• Anonym (bingoberra)

Man i stringbadbyxa i simhallen.

Nu när det blivit allt vanligare att se kvinnor i stringbikini på stränder och även i simhallar, vad skulle du, käre läsare tänka om du fick syn på nån man i stringbadbyxa i simhallen?
    Varför jag undrar det? Jo, för att jag börjat praktisera detta otyg, och är så väldigt nyfiken på vad det framkallar för känslor hos folk när de ser mig. Och varför vill jag simma med just såna badbrallor? För att de tycker jag är skönast och mest praktiska för ändamålet, plus att jag vill utmana normen lite. Varför vill jag utmana normen? Den frågan kan jag inte ge nåt bra svar på. Men jag är tacksam om ni ger svar på min första fråga

• Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.
  • Anonym (Eva)
    Agnescecila skrev 2023-04-03 23:49:37 följande:
    Jag är ledsen. Detta handlar inte om tolerans. Det handlar om smak. Det finns nog mycket du inte tycker är snyggt. Saknar du tolerans då?
    Jag tolererar alla runt mig utan att döma.

Självklart delar jag inte allas uppfattning om vad som är snyggt.

Tidigare i tråden kunde vi läsa om en person som lovade att hen offentligt skulle skratta ut en man i string i badhuset.

Vad kallar du själv sådant beteende?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-04 05:12:09 följande:

Du har inte varit i nån simhall, i synnerhet i nån storstad, på minst fem år misstänker jag. Jag har visserligen aldrig sett någon man i string på badet, men kvinnor, ja!

Om din blick söker sig till sånt som är avvikande och du sedan påstår att du blir tvingad att titta och känner dig upprörd över att du råkat se, då ligger det hos dig. Glo inte så mycket på folk och döm dem inte efter kläderna. Slappna av och acceptera att det finns lite alla möjliga i vår herres hage, ett litet tipps. Människor med en massa tatueringar och piercing över hela kroppen, och fula frisyrer, vad ska vi göra med dem när de dyker upp i simhallen?

Innan jag började simma i mina uppseendeväckande badbyxor, mailade jag badstället och frågade dem om det skulle vara tillåtet, och fick till svar att det inte skulle vara några problem så länge det var badbyxor. Så jag lär inte bli utsläng. Utslängd blir man om man beter sig störande, och man beter sig inte störande på ett badhus bara för att man bär string.

Jag bor i Stockholm och det har jag gjort i hela mitt liv. Jag simmar regelbundet på olika badhus men har aldrig någonsin sett varken man eller kvinna i string.
    Du kanske bor i nån byhåla där detta är vanligt?
  • Anonym (Slangbella)
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-01 00:35:05 följande:

Har man string på ett badhus så vill man ha uppmärksamhet. Vem orkar ens bry sig?

Kan garantera att nån skulle bry sig.
  • Anonym (Slangbella)
    Anonym skrev 2023-03-31 21:24:29 följande:

Det är totalt smaklöst.
    Vedervärdigt att se folks skinkor utanför byxorna

Kvinnan jag såg på en camping förra sommaren var inte vedervärdig Flört
  • Anonym (bingoberra)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-04-04 06:56:08 följande:
    Jag bor i Stockholm och det har jag gjort i hela mitt liv. Jag simmar regelbundet på olika badhus men har aldrig någonsin sett varken man eller kvinna i string.
    Du kanske bor i nån byhåla där detta är vanligt?
    Jag bor i en frikyrklig byhåla i Småland där alla solar och badar i string.
  • Agnescecila
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-04 06:24:40 följande:
    Jag tolererar alla runt mig utan att döma.

Självklart delar jag inte allas uppfattning om vad som är snyggt.

Tidigare i tråden kunde vi läsa om en person som lovade att hen offentligt skulle skratta ut en man i string i badhuset.

Vad kallar du själv sådant beteende?
    Eftersom det var jag som skrev det, så förklarar jag det med att man kan skratta på olika sätt. Du tror väl inte att jag ställt mig och pekat och skrattat. Man kan skratta lite i smyg. Men du vänder och vrider på allt. Att tycka att något inte är snyggt är inte att döma. Två ord du måste lära dig vad det betyder. Använd ord som du vet betydelsen av. Döma och tolerans. Lär dig dessa ordens innebörd. Men eftersom du bara upprepar dig, om än med andra ord men samma innebörd, ger jag upp att förklara för dig.
  • Anonym (Eva)
    Agnescecila skrev 2023-04-04 23:24:37 följande:
    Eftersom det var jag som skrev det, så förklarar jag det med att man kan skratta på olika sätt. Du tror väl inte att jag ställt mig och pekat och skrattat. Man kan skratta lite i smyg. Men du vänder och vrider på allt. Att tycka att något inte är snyggt är inte att döma. Två ord du måste lära dig vad det betyder. Använd ord som du vet betydelsen av. Döma och tolerans. Lär dig dessa ordens innebörd. Men eftersom du bara upprepar dig, om än med andra ord men samma innebörd, ger jag upp att förklara för dig.
    Varför just skratt överhuvudtaget? 

