Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-04 05:12:09 följande:
Du har inte varit i nån simhall, i synnerhet i nån storstad, på minst fem år misstänker jag. Jag har visserligen aldrig sett någon man i string på badet, men kvinnor, ja!
Om din blick söker sig till sånt som är avvikande och du sedan påstår att du blir tvingad att titta och känner dig upprörd över att du råkat se, då ligger det hos dig. Glo inte så mycket på folk och döm dem inte efter kläderna. Slappna av och acceptera att det finns lite alla möjliga i vår herres hage, ett litet tipps. Människor med en massa tatueringar och piercing över hela kroppen, och fula frisyrer, vad ska vi göra med dem när de dyker upp i simhallen?
Innan jag började simma i mina uppseendeväckande badbyxor, mailade jag badstället och frågade dem om det skulle vara tillåtet, och fick till svar att det inte skulle vara några problem så länge det var badbyxor. Så jag lär inte bli utsläng. Utslängd blir man om man beter sig störande, och man beter sig inte störande på ett badhus bara för att man bär string.
Precis som en annan svarat så bor jag också i Sthlm och har verkligen aldrig sett varken man eller kvinna med stringbadkläder i simhallen.
Jag bryr mig ö.h.t. inte om tatueringar, piercings, fula frisyrer osv. Vad detta med string handlar om är att det är ett sexuellt förknippat plagg som inte hör hemma bland barn och i simhallen!!!
Bögarna i pridetåget springer runt i string och det enda det handlar om är att de vill visa upp sig för allmänheten. Ett tips om man nu känner att man absolut måste springa runt och visa upp sig på det sättet i badhuset kan ju vara att testa pridetåget? Så kanske behovet att visa upp sig för allmänheten stillas där tänker jag.
Brukar alltid gå och se Pridetåget och tycker det är både modigt, roligt och festligt att se, men då är det i en miljö där alla vet vad som förväntas och ingen oskyldig tvingas att se på. Så kör gärna stringracet i en miljö där det passar sig.