• Sanset

BF Augusti 2023

Hej!

Plussade igår med andra barnet och har BF enligt apparna 7-9 augusti. Såg inget forum för BF augusti 2023, så tänkte starta en så vi kan följa varandra! 

Vad var era symptom och när plussade ni?

Kan skapa en BF lista som ni gärna får fylla i:

Sanset - BF 7-9 augusti

• Svar på tråden BF Augusti 2023
  • HejsanJenny
    vissli skrev 2023-07-27 19:08:46 följande:
    Ja, det går SÅ segt nu. Jag har massor av jobbiga men smärtfria sammandragningar så fort jag rör mig, och ett tryck nedåt, men inget verkar hända. Bara ett kraftigt sug i magen och att den blir stenhård gång, på gång på gång.
    Sammandragningar hade jag förra gången med och då gick jag långt över tiden och blev igångsatt, hoppas verkligen slippa det denna gång. 

V 37+2 och känner att även om det kommer bli tufft med sömnbrist och två barn så är den här orörligheten inte direkt kul den heller.
    Ha ha, ja, exakt samma tankar här! Tar hellre sömnbristen som kommer om några veckor med två små barn än denna svettiga, jobbiga, orörlighet. 
  • ToEm

Ny kontroll hos BM idag, allt ser fortfarande bra ut! På tisdag går lillkillens hyreskontrakt ut i magen, jag tror dock inte han är flyttbar ännu 😄 Men hans huvud är fixerat, alltid något! 

Vi bokade in tid för hinnsvepning på onsdag (2/8), känns som en bra sak för att få igång det hela så naturligt som möjligt! Detta då jag, liksom några andra utav er, endast känner av dagliga smärtfria sammandragningar och molande värkar ungefär varannan/var tredje dag. 

Ni som gjort hinnsvepning, alternativt har personer i er närhet som gjort det - hur länge fick du/de gå därefter innan processen drog igång på riktigt? 

• HejsanJenny
    ToEm skrev 2023-07-28 22:29:35 följande:

Ny kontroll hos BM idag, allt ser fortfarande bra ut! På tisdag går lillkillens hyreskontrakt ut i magen, jag tror dock inte han är flyttbar ännu 😄 Men hans huvud är fixerat, alltid något! 

Vi bokade in tid för hinnsvepning på onsdag (2/8), känns som en bra sak för att få igång det hela så naturligt som möjligt! Detta då jag, liksom några andra utav er, endast känner av dagliga smärtfria sammandragningar och molande värkar ungefär varannan/var tredje dag. 

Ni som gjort hinnsvepning, alternativt har personer i er närhet som gjort det - hur länge fick du/de gå därefter innan processen drog igång på riktigt? 

Jag fick en hinnsvepning med min dotter på en måndag morgon och sedan släppte släppte slemproppen ungefär tolv timmar senare. Jag bedömdes redo och öppen för igångsättning onsdag morgon. 

Vill också säga att jag inte alls tyckte det var så obehagligt eller gjorde ont alls (som jag hade trott att det skulle göra). Det var nästan till och med lite, jaha var det redan klart?-känsla på det. Heja dig, lycka till ❤️

• ToEm
    HejsanJenny skrev 2023-07-28 23:26:11 följande:

Jag fick en hinnsvepning med min dotter på en måndag morgon och sedan släppte släppte slemproppen ungefär tolv timmar senare. Jag bedömdes redo och öppen för igångsättning onsdag morgon. 

Vill också säga att jag inte alls tyckte det var så obehagligt eller gjorde ont alls (som jag hade trott att det skulle göra). Det var nästan till och med lite, jaha var det redan klart?-känsla på det. Heja dig, lycka till ❤️

Tack så mycket, både för svar och pepp! 🥰
  • Afterrain

Augusti imorgon. Vår BF månad är äntligen här Kyss.

Någon som lyckats föda än?

• Anonym (Kejsarsnitt)
    Afterrain skrev 2023-07-31 11:06:08 följande:

Augusti imorgon. Vår BF månad är äntligen här Kyss.

Någon som lyckats föda än?

Inte än men jag kommer att ha kejsarsnitt på torsdag 3/8. Efter 8 år av infertilitet, har placenta previa så jag hoppas att både jag och barnet klarar oss ????
  • HejsanJenny
    Anonym (Kejsarsnitt) skrev 2023-08-01 08:29:13 följande:
    Inte än men jag kommer att ha kejsarsnitt på torsdag 3/8. Efter 8 år av infertilitet, har placenta previa så jag hoppas att både jag och barnet klarar oss ????
    Stort lycka till! Kommer tänka på dig på torsdag! Såklart allt kommer gå bra. ❤️
  • ToEm
    Anonym (Kejsarsnitt) skrev 2023-08-01 08:29:13 följande:
    Lycka till, det kommer gå galant!
Svar på tråden BF Augusti 2023