Är det komiskt? Är du på stand up eller kanske cirkus?

Är det en försvarsmekanism!

Jo, många använder just skratt som ett försvar när det är jobbigt eller man uppfattar sig trängd eller utsatt.

Var hämtar du skrattet?
  • Anonym (Kräks)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-04 05:12:09 följande:

Du har inte varit i nån simhall, i synnerhet i nån storstad, på minst fem år misstänker jag. Jag har visserligen aldrig sett någon man i string på badet, men kvinnor, ja!

Om din blick söker sig till sånt som är avvikande och du sedan påstår att du blir tvingad att titta och känner dig upprörd över att du råkat se, då ligger det hos dig. Glo inte så mycket på folk och döm dem inte efter kläderna. Slappna av och acceptera att det finns lite alla möjliga i vår herres hage, ett litet tipps. Människor med en massa tatueringar och piercing över hela kroppen, och fula frisyrer, vad ska vi göra med dem när de dyker upp i simhallen?

Innan jag började simma i mina uppseendeväckande badbyxor, mailade jag badstället och frågade dem om det skulle vara tillåtet, och fick till svar att det inte skulle vara några problem så länge det var badbyxor. Så jag lär inte bli utsläng. Utslängd blir man om man beter sig störande, och man beter sig inte störande på ett badhus bara för att man bär string.

Precis som en annan svarat så bor jag också i Sthlm och har verkligen aldrig sett varken man eller kvinna med stringbadkläder i simhallen.

Jag bryr mig ö.h.t.  inte om tatueringar, piercings, fula frisyrer osv. Vad detta med string handlar om är att det är ett sexuellt förknippat plagg som inte hör hemma bland barn och i simhallen!!!

Bögarna i pridetåget springer runt i string och det enda det handlar om är att de vill visa upp sig för allmänheten.  Ett tips om man nu känner att man absolut måste springa runt och visa upp sig på det sättet i badhuset kan ju vara att testa pridetåget?  Så kanske behovet att visa upp sig för allmänheten stillas där tänker jag. 

Brukar alltid gå och se Pridetåget och tycker det är både modigt, roligt och festligt att se, men då är det i en miljö där alla vet vad som förväntas och ingen oskyldig tvingas att se på. Så kör gärna stringracet i en miljö där det passar sig.

• Anonym (bingoberra)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-05 22:02:47 följande:

Precis som en annan svarat så bor jag också i Sthlm och har verkligen aldrig sett varken man eller kvinna med stringbadkläder i simhallen.

Jag bryr mig ö.h.t.  inte om tatueringar, piercings, fula frisyrer osv. Vad detta med string handlar om är att det är ett sexuellt förknippat plagg som inte hör hemma bland barn och i simhallen!!!

Bögarna i pridetåget springer runt i string och det enda det handlar om är att de vill visa upp sig för allmänheten.  Ett tips om man nu känner att man absolut måste springa runt och visa upp sig på det sättet i badhuset kan ju vara att testa pridetåget?  Så kanske behovet att visa upp sig för allmänheten stillas där tänker jag. 

Brukar alltid gå och se Pridetåget och tycker det är både modigt, roligt och festligt att se, men då är det i en miljö där alla vet vad som förväntas och ingen oskyldig tvingas att se på. Så kör gärna stringracet i en miljö där det passar sig.

Att string är ett sexuellt förknippat plagg kan jag hålla med dig, men att barn inte ska få råka se en stringrumpa, det resonemanget får du gärna utveckla.
  • Anonym (Kräks)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-07 12:38:04 följande:
    Att string är ett sexuellt förknippat plagg kan jag hålla med dig, men att barn inte ska få råka se en stringrumpa, det resonemanget får du gärna utveckla.

Som jag skrev, kör ditt stringrace där det passar sig. Du är vuxen och får ta ditt ansvar. Ska du sitta i dina stringbrallor och fika också? Helskumt verkligen, både att tycka det är ok att utsätta andra, och även att själv vilka exponera sig på det sättet. Kan garantera att de flesta du träffar på i simhallen kommer höja på ögonbrynen. Hoppas någon säger åt dig att klä på dig. 

Jag tycker inte barn ska behöva se sexuellt laddade plagg, på en nästan naken man. Verkligen inte. 

Så, svara mig nu då, varför ska du gå runt med ett sexuellt förknippat plagg i simhallen? Varför? Det finns betydligt bättre ställen att visa upp sig på. Är det Eriksdalshallen du ska till eller? Kanske basta lite? 

Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.