HejsanJenny skrev 2023-03-21 19:26:06 följande:
Med min första blev jag igångsatt pga högt blodtryck och eftersom jag även i denna graviditet har dragit på mig för höga värden kommer jag även denna gång bli erbjuden igångsättning. Känns skönt mentalt ☺️
Hur mår ni andra? Kom igen, nu drar vi igång lite aktivitet i tråden! ❤️
Skönt att vara förebredd på det redan nu!
Jag mår bra, går in i vecka 23 på onsdag och ser fram emot nästa besök hos barnmorskan den 13/4 - trots att jag egentligen inte känner någon större oro. Dock ska jag ta en spruta då jag, liksom några utav de andra, har en negativ blodgrupp medan bebin är positiv (eller hur det nu var). Men det känns inte obehagligt.
Den molande växtvärken är påtagligt och tror banne mig jag kände bebin för första gången i helgen! Eller, jag har nog känt det tidigare men först nu fattade jag! Det har liksom "bubblat" till, väldigt mjukt och när jag lade handen på magen när jag låg ner kände jag hur något tryckte till vid tre tillfällen, i samband med "bubblet"
Dock hatar jag att se mig själv i spegeln. Jag har alltid varit en jojo-bantare så det här med vikt och viktuppgång är ett känsligt ämne... Jag har misskött min kost något så väldigt sedan jag i princip fick reda på att jag var gravid där innan jul. Så jag har bara mig själv att skylla. Jag promenerar mycket men det hjälper ju inte när allt det andra fallerar! Ser inte en gravidmage utan bara en "tjockismage", hade lika gärna kunnat vara i nionde månaden och inte femte, haha. Kör endast oversize-kläder, avvaktar med t-shirtar och sådant ett tag till... Hur känner ni andra kring detta? Eller ni är hurtiga och skötsamma?