ToEm skrev 2023-07-28 22:29:35 följande:
Ny kontroll hos BM idag, allt ser fortfarande bra ut! På tisdag går lillkillens hyreskontrakt ut i magen, jag tror dock inte han är flyttbar ännu 😄 Men hans huvud är fixerat, alltid något!
Vi bokade in tid för hinnsvepning på onsdag (2/8), känns som en bra sak för att få igång det hela så naturligt som möjligt! Detta då jag, liksom några andra utav er, endast känner av dagliga smärtfria sammandragningar och molande värkar ungefär varannan/var tredje dag.
Ni som gjort hinnsvepning, alternativt har personer i er närhet som gjort det - hur länge fick du/de gå därefter innan processen drog igång på riktigt?
Jag fick en hinnsvepning med min dotter på en måndag morgon och sedan släppte släppte slemproppen ungefär tolv timmar senare. Jag bedömdes redo och öppen för igångsättning onsdag morgon.
Vill också säga att jag inte alls tyckte det var så obehagligt eller gjorde ont alls (som jag hade trott att det skulle göra). Det var nästan till och med lite, jaha var det redan klart?-känsla på det. Heja dig, lycka till ❤️