Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (bingoberra)

Man i stringbadbyxa i simhallen.

Nu när det blivit allt vanligare att se kvinnor i stringbikini på stränder och även i simhallar, vad skulle du, käre läsare tänka om du fick syn på nån man i stringbadbyxa i simhallen?
    Varför jag undrar det? Jo, för att jag börjat praktisera detta otyg, och är så väldigt nyfiken på vad det framkallar för känslor hos folk när de ser mig. Och varför vill jag simma med just såna badbrallor? För att de tycker jag är skönast och mest praktiska för ändamålet, plus att jag vill utmana normen lite. Varför vill jag utmana normen? Den frågan kan jag inte ge nåt bra svar på. Men jag är tacksam om ni ger svar på min första fråga

• Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 22:37:17 följande:
    Mitt svar var en fråga som svar på din fråga.
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 18:58:29 följande:
    Du har frågat EN enda bög, och tror att han talar för alla. Men vilken tur att han inte tycker att det ska förbjudas.

När den första kvinnan tog på sig byxa, istället för kjol, nån gång för sisådär 100 år sedan, väckte det ramaskri. Och jag är säker på att det fanns minst en lesbisk kvinna på den tiden som tyckte det var osmakligt för en kvinna att gå i byxor (och ännu värre i stringbadbyxor ;)
    Jag känner bara två med den läggningen, och den andre vill jag inte ha kontakt med eftersom han vänstrade mot den förste men skulle kunna om det var nödvändigt nog få ett svar. Får skriva något i stil med: Hej det är din Exs heterosexuella kompis. Jag vet att vi inte pratat på snart ett år men jag måste bara fråga: String på män? yay or nay? Ändras svaret om bakdelen är snygg?

Vi får helt enkelt överlämna frågeställningen till bi- och homosexuella män som läser min post här. Varsågod, scenen är er:  

Du inser kanske att du lyfter på locket till ett brett register hos många av oss över ting du helst inte vill se.

Väldigt tjocka, väldigt svala, väldigt bleka, personer med flätor, celluliter, snoriga människor, människor med fett hår...

Jag vill bara se 'perfekta' glada snygga lyckliga människor runt mig. 

Hur tycker du att det kan lösas menar du?

Åjo, jag äcklas och kräks oupphörligt jag med om inte alla är helt perfekta runt mig. Lite som du tror jag bestämt.
  • Anonym (Oj :D)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-03 19:55:10 följande:
    Du inser kanske att du lyfter på locket till ett brett register hos många av oss över ting du helst inte vill se.

Väldigt tjocka, väldigt svala, väldigt bleka, personer med flätor, celluliter, snoriga människor, människor med fett hår...

Jag vill bara se 'perfekta' glada snygga lyckliga människor runt mig. 

Hur tycker du att det kan lösas menar du?

Åjo, jag äcklas och kräks oupphörligt jag med om inte alla är helt perfekta runt mig. Lite som du tror jag bestämt.
    Ok ok. Män får väl ha string om de vill och min enda kommentar är "stunning and brave". Även erektion och buttplug duger som badkläder. Stunning and brave!
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-03 20:10:23 följande:
    Ok ok. Män får väl ha string om de vill och min enda kommentar är "stunning and brave". Även erektion och buttplug duger som badkläder. Stunning and brave!
    Gott - nu kommer vi äntligen någonstans!

Mångfald gör Sverige större, varmare och ett roligare land att bo i för oss alla - med eller utan string, flätor, celluliter eller kobenta.
  • Anonym (bingoberra)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-03 19:41:35 följande:
    JAG tycker det är osmakligt och opassande. Ja modet har förändrats över tid, det har du rätt i.

Ska jag vara helt ärlig så tänker jag på gaykillar i läder o lack, porr, när man pratar om män i string på badhuset. Och då är jag helt medveten om att det finns alldeles vanliga killar som är gay och lägger ingen värdering i det.  Men tvinga inte andra på simhallen att se något de inte vill se. För MIG och många andra är det otroligt fel och malplacerat. 
    Det här är nästan skrattretande.. Jag tvingar inte nån att se. Det är nästan fysiskt omöjligt. Om du riktar blicken åt ett annat håll, bara någon meter bort, så ser du mig inte längre. Eller är det blotta vetskapen att jag finns i simhallen samtidigt som du, utan att behöva se mig, som jag antar väcker din avsky? Och om du dessutom är tvungen att se (så som jag förstår att du menar, när du påstår att jag tvingar andra att se), då vill du kanske se ;)
  • Anonym (Kräks)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-03 21:07:11 följande:
    Det här är nästan skrattretande.. Jag tvingar inte nån att se. Det är nästan fysiskt omöjligt. Om du riktar blicken åt ett annat håll, bara någon meter bort, så ser du mig inte längre. Eller är det blotta vetskapen att jag finns i simhallen samtidigt som du, utan att behöva se mig, som jag antar väcker din avsky? Och om du dessutom är tvungen att se (så som jag förstår att du menar, när du påstår att jag tvingar andra att se), då vill du kanske se ;)

Alltså jag har verkligen aldrig sett nån med string i simhallen, varken kvinna eller man. 

Och JO, du tvingar folk att se. Precis som kvinnor med enorma urringningar tvingar folk att stirra. Ögonen söker sig automatiskt till defekter, asymmetri, starka färger, sånt som är avvikande. Som stringbadkalsonger. Vart skulle du ens köpa dom? Totalt vansinne. Tror du skulle bli utslängd faktiskt. Hoppas det iallafall. 

Men jo yngre kvinnor på stranden i string har jag sett ja. Men stranden är för mig ngt annat där folk solar och brer ut sig, folk raggar och flörtar, osv osv. Där är ett plagg som string mer ok än på ett ställe där man ska motionssimma eller leka med sina barn. 

Varför tror du det är krav på skjorta på vissa uteställen, slips, finskor? Du kanske försöker komma in där  iklädd stringbrallor? Nä just det, då går man till porrklubben. Inte ute bland vanliga människor.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-03 21:50:48 följande:

Alltså jag har verkligen aldrig sett nån med string i simhallen, varken kvinna eller man. 

Och JO, du tvingar folk att se. Precis som kvinnor med enorma urringningar tvingar folk att stirra. Ögonen söker sig automatiskt till defekter, asymmetri, starka färger, sånt som är avvikande. Som stringbadkalsonger. Vart skulle du ens köpa dom? Totalt vansinne. Tror du skulle bli utslängd faktiskt. Hoppas det iallafall. 

Men jo yngre kvinnor på stranden i string har jag sett ja. Men stranden är för mig ngt annat där folk solar och brer ut sig, folk raggar och flörtar, osv osv. Där är ett plagg som string mer ok än på ett ställe där man ska motionssimma eller leka med sina barn. 

Varför tror du det är krav på skjorta på vissa uteställen, slips, finskor? Du kanske försöker komma in där  iklädd stringbrallor? Nä just det, då går man till porrklubben. Inte ute bland vanliga människor.

Jag har ett tufft besked för dig din stackare.

Du kommer inte fixa det här - du kommer inte kunna rå på din groteska ambition att slippa se string.

Med mindre att du löser det genom förbud, antingen som lokala regler eller nationella lagar. Och dit är vägen ganska lång och jobbig.

Enklare då bara att ta dig i kragen och visa tolerans.

Även och i synnerhet för de som inte är just så perfekta som du så naivt önskar.

Lycka till vidare nu i din 'heroiska kamp' att skydda oss mot äckel, osmaklighet och lort.
  • Anonym (Oj :D)
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-03 20:13:50 följande:
    Gott - nu kommer vi äntligen någonstans!

Mångfald gör Sverige större, varmare och ett roligare land att bo i för oss alla - med eller utan string, flätor, celluliter eller kobenta.
    Ja mångfald är verkligen fantastiskt för Sverige och det blir en vinst längre fram. 
  • Agnescecila
    Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 14:49:53 följande:
    Sverige blir större och rikare med tolerans 
    Jag är ledsen. Detta handlar inte om tolerans. Det handlar om smak. Det finns nog mycket du inte tycker är snyggt. Saknar du tolerans då?
  • Anonym (bingoberra)
    Anonym (Kräks) skrev 2023-04-03 21:50:48 följande:

Du har inte varit i nån simhall, i synnerhet i nån storstad, på minst fem år misstänker jag. Jag har visserligen aldrig sett någon man i string på badet, men kvinnor, ja!

Om din blick söker sig till sånt som är avvikande och du sedan påstår att du blir tvingad att titta och känner dig upprörd över att du råkat se, då ligger det hos dig. Glo inte så mycket på folk och döm dem inte efter kläderna. Slappna av och acceptera att det finns lite alla möjliga i vår herres hage, ett litet tipps. Människor med en massa tatueringar och piercing över hela kroppen, och fula frisyrer, vad ska vi göra med dem när de dyker upp i simhallen?

Innan jag började simma i mina uppseendeväckande badbyxor, mailade jag badstället och frågade dem om det skulle vara tillåtet, och fick till svar att det inte skulle vara några problem så länge det var badbyxor. Så jag lär inte bli utsläng. Utslängd blir man om man beter sig störande, och man beter sig inte störande på ett badhus bara för att man bär string.

• Core

Den mest svenska diskussionen jag sett på ett par dar här. Jag skiter högaktningsfullt i vad nån har i badhuset, folk har rätt att springa runt och se ut som puckon vart de vill. En stor andel av dessa går igång på reaktioner, varför ska hysteriska småbarnsmorsor bjuda på det?

Läs en bok, eller nått.

Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.