barnmorska: ni ska få en pojke va? Jag ba ehm nää det har vi inte tagit reda på. Så fortsatte hon bara med undersökningarna. Detta var så konstigt att jag inte kunnat släppa det. 

Nej, enligt min BM för inga anteckningar gällande kön så jag förstår din förvirring! Vår bebi ?blottade? ju sig på RUL:en, enligt oss var det ganska uppenbart. Men då vi sa till sköterskan att vi inte ville veta kön sa hon att hon varken skulle bekräfta eller dementera. Dock sa hon ?ja, ibland är det oundvikligt? och sen sa hon ?han? två gånger innan hon återgick till ?den?. Vi grämer oss nu i efterhand och skulle såklart frågat en gång för alla om vi verkligen såg rätt, nu vet vi ju inte om vi hade en riktig skämtare till sköterska som totalt dragit oss vid näsan! Därför frågade jag min BM på nästkommande besök om sköterskan från RUL:en hade antecknat något men fick svaret nej. 

Din BM kanske helt enkelt blandade ihop dig med en annan patient, tänker jag? Hon kanske har fått för sig att du berättat att du väntar en pojke. Det är min teori i detta. 

Lycka till i ovissheten! ;) 

• Afterrain
    ToEm skrev 2023-05-20 22:56:43 följande:

Nej, enligt min BM för inga anteckningar gällande kön så jag förstår din förvirring! Vår bebi ?blottade? ju sig på RUL:en, enligt oss var det ganska uppenbart. Men då vi sa till sköterskan att vi inte ville veta kön sa hon att hon varken skulle bekräfta eller dementera. Dock sa hon ?ja, ibland är det oundvikligt? och sen sa hon ?han? två gånger innan hon återgick till ?den?. Vi grämer oss nu i efterhand och skulle såklart frågat en gång för alla om vi verkligen såg rätt, nu vet vi ju inte om vi hade en riktig skämtare till sköterska som totalt dragit oss vid näsan! Därför frågade jag min BM på nästkommande besök om sköterskan från RUL:en hade antecknat något men fick svaret nej. 

Din BM kanske helt enkelt blandade ihop dig med en annan patient, tänker jag? Hon kanske har fått för sig att du berättat att du väntar en pojke. Det är min teori i detta. 

Lycka till i ovissheten! ;) 

Så himla hemskt när dem säger sånt. Det konstigaste är ju dock att jag inte haft någon kontakt med henne sen vecka 12, så det var en väldigt dum sak att säga tidigt i besöket, jag nämnde ingenting gällande RUL förutom att mitt BF var fel hos försäkringskassan, så förstår inte hur hon skulle ha fått för sig det. Min tjejkompis har råkat ut för samma, hon hade bett dem på RUL att lägga könet i ett kuvert, sen när hon kom till barnmorskan för första gången sen dess kallade hon bebisen för "hon". Min kompis ifrågasatte detta och fick några bortförklaringar till svar, summan av kardemumman, det kom ut en flicka.
  • HejsanJenny

Har läst att det ska bli lika varmt i sommar som det var sommaren 2018. Jiiiissses säger jag bara. Tycker redan det är för varmt och jobbigt med magen som tyckts dubbla i storlek senaste veckorna. För bara typ tre veckor sedan kunde jag fortfarande ha mina vanliga jeans och se icke-gravid ut. Nu är jag enorm från ingenstans. 

• Afterrain
    HejsanJenny skrev 2023-05-24 19:16:38 följande:

Har läst att det ska bli lika varmt i sommar som det var sommaren 2018. Jiiiissses säger jag bara. Tycker redan det är för varmt och jobbigt med magen som tyckts dubbla i storlek senaste veckorna. För bara typ tre veckor sedan kunde jag fortfarande ha mina vanliga jeans och se icke-gravid ut. Nu är jag enorm från ingenstans. 

Skönt att du fick njuta så länge, jag fick börja med gravidleggins innan v 15 för att jag blev stor så fort 🤣. Mina fötter svullnade runt v 20, kan knappt stå för länge utan att få ont i fötterna, så hade gärna sluppit en monstersommar i år 🤣.

Tips på bra fläktar/AC någon?

Hoppas ni har kommit lindrigare undan än mig allesammans ❤️
  • HejsanJenny
    Afterrain skrev 2023-05-25 10:06:10 följande:
    Skönt att du fick njuta så länge, jag fick börja med gravidleggins innan v 15 för att jag blev stor så fort 🤣. Mina fötter svullnade runt v 20, kan knappt stå för länge utan att få ont i fötterna, så hade gärna sluppit en monstersommar i år 🤣.

Tips på bra fläktar/AC någon?

Hoppas ni har kommit lindrigare undan än mig allesammans ❤️
    Hahaha åhhh fötterna! Åh fötterna. Det minns jag från förra graviditeten, på allvar var de enda skorna jag kunde ha sista  månaden var min sambos Birkenstocks i storlek 47 😅😅
  • Afterrain
    HejsanJenny skrev 2023-05-25 10:47:03 följande:
    Hahaha åhhh fötterna! Åh fötterna. Det minns jag från förra graviditeten, på allvar var de enda skorna jag kunde ha sista  månaden var min sambos Birkenstocks i storlek 47 😅😅
    Jag tror jag är påväg dit. Hoppas min sambos 42or kommer passa 🤣❤️. Jag kan ha mina niketofflor i storlek 38 än så länge, blir lite tight ibland dock 🤣
  • vissli

Hoppar in jättesent i tråden! BF 15/8 här, andra barnet, och hoppas verkligen på inte en dag över tiden.

Har inte gått upp så mkt i vikt eller svullnat men jag är värmekänslig redan som ickegravid och värmen nu däckar mig. Lägg på pollennivåer genom taket så hoppas jag på duggregn nån dag och liiite svalare dagar framöver. 

• HejsanJenny
    vissli skrev 2023-06-13 17:18:49 följande:

Hoppar in jättesent i tråden! BF 15/8 här, andra barnet, och hoppas verkligen på inte en dag över tiden.

Har inte gått upp så mkt i vikt eller svullnat men jag är värmekänslig redan som ickegravid och värmen nu däckar mig. Lägg på pollennivåer genom taket så hoppas jag på duggregn nån dag och liiite svalare dagar framöver. 

Hej och välkommen! ❤️ Tycker också det är grymt jobbigt med all pollen. Fick så sura blickar på jobbet när jag nämnde att det skulle vara härligt med lite regn. 😅
  • vissli
    HejsanJenny skrev 2023-06-14 10:04:35 följande:
    Hej och välkommen! ❤️ Tycker också det är grymt jobbigt med all pollen. Fick så sura blickar på jobbet när jag nämnde att det skulle vara härligt med lite regn. 😅
    Tack!

Ja, och värmen. Går under! Jag som tyckte augustibebis kändes så mysigt för kommande födelsedagar (enda sommarfödelsedagen i familjen) men just nu börjar det kännas motigt. 
Svar på tråden BF Augusti 2023