• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • JSAG
    Afterrain skrev 2023-02-15 13:53:06 följande:

Är rh-negativ och precis fått reda på att bebisen i magen är rh-positiv. Jag trodde oron skulle vara över efter vecka 12 var över 😫. Någon annan? 

Jag är också rh-negativ och de finns en chans att barnet är rh-positiv. Men min barnmorska förklarade det som att det inte är någon fara med första barnet och inte andra heller om du får antikropps-spruta.
    Jag är faktiskt inte alls orolig över detta, hoppas din oro släpper❤️
    Prata med din barnmorska och be om extra kontroll!
  • lottizm

Jag är också Rh-negativ och alla mina tre barn är positiva, troligtvis den fjärde också. Har fått sprutor med alla, även när jag fick ma en gång mellan barn ett och två. De har bra koll på dig så du kommer få information om sprutorna i god tid, det är ingen fara alls :)

• Afterrain
    lottizm skrev 2023-02-15 20:16:45 följande:

Jag är också Rh-negativ och alla mina tre barn är positiva, troligtvis den fjärde också. Har fått sprutor med alla, även när jag fick ma en gång mellan barn ett och två. De har bra koll på dig så du kommer få information om sprutorna i god tid, det är ingen fara alls :)

Tack för svar, känns bra att få höra att du har flera graviditeter som gått bra trots detta. Har redan fått info, men blir orolig för att något ska hända, sen kan det vara för att detta är min första graviditet någonsin. Har du varit förskonad från att bilda antikroppar? 
  • Afterrain

JSAG

Jag har blivit så försiktig med allt, jag slutade snusa och dricka kaffe strax efter jag fick reda på att jag var gravid pga rädsla för att skada bebisen. Sen är jag orolig pga min sköldkörtel som sedan tidigare varit i obalans och nu detta. Jag har inte varit så här försiktig någonsin tidigare, men jag är allmänt orolig för att något ska gå fel ☹️

• HejsanJenny

Jag funderar mer och mer på om man ska skippa att ta reda på könet. Med första barnet kände jag att jag ville vara så förberedd och veta så mycket som det bara gick om den lilla personen som växte i ens mage, men den här gången känns det liksom?som att det inte spelar någon roll, så länge allt går bra och alla mår bra. Hur tänker ni? Har RUL inbokat i början av april så har ju några veckor på mig att bestämma men det är så min tankegång går just nu. 😊

• JSAG

Är de någon som börjat känna av den lill* i magen?
    Jag är i vecka 15 och har de senaste två dagarna känt av som små bubblor som spricker/poppar i nedre delen av magen, under naveln. Oklar om det är bebisen eller typ huden/livmodern som bara töjer sig..

• JSAG
    HejsanJenny skrev 2023-02-25 18:22:28 följande:

Jag funderar mer och mer på om man ska skippa att ta reda på könet. Med första barnet kände jag att jag ville vara så förberedd och veta så mycket som det bara gick om den lilla personen som växte i ens mage, men den här gången känns det liksom?som att det inte spelar någon roll, så länge allt går bra och alla mår bra. Hur tänker ni? Har RUL inbokat i början av april så har ju några veckor på mig att bestämma men det är så min tankegång går just nu. 😊

Vi ska inte ta reda på könet, vi bestämde de ganska så snabbt faktiskt! Dock tycker jag de är lite jobbigt med allas spekulationer 😂
  • HejsanJenny
    JSAG skrev 2023-02-25 20:12:46 följande:
    Vi ska inte ta reda på könet, vi bestämde de ganska så snabbt faktiskt! Dock tycker jag de är lite jobbigt med allas spekulationer 😂
    Haha, jag håller med! Verkligen allas första fråga typ, vet ni om det är en pojke eller flicka? 🙄
  • Moamar95

Är gravid i vecka 14 med tredje barnet, vd 28 augusti. fick en blödning i går inte så stor och vet att det kan vara vanligt men blir ändå nojjig! molande mensvärk idag, någon som är med om samma i dessa närliggande veckor? 

• Afterrain

Vi ska inte heller ta reda på könet, förstår inte vad det spelar för roll. Att jag inte kan köpa blått eller rosa? Näää usch. Får jättemånga frågor gällande hur jag kan hålla mig eller varför vi inte ska ta reda på. Har man bestämt sig så är det inga problem, kommer få reda på bebisens kön när bebisen föds ändå. 

Svar på tråden BF Augusti 2023