Åh så mysigt att du har börjat känna bebis! Jag går in i vecka 20 idag och har sedan några veckor tillbaka, tror det var i vecka 17 för första gången - dock utan någon slags regelbundenhet än, och bara lite då och då - känt det som du beskriver. Ett bubblande fladdrande i magen.
På måndag är det äntligen dags för RUL, känns spännande. ☺️ Igår skulle jag handla lite byxor och strumpor till nästan-treåringen här hemma som förövrigt plötsligt känns SÅ STOR???! och stannade till när jag gick förbi en hylla där det låg de minsta, gulligaste, pluttigaste små strumpbyxorna på halva reapriset. Kunde inte låta bli att köpa dem. ❤️
ToEm skrev 2023-03-27 19:39:35 följande:
Skönt att vara förebredd på det redan nu!
Jag mår bra, går in i vecka 23 på onsdag och ser fram emot nästa besök hos barnmorskan den 13/4 - trots att jag egentligen inte känner någon större oro. Dock ska jag ta en spruta då jag, liksom några utav de andra, har en negativ blodgrupp medan bebin är positiv (eller hur det nu var). Men det känns inte obehagligt.
Den molande växtvärken är påtagligt och tror banne mig jag kände bebin för första gången i helgen! Eller, jag har nog känt det tidigare men först nu fattade jag! Det har liksom "bubblat" till, väldigt mjukt och när jag lade handen på magen när jag låg ner kände jag hur något tryckte till vid tre tillfällen, i samband med "bubblet"
Dock hatar jag att se mig själv i spegeln. Jag har alltid varit en jojo-bantare så det här med vikt och viktuppgång är ett känsligt ämne... Jag har misskött min kost något så väldigt sedan jag i princip fick reda på att jag var gravid där innan jul. Så jag har bara mig själv att skylla. Jag promenerar mycket men det hjälper ju inte när allt det andra fallerar! Ser inte en gravidmage utan bara en "tjockismage", hade lika gärna kunnat vara i nionde månaden och inte femte, haha. Kör endast oversize-kläder, avvaktar med t-shirtar och sådant ett tag till... Hur känner ni andra kring detta? Eller ni är hurtiga och skötsamma?