Gick in i vecka 37 idag! Under dagens besök hos BM kände hon att huvudet absolut var nedåt men fortfarande lite ?ruckbart?. I övrigt ser alla prover fortsatt bra ut, överraskande nog har mitt blodtryck sjunkit till ett mer normalt värde än i början av graviditeten. Skönt!
Vi pratade lite om graviditeten generellt och förväntningar inför förlossningen. Jag har verkligen haft en tiopoängare till graviditet, tycker synd om er som inte alls mått/mår bra. Det enda jag har att klaga på är att jag fått karpaltunnelsyndrom och det kan göra jäkligt ont i högerhanden samt fingrarna emellanåt. Har blivit väldigt svullen och har även ont i fötterna efter för mycket gående, men något annat vore anmärkningsvärt!
Jag har skrivit förlossningsbrev och lyckades hålla mig till en A4-sida, strongt för en annars så notorisk novellskrivare! Kort och gott är jag spänd på ett positivt sätt, överlämnar mig till barnmorskornas professionalism och tar det som det kommer. Har kommit ungefär halvvägs i boken ?Föda utan rädsla? och jag tycker den är väldigt bra och lättförståelig, lästips för den som inte hört talas om titeln.
I helgen kör jag och sambon en sväng till sjukan för att kolla var vi så småningom ska parkera och gå in. Det är väl också dags att packa den där berömda väskan. I övrigt har vi (förhoppningsvis) införskaffat det som anses nödvändigt!
Det är så surrealistiskt när man ser att det står ?27 dagar kvar? i Preglife-appen, jag förstår knappt att jag ens är gravid liksom? Är spänd på att få se vem det är som bott i mig så länge, och hur *han* kommer bli som person. Vi får se om det blir kärlek vid första ögonkastet eller om vi båda är lite svårflirtade 😉 Oavsett vilket år det helt okej och i sinom tid kommer det bli så bra!