HejsanJenny skrev 2023-08-08 06:34:59 följande:
Skickar så mycket kärlek till dig! Du gjorde det bästa för dig och ditt barn med sugklocka! Och nu får han topp-prima vård som solar på sig lite och snart är ni hemma igen med hunden! ❤️ Vi har också hund här hemma och igår fick jag också akut gråtpanik när jag insåg att vi lagt upp plan för hur vi ska göra med storasyster när förlossningen drar igång, men hunden har vi inte planerat lika detaljerat kring, haha.
Hur lång var gossen när han föddes? Hade han hår? Berätta mer!
Här säger appen 15 dagar till BF, två dagar till läkarbesök och ultraljud. Känns som att man går på tår nu och analyserar varenda liten känsla. Dålig i magen? Det är dags snart!! Ont i ryggen? I natt kommer bebisen!! Extra mycket sparkar en dag? Jomen det är barnet som förbereder sig att komma ut?
Extra lite rörelser? Jomen han vilar inför förlossningen? Känner mig helt tokig i skallen. 😂
Tack så jättemycket!

Allt känns så mycket bättre nu, vi är sedan en veka klara med solningen och är hemma på riktigt nu. Och jag har kelat ordentligt med hunden, som dock är lite förvirrad kring omställningen här hemma. Det går bättre, så vi får helt enkelt ge det den tid som krävs. Sakta med säkert!
Lille killen, som vi döpt till Axel, var 52 cm lång och vägde 4205 fantastiska gram! Vid första utskrivningen vägde han typ 3900 gram, vid andra hade det stigit till 4010 och när vi var på BVC förra veckan hade han gått upp till 4010. Som väntat blev det viss hysteri kring att han inte nått upp till sin födelsevikt, fick tips och råd kring mat och igår var BVC på hembesök. Då hade han rusat upp till 4260 och plötsligt hade han gått upp för mycket - för snabbt, haha. Återbesök på fredag! Ska öka amningen och minska på ersättningen, vi har kombinerat dessa två sedan solningen så han skulle komma till ro. Tycker det fungerar jättebra, är inte alls orolig för hans vikt. I övrigt var det bra att BVC kom just igår, han vaknade nämligen med "kleggigt" öga och jag trodde först att han fått ögoninflammation, redan på sin trettonde levnadsdag

Trots att vi träffat minimalt med folk. Men hon menar att det är vanligt då spädbarn har trånga tårkanaler eller vad det var. Fortsätter skölja med ljummet vatten.
Han hade/har hår, brunett! Än så länge är det supersvårt att se några likheter från mig och/eller pappan. I morgon fyller han två veckor, tycker det är helt sjukt! Känns som han kom igår samtidigt som man knappt minns livet utan honom. Jag tycker att jag återhämtat mig bra, har dock inte vågat titta mig "där nere", varken tidigare och definitivt inte nu, haha! Men det känns okej, svullnaden har definitivt gått ner. Slarvar väldigt mycket med knipövningar och bäckenbenträning och allt vad man nu ska göra. Får väl ta mig i kragen.. Jag känner mig så pigg att jag gärna går lite längre promenader, men då märker jag att blödningen ökat vilket indikerar på överansträngning. Så får försöka hålla mig lite i skinnet.
Hur känns det för dig nu då? Taggad? Anar du fortfarande att det kan dra igång tidigare än planerat?

Heja!