ToEm skrev 2023-07-21 23:01:21 följande:
Nära ensiffrig nedräkning för mig nu! I onsdags var vi på förlossningsplanering på sjukhuset och fick se den lille för första gången sedan RUL:en. Eller ja, det var minsann inte så lätt att se längre, var mest en stor klump! Och nu har vi fått bekräftat att det är en pojke som snart ska komma ut och upptäcka världen
Allt var i sin ordning, från mängden fostervatten till övrig cirkulation!
Tycker synd om er som mår skit och undrar vad jag gjort för att förtjäna en räkmacka till graviditet. Hoppas bara inte det innebär att min förlossning blir ett helsike! Antingen eller, liksom.
Någon som provat pressa ut lite råmjölk ännu? Såg någon föreläsning på Youtube där de rekommenderar att man börjar med det redan från vecka 38. Finns undervisningsfilm på babybaby.se för den som är intresserad, haha. Jag har små bröst så vetifasen hur jag ska lyckas, men tänker ge det några försök i veckan.
Har inte känt av några sammandragningar tidigare mer än när jag slumpmässigt känt på magen och insett att den är väldigt spänd. Men i tycker jag nästan man kan känna hur (livmodern) drar ihop sig nu, dock ganska högt upp på magen? Typ där magen numer börjar sin utbuktning. Brukar känna det när jag är ute och går. I natt kände jag av lite mer mensvärk-style och blev lite nojig, haha, är så inställd på augustibebi! Men har inte känt något sådant mer idag 
Ja, man vet ju aldrig hur det blir. Jag hade en väldigt bra graviditet med ettan men där gick jag över tiden och det blev igångsättning och utdraget. Bebis trivdes helt enkelt alldeles för bra verkade det som.
Har haft en rätt bra graviditet nu med, men känner mig mycket tyngre och tröttare nu i slutet än senast; kanske också pga att det nu finns syskon att hålla koll på också, så vilan är mindre. Går strax in i 37+0 och bebis är hjärtligt välkommen närhelst nu känner jag, när den är fullgången. Har mycket sammandragningar och det känns att bebis ligger lägre nu, så man kan väl få hoppas om en naturlig start lite innan BF iaf